Bekijk volle/desktop versie : trouwen



Pagina's : [1] 2

30-07-2002, 17:34

Citaat door Moslimati:
Salaam alaikoem meiden,

Ik ben sinds een jaar getrouwd en ik kan je wel zeggen dat ik alhamdoulilah heeel erg gelukkig ben!
Ik kende mijn man niet maar ik heb het aan mijn vader overgelaten. Want hij wil dat zijn dochter gelukkig wordt en niet dat ze in de put belandt! Ik raad mijn moslimzusters aan dit ook te doen want alle vaders willen het beste voor hun dochters! Het vertrouwen dat tussen mij en mijn man is groot! Hij is geleerd en weet dus wat Allah zegt. Hij behandelt me met respect en luistert ook naar mijn mening en dat is belangrijk in een relatie. Ik zeg niet dat we nooit een meningsverschil hebben want dat komt in elke relatie voor maar altijd is het voor dat we gaan slapen weer goedgemaakt, omdat we allebei weten dat Allah heeft gezegd dat we niet met ruzie mogen gaan slapen! Even over de huwlijksnacht, ik heb een hele goede schoonfamilie. Ik kan goed opschieten met mijn schoonfamilie. Ik zat te huilen toen ik naar het huis van mijn man werd gebracht, maar dat is een normale reactie. Ik werd liefdevol opgevangen door mijn schoonmoeder. En over dat doekje, daar is door niemand om gevraagd.
Het ligt er maar net aan in wat voor familie je terecht komt.
Meiden, kijk niet naar schoonheid, geld, of aanzien! Nee kijk naar het geloof, het karakter en de familie!!
.

30-07-2002, 20:09



Citaat:
Origineel gepost door manintveld
Salaam alaikoem meiden,

Ik ben sinds een jaar getrouwd en ik kan je wel zeggen dat ik alhamdoulilah heeel erg gelukkig ben!
Ik kende mijn man niet maar ik heb het aan mijn vader overgelaten. Want hij wil dat zijn dochter gelukkig wordt en niet dat ze in de put belandt! Ik raad mijn moslimzusters aan dit ook te doen want alle vaders willen het beste voor hun dochters! Het vertrouwen dat tussen mij en mijn man is groot! Hij is geleerd en weet dus wat Allah zegt. Hij behandelt me met respect en luistert ook naar mijn mening en dat is belangrijk in een relatie. Ik zeg niet dat we nooit een meningsverschil hebben want dat komt in elke relatie voor maar altijd is het voor dat we gaan slapen weer goedgemaakt, omdat we allebei weten dat Allah heeft gezegd dat we niet met ruzie mogen gaan slapen! Even over de huwlijksnacht, ik heb een hele goede schoonfamilie. Ik kan goed opschieten met mijn schoonfamilie. Ik zat te huilen toen ik naar het huis van mijn man werd gebracht, maar dat is een normale reactie. Ik werd liefdevol opgevangen door mijn schoonmoeder. En over dat doekje, daar is door niemand om gevraagd.
Het ligt er maar net aan in wat voor familie je terecht komt.
Meiden, kijk niet naar schoonheid, geld, of aanzien! Nee kijk naar het geloof, het karakter en de familie!!
masha'Allah
moge Allah jullie huwelijk zegenen
ik vind het mooi en wijs gesproken
en zo dient het inderdaad ook te gaan tussen een man en een vrouw
Insha'Allah zal het voor altijd goed gaan en moge Allah shaitaan ver verwijdert van jullie houden
amien


p.s.: ik heb er bewondering voor omdat ik mij al altijd zoiets had ingebeeld (hoe het later zou moeten gaan)

30-09-2002, 23:56

Citaat:
Origineel gepost door Moslimati
Salaam alaikoem meiden,

Ik raad mijn moslimzusters aan dit ook te doen want alle vaders willen het beste voor hun dochters!
Moslimati,aub niet veralgemenen.Denk jij omdat je vader je toevallig een goede man heeft gegeven dat dit overal zo is??Dat is misschien goed voor jou,maar vergeet niet dat er nog heel wat andersdenkenden aanwezig zijn daarbuiten.

