Bekijk volle/desktop versie : Bidden?



Pagina's : [1] 2

09-05-2007, 13:54
IK WIL ZO GRAAG BIDDEN, EN MIJ AAN HET GEBED KUNNEN HOUDEN, WAAROM LUKT MIJ DAT NOOIT????? IK WIL HET ZO GRAAG!!!

09-05-2007, 13:57


Ik denk dat je je nog meer moet gaan verdiepen in de islam..

want als je dingen zou weten.. dan zou je nooit zo een topic hebben geopend...

salaat is echt heeeel belangrijk... en weet wat de gevolgen zijn in het hiernamaals!! K kan het helaaas nu niet voo rje opzoeken...

maar men zal moeten bidden op een heet ijzeren plaat.. en elke keer als je gaat r9aa3... zal je voorhoofd verbranden!! elke keer!!

de gedachten al!!

Denk er goed over na en lees dingen.. salaat is echt belangrijk...

09-05-2007, 14:02
Dankje wel meloentje.

09-05-2007, 14:11
http://app.al-islaam.com/index.php/module/cyberimam/action/qanda/search/gebed%20verwaarlozen/qanda/100

09-05-2007, 17:55


Wat houdt je ervan af om het bidden vast te houden?

10-05-2007, 09:42
Als ik bid ( een langere periode achter elkaar ) dan gaat het perfect met mij, ik voel me lekker, ben lekker rustig, gewoon alles positief. Maar na mijn ongesteldheid is het altijd zo een worsteling om mijn gebed weer op te pakken......het komt puur nadat ik klaar ben met de menstruatie dat het steeds moeilijk voor me is om weer te bidden.

10-05-2007, 17:18

Citaat door lalla_salma2003:
Als ik bid ( een langere periode achter elkaar ) dan gaat het perfect met mij, ik voel me lekker, ben lekker rustig, gewoon alles positief. Maar na mijn ongesteldheid is het altijd zo een worsteling om mijn gebed weer op te pakken......het komt puur nadat ik klaar ben met de menstruatie dat het steeds moeilijk voor me is om weer te bidden.


Ik denk dat het goed voor je is om ook tijdens je menstruatieperiode meer kennis over de islam op te doen. Want deze houvast raak je nl kwijt doordat je een week je ervan afhoudt. Je bent emotioneel niet gebonden met Allah op deze manier en ziet het meer als een verplichting dat gewoon moet gebeuren (automatisme) zoals bv naar de winkel of naar werk gaan, maar de betekenis ervan ed. daar dien je je sterker toe te relativeren. Moge Allah je de kracht geven en je imaan versterker insa allah.

11-05-2007, 00:37
ik denk heeft te maken met chaitaan je moet veel koraan luisteren en lezen beter dan muziek luisteren en kletsen dna komt het vanzelf wel goed inshallah.

11-05-2007, 07:46


Citaat door lalla_salma2003:

IK WIL ZO GRAAG BIDDEN, EN MIJ AAN HET GEBED KUNNEN HOUDEN, WAAROM LUKT MIJ DAT NOOIT????? IK WIL HET ZO GRAAG!!!



Ik heb ook precies hetzelfde probleem..


11-05-2007, 10:27
Ik had ook dit probleem meiden, maar het is in 1 dag op slag veranderd toen ik een lezing zag (op dvd) over de adaab die je meemaakt als je niet hebt gebeden tijdens je leven, wallah er liep een ijskoude rilling over mijn rug. Vroeger ging ik eerst vanalles doen als ik thuiskwam van het werk, nu haast ik me letterlijk naar de badkamer om l'oedoe te doen!

11-05-2007, 10:49

Citaat door Magrebia:
Ik had ook dit probleem meiden, maar het is in 1 dag op slag veranderd toen ik een lezing zag (op dvd) over de adaab die je meemaakt als je niet hebt gebeden tijdens je leven, wallah er liep een ijskoude rilling over mijn rug. Vroeger ging ik eerst vanalles doen als ik thuiskwam van het werk, nu haast ik me letterlijk naar de badkamer om l'oedoe te doen!



Wat voor dvd was dat??

11-05-2007, 10:52
Inshallah ik moet nu gewoon echt beginnen met bidden.

11-05-2007, 11:04


salaam aileikoem lieverd,

luister naar deze lezing, een heel leerzaame lezing.

onderwerp:
Ik ben moslim, maar ik bid niet.

http://www.al-yaqeen.com/index2.html

Moge Allah het gemakkelijk voor je maken

11-05-2007, 11:08
het bidden is de basis dat ons onderscheidt van de kafirs.

het bidden is de basis van alles.

al doe je zoveel slechte dingen maakt niet uit allah swt heeft liever dat je bidt. Wat zal je antwoorden als op de dag des oordeels jou die vraag wordt gesteld heb je gebeden? hoe zal je reageren zou je je schamen, vernederd voelen? waarom dan pas. Realiseer je dat het elke seconde voor ons voorbij kan zijn en probeer daarom ook elke seconde al het goede uit je te halen. Ga slapen met de gedachten dat de kans er is dat je morgen niet ontwaakt ik denk dat die angst je wel zal helpen. Vrees allah swt en niemand anders. Vertrouw op allah swt dan zal alles goed komen

gair insha allah

11-05-2007, 11:08
ik kan je uitleggen waar je die lezing kan vinden.

Ga naar mediatheek lezingen, en dan klik je op aboe ismail.
Daar tussen vind je een lezing over,
Ik ben moslim maar ik bid niet.

Pagina's : [1] 2