Bekijk volle/desktop versie : Auto van de zaak naar marokko??



Pagina's : [1] 2

10-05-2007, 14:27
Heeft iemand daar enige ervaring mee

Ik heb contact gehad met de consulaat van marokko, en die zegt tegen mij een verklaring van de zaak en legalisering bij de kamer van koophandel van de verklaring.

10-05-2007, 14:39


Je moet naar de kamer van koophandel daar krijg je een stempel(voor 10 euro) als het goed is en dan ga je daarmee naar het consulaat!!!

10-05-2007, 14:44
je moet dus met het formulier van de leasemaatschappij naar de kvk(sorry had het niet vermeld)

10-05-2007, 15:28
is het dan ook zo dat de kvk nog eens contact opgaat nemen met de zaak of is dat niet het geval.

10-05-2007, 15:37


geen ervaring

10-05-2007, 15:49
Volgens mij niet, je krijgt daar een stempel als alles klopt en daarmee ga je naar het marokkaans consulaat....

10-05-2007, 16:48
het is geen lease auto overigens, het is een auto van de bedrijfsvoorraad. Dus dat betekend een machtiging van de werkgever.

11-05-2007, 17:27

Citaat door Boebelar:
het is geen lease auto overigens, het is een auto van de bedrijfsvoorraad. Dus dat betekend een machtiging van de werkgever.


Als we het hier hebben over het RDW bedrijfsvoorraad, dan zeg ik het volgende.

Een auto die geregistreerd staat in een bedrijfsvoorraad mag niet eens op de nederlandse wegen rijden zonder het te voorzien van handelaarskentekens. Dus ermee naar Marokko lijkt me een riskante bezigheid.

Succes!

11-05-2007, 22:48
Eerst naar de KvK een uitreksel halen en daarmee naar de marokkaanse consulaat.....
Ben je op de hoogte van de bijtelling die je aan het eind van het jaar moet neertellen aan onze BD-vriend als je veel prive kilometers maakt?

12-05-2007, 00:08
Ik ga dus ook met een auto van de zaak (lease auto) naar marokko.
Ik heb een machtiging van de zaak gekregen.
Daar mee naar de kamer van koophandel gegaan en GRATIS een stempel gekregen.
Vervolgens naar het marokkaans consulaat voor een paar stempels en bijschrijving in een register van hun.
Moest 5 euro 50 betalen en kreeg een zegeltje er op met nog een stempel dit moest voldoende zijn volgens hun.

En zo niet dan wordt het weer omkoop praktijken bij de grens.
Let er wel op dat je groene kaart ook in marokko geldig is.

Succes

12-05-2007, 10:41

Citaat door ContactMe:
Als we het hier hebben over het RDW bedrijfsvoorraad, dan zeg ik het volgende.

Een auto die geregistreerd staat in een bedrijfsvoorraad mag niet eens op de nederlandse wegen rijden zonder het te voorzien van handelaarskentekens. Dus ermee naar Marokko lijkt me een riskante bezigheid.

Succes!



Haha idd ja.
Met groene platen naar marokko?niet zo handigg...

12-05-2007, 12:33

Citaat door Miss_Oujdia:

Haha idd ja.
Met groene platen naar marokko?niet zo handigg...


Even voor jullie beeldvorming. Het is een Demonstratie auto. Auto op Nederlandse kenteken platen.

Dus dat betekend dat je een andere regeling hebt met betrekking tot de belasting.

Maar zwaardstunter, nadat je bij de kvk bent geweest heeft de kvk of consulaat ook jou bedrijf gebelt ter bevestiging of niet?

12-05-2007, 14:47



Citaat door Boebelar:
Even voor jullie beeldvorming. Het is een Demonstratie auto. Auto op Nederlandse kenteken platen.

Dus dat betekend dat je een andere regeling hebt met betrekking tot de belasting.

Maar zwaardstunter, nadat je bij de kvk bent geweest heeft de kvk of consulaat ook jou bedrijf gebelt ter bevestiging of niet?


Nee je hebt je machtiging toch al?
Bij mij is er niet gebeld.

13-05-2007, 00:03
Dit is dikke bullshit,

Ik ben al 4 x met 2 verschillende lease auto's op vakantie geweest naar marokko.

Je hebt alleen een machtiging van de lease maatschappij nodig.

het legaliseren bij kvk en consulaat hoeft niet!!

Ik spreek uit ervaring!

13-05-2007, 12:21
Nou je moet echt wel naar de kvk en het consulaat hoor!!!!!!

Pagina's : [1] 2