Bekijk volle/desktop versie : Isolatie vloer (laminaat) in een Appartement

Pagina's : [1] 2

Kwebbel_24
10-05-2007, 12:40

Wie van de dames woont er hier in een Appartement!!

ik heb begrepend at het verplicht is 10 Decibel te nemen.. (ondervloer)

wie houdt zich daar aan en wie heeft gewoon die de goedkopere gekocht

wil het graag weten...

wij hebben gewoon die van 10 decibel gebruikt.. maar we horen nu van alle kanten dat dat helemaal niet nodig is dat ze nooit komen controleren.. maarja stel je onderburen gaan klagen.. wat dan/?

Helinim
10-05-2007, 12:41
wij goedkope

jamy
10-05-2007, 12:46
als ik jou was zou ik me er gewoon aan houden. niet om de controle maar om de buren.

ik ben 2 jaar geleden in een appartement gewoond en daar lag laminaat in. ik heb de ergste periode van mijn leven daar gehad door de onderburen

mijn zoontje kon niet eens normaal spelen of ze bonkten al op hun plafond met de bezem. (heeft ze een keer gedaan en toen nooit meer want mijn man is als een bezetene naar beneden gerend en heeft haar flink aangepakt )

Nooooit meer laminaat voor mij al krijg ik het gratis (gewoon een trauma aan overgehouden).

nu woon ik gelukkig in een eengezinswoning.

noona
10-05-2007, 12:47

nou ik denk dat je het anders zelf irritant zou vinden. ik heb 1 kamer met gewone isolatie gelegd en die is heeeel lawaaierig!

dna maar wat extra besteden eraan.

zeker als je met hakken of kinderen hebt.

noona
10-05-2007, 12:49
besa77a met het huisje trouwens en inshallah ga je een goed huwelijk tegemoet

Ghatar_tangawia
10-05-2007, 12:51
Volgens mij hebben wij er ons wel aan gehouden. Ik kan me nog herinneren dat mijn man toendertijd wat zei dat uits moest.

In ieder geval we waren heel duur uit! En dat terwijl ik sta te popelen om hier weg te gaan..

teletubbie
10-05-2007, 12:53

Citaat door Kwebbel_24:
Wie van de dames woont er hier in een Appartement!!

ik heb begrepend at het verplicht is 10 Decibel te nemen.. (ondervloer)

wie houdt zich daar aan en wie heeft gewoon die de goedkopere gekocht

wil het graag weten...

wij hebben gewoon die van 10 decibel gebruikt.. maar we horen nu van alle kanten dat dat helemaal niet nodig is dat ze nooit komen controleren.. maarja stel je onderburen gaan klagen.. wat dan/?

Wat zegt de woningbouw over de laminaat!

Ik zou eerst kontact opnemen met de verhuurder voordat je laminaat plaatst.

Sommige verhuurders accepteren geen laminaat in een flatje, dan moet je alsnog alles eruit halen! wat natuurlijk jammer is!

kickbokster
10-05-2007, 12:55
Nee de vorige buren hadden er ook last van, wij hebben het wel gedaan!!!
Ik heb isolatie en laminaat was wel van het dure 9mm, dat was het dikste wat er was.
En de 2 slaapkamers heb ik tapijt, maar daar onder heb ik ook een soort rubber gezet, zo loop het ook lekkerder, maar ook voor de buren..

Tot nu toe geen last!!!

Helinim
10-05-2007, 12:56
wij horen ook alles van boven en beneden zij waarschijnlijk ook.

Kwebbel_24
10-05-2007, 12:58

Citaat door teletubbie:
Wat zegt de woningbouw over de laminaat!

Ik zou eerst kontact opnemen met de verhuurder voordat je laminaat plaatst.

Sommige verhuurders accepteren geen laminaat in een flatje, dan moet je alsnog alles eruit halen! wat natuurlijk jammer is!

Juist op verzoek van de woningbouw!! Staat ook in het contract dat we die van 10decibel moeten hebben.. die hebben we nu ook hoor.. maar gewoon omdat we die discussie hadden.. sommige vonden het ‘dom’ van ons om er zoveel geld aan te besteden.. want mensen doen toch hen schoenen uit ze3me

Maar nu lees ik dat zelf kinderen dan niet normaal kunnen spelen .. nou ben blij dat ik het dus wel heb gedaaan.

schatje26
10-05-2007, 13:02
Ik woon in een appartement en heb zelf ook laminaat en daar zit wel de dure isolatie onder! Ik vind als je in een flat woont dat je rekening moet houden met je buren!

Mijn bovenburen hebben ook laminaat en volgens mij geen goeie isolatie eronder en soms hoor ik gewoon hoe ze lopen en alles maar gelukkig zijn die niet zo luidruchtig

En als je buren gaan klagen dan kan het zijn dat de woningbouw wel langs gaat komen en als er geen goeie isolatie onder zit dan moet je laminaat verwijderen!

teletubbie
10-05-2007, 13:06
Ik heb ook laminaat door het hele huis, we hebben van die groene folie onder de laminaat gedaan!

Wat jij zegt, wij doen schoenen uit en lopen op sokken of sloffen! de buren hebben geen last van!
Alleen als je iets laat vallen!

Ik de kinderkamer heb ik een kleed gelegd, dus dat scheeld ook!

Als ik jou was zou ik gewoon een goedkope folie nemen, aangezien jullie nog met z'n tweeen zijn!

ellouisa
10-05-2007, 13:13
Bij ons stond er in het contract dat je goede isolatie moest nemen, maar niet welke, dus wij hebben gewoon goedkope genomen.
Onze flat is niet zo gehorig en wij hebben geen kidneren die rondrennen ofzo. Wij doen onze schoenen uit binnen. Het enige wat af en toe door kan klinken is onze stofzuiger.

We hebben nooit klachten gehad van de onderburen, maar hangt ook van de flat af. Bij ons is het beton heel dik en is het niet zo gehorig.

Ik zou me ook dood irriteren als ik alles kan horen van de bovenburen. Als het gehorig is en in het contract staat, zou ik geen risicio's nemen en gewoon die dikke kopen. Is wel duurder, maarja, beter dan dat je straks alles eruit moet gooien als de buren klagen of de woningbouw het ziet.

@ jamy: waarom gaat je man daar boos om worden? Het kan toch hartstikke vervelend zijn voor de benedenburen? Ik zou het ook niet leuk vinden als ik alles kan horen van de bovenburen en de buurman komt agressief doen tegen mij....

Kwebbel_24
10-05-2007, 13:49
Het ligt er denk ik indd aan in wat voor soort flat het is.. onze vloeren zijn opzich al goed geisoleerd.. wij horen helemala niets.. maargoed ik zit er ook niet de hele dag.. zoals avond bijvoorbeeld!!

ellouisa
10-05-2007, 13:59
Hoeveel duurder is het denkje?
Misschien kan je bij anderen informeren hoe streng de woningbouw hierin is...

Als ze er streng in zijn, zou ik het risico niet nemen. Anders kan je het wel doen zolang je geen kinderen hebt, dan alleen zorgen dat je je schoenen binnen niet aanhoudt.

Pagina's : [1] 2