Bekijk volle/desktop versie : Welke auto??



09-05-2007, 11:01
Beste mensen (autokenners),

Ik ben van plan om een auto te kopen, alleen ben ik er nog niet over uit wat het moet worden. Er zijn een aantal opties:

x Renault Megane (hier gaat mijn voorkeur naar uit!)
x Seat Ibiza
x Ford Focus

Ik heb al wat nagevraagd en de Renault en de Ford worden mij sterk afgeraden omdat het niet betrouwbare merken zijn en de onderdelen (in het geval er iets vervangen moet worden) zijn duur en in sommige landen moeilijk te krijgen...

Wat me wel wordt aangeraden is om te kiezen voor een Golf 4...maar op de 1 of andere manier trekt deze auto mij niet echt...

De bedoeling is niet om er mee naar Marokko te gaan, althans dit jaar niet...Dus is het dan verstandiger om pas na de zomervakantie een auto aan te schaffen..M.a.w scheelt het dan in de prijs ivm grote vraag nu en na de zomer is er juist sprake van een grote aanbod??

Wie kan me nuttige info/advies geven op bovengenoemde opties??

Alvast dank!!

09-05-2007, 17:20



Citaat door Rair&:
ik ben ook op zoek naar een autoo....Ik heb mijn droom autoo gevonden..audi A2..Dus ik ben druk aan het onderhandelen via marktplaats..Dus ik heb mijn keuze al gevonden..Mijn 2de keuz was een Renault Megane ...Dus die is leukk


Ik vind die Renault dus ook leuk, maar ben benieuwd of het ook klopt dat er teveel nadelen zitten aan deze auto??

Waar blijven de reacties van de autokenners??

09-05-2007, 18:36
a3 is de beste

10-05-2007, 13:03

Citaat door sammy_spears9:
a3 is de beste


In welke opzichten??

10-05-2007, 17:26


Had gehoopt op meer reacties ...dus mensen kom op!!

10-05-2007, 17:38
koop in ieder geval geen france auto bij france auto's is er altijd wat mis de ene keer is het de koppelingsplaat de andere keer de versnellingsbak en de onderdelen van france auto's zijn ook duur vooral die van de renault

11-05-2007, 12:27
Die renault megane zijn wel leuk, maar mijn nicht heeft die ook en het is ieder week een ellende. Voordat ze iets heeft gemaakt is iets anders weer niet goed. Dus ik zou zeggen geen Renault megane.

11-05-2007, 16:13

Citaat door Noraida:
Beste mensen (autokenners),

Ik ben van plan om een auto te kopen, alleen ben ik er nog niet over uit wat het moet worden. Er zijn een aantal opties:

x Renault Megane (hier gaat mijn voorkeur naar uit!)
x Seat Ibiza
x Ford Focus

Ik heb al wat nagevraagd en de Renault en de Ford worden mij sterk afgeraden omdat het niet betrouwbare merken zijn en de onderdelen (in het geval er iets vervangen moet worden) zijn duur en in sommige landen moeilijk te krijgen...

Wat me wel wordt aangeraden is om te kiezen voor een Golf 4...maar op de 1 of andere manier trekt deze auto mij niet echt...

De bedoeling is niet om er mee naar Marokko te gaan, althans dit jaar niet...Dus is het dan verstandiger om pas na de zomervakantie een auto aan te schaffen..M.a.w scheelt het dan in de prijs ivm grote vraag nu en na de zomer is er juist sprake van een grote aanbod??

Wie kan me nuttige info/advies geven op bovengenoemde opties??

Alvast dank!!



Mijn tip. de ideale stads auto met klasse: BMW 318 tds compact


http://auto.marktplaats.nl/bmw/91216508-bmw-3-serie-1-7-tds-318-compact-alaska-blauw.html?return=eJwlylsKwjAQQNG9FNLPvIoIE4LoTkYt JCRths5AxdK9G%2FDvcLkIDo4MNjA4e4WBZ9xeKSQRAmNKo3nV C25FqCIK67Wa%2F6Ip0e1ToxvfHKWp6e7U9KjS8c3UWfbO57Ir f%2FEWK3LBXhvnnv1I0Q3h%2FAFTBShu&df=1&fta=eNo9jVEK gzAQBe%2ByUL%2BTtIq%2BxbPIlpQSjChda6Ti3auh9HPgzTxB hU1Rg96v2C0SlVhxK0FrbG3htZ1HWI4zPmHiPuE%2BpIszEkV7 4VEDXDG1NkugSZ4P4nAIiiso%2BKMmsNgCDOeXxjpblaYm3hUN aJC1O61j6LPmQJLOnAHRj5c%2F71%2BnAzO0

je kan helemaal vrijblijvend een proefritje er mee maken als je wil. pm me maar.

14-05-2007, 16:24
Voor alle duidelijkheid, ik heb het in het geval van de Megane over deze auto:

http://foto.autozone.be/fotoseurotax/450/renault-megane-berline-2-phase-ii-5205.jpg

15-05-2007, 14:05
Ik heb altijd al een renault megane gehad en had er eerlijk gezegd nooit problemen mee.
onderhouden deed ik elke half jaar en kleine beurt elke 3 maanden, is teveel maar mijn buurjongen is automonteur en doet het voor een prikkie.

dus als je je auto goed onderhoudt kun je er lang mee doorgaan, helaas heb ik hem moeten verkopen omdat het een diesel was en op een gegeven moment teveel belastinggeld betaalde. nu heb ik een renault clio en nooit problemen mee gehad, heb hem 1x laten nakijken en het was helemaal goed. heb hem nu al aan half jaar.