02-10-2002, 16:51
Moslimati,

Ik ben blij voor je dat je goed terecht bent gekomen. Maar als je naar de dingen die je schreef kijkt n.l. kijk niet naar schoonheid, geld, of aanzien! Nee kijk naar het geloof, het karakter en de familie!! Ik denk niet dat je er veel aan hebt. Mensen komen namelijk anders over naar de buiten wereld dan dat ze werkelijk zijn!!. Ik kan niet 100% achter een persoon staan. Als je onder een dak woont dan leer je elkaar pas veel beter kennen, dan nog niet 100% in de meeste gevallen. Het blijft een dilemma. Ik ben het wel eens dat je naar het geloof kijkt. Op welk manier leeft hij/zij ermee? Wat zijn zijn/haar standpunten? Haalt men dingen uit het context dan kun je beter afstand houden. Familie is in een zekere mate ook belangrijk, maar kijk naar mensen als individu. Als hij of zij uit een 'slecht' familie komt wil niet zeggen dat hij/ zij zo is. Karakter tja daar moet enigszins mee kunnen leven, anders houd afstand

10-10-2002, 15:38


salam

hey moslimati ik ben echt blij voor jou meid, maar denk niet dat elk meisje zo'n makkelijk situatie heeft thuis. Ik mag Al Hamdoulilah zelf kiezen met wie ik wil trouwen, maar wil natuurlijk wel het zegen van mijn ouders hebben.
Maar heb wel een vraagje HOU je wel van u man, gewoon uit nieuwsschierigheid

bousat fatmake

10-10-2002, 21:14
Ik ben OOK heel blij voor je.
Maar persoonlijk vind ik dat het moeilijk is om met iemand te trouwen die je vader voor je heeft uitgekozen.En ik ken een paar meiden die getrouwd zijn met Hun uitgekozen partner, die totaal niet gelukkig zijn en die later probleme kregen.Want ja,je stapt een huwelijk in zonder elkaar te kennen.
En bij jou is het wel gelukt,das heel leuk.Maar je kan niet andere meiden aanraden om hetzelfde te gaan doen.
Want niet elke mens denkt en is hetzelfde.

Beslema AngeliNora

11-10-2002, 01:09

Citaat:
Origineel gepost door fatima84
salam

hey moslimati ik ben echt blij voor jou meid, maar denk niet dat elk meisje zo'n makkelijk situatie heeft thuis. Ik mag Al Hamdoulilah zelf kiezen met wie ik wil trouwen, maar wil natuurlijk wel het zegen van mijn ouders hebben.
Maar heb wel een vraagje HOU je wel van u man, gewoon uit nieuwsschierigheid

bousat fatmake
Ze zegt toch dat ze heel gelukkig is. Het lijkt mij niet dat ze gelukkig zal zijn in haar huwelijk terwijl ze niet van haar man houdt. 10.000 vriendjes zoals de meeste andere meiden doen, is niet iets van de islam. En dan nog ga je misschien niet van je partner houden.

13-10-2002, 15:11

Citaat:
Origineel gepost door Moslimati
trouwen is ook het mooiste wat er is!!
Je hoort heel veel meiden zeggen, ik wil niet, want ik wil eerst carriere maken en mezelf bewijzen.
Maar je moet jezelf bewijzen aan Allah en niet aan de wereld, want uiteindelijk is hetgene wat hierna komt het enige wat telt! Daar moet je voor werken!
En waar kan je meer hasanet verdienen dan als je goed voor je man en kinderen zorgt!!

Moge allah jullie allemaal zo gelukkig maken als ik elhamdoulilah ben!!
Wat jou gelukkig maakt hoeft niet zo te zijn dat iedereen daar gelukkig van wordt..

Ik moet er niet aan denken om te trouwen en dan voor de rest van mijn leven voor mijn man en kinderen te zorgen.
Er is niks mis met Carriere maken.. Al mijn vriendinnen hebben het allebei en zijn ook super gelukkig...

Gr Nadia

15-10-2002, 22:25
na het lezen van je verhaal, moet ik bijna kotsen. Sorry, volgens mij ben je niet meer van deze tijd, meid. Als je een goede band hebt met je vader,dan denkt je vader aan je toekomst en dat is zeker uithuwelijken?
Laat me niet lachen en trouwens hoezo in de put komen als je niet trouwt. Weer iets belachelijks, dat doe je toch je zelf aan en denk je dat met het trouwen van een onbekende uit de put blijft. Ik spreek je wel over een jaar als er kinderen zijn, dan ga je zeker ook bij je vader om geld vragen, want zonder baan en 2 inkomens kom je er niet hoor.

05-11-2002, 13:30
Hey Moslimatie meid ik geef je helemaal gelijk, maar de mensen van tegenwoordig denken er heel anders over, en zehma omdat ze in een vrije land leven, maar ze denken niet aan de gevolgen later tussen zij en Allah. Meid moge allah je huwelijk zegenen en ik ben echt heel blij voor je.

05-11-2002, 14:22
Salaam aleikoum,

Ik ben heel blij voor ej dat je zo gelukkig bent.
En laat je niet gek maken door de rest hier....je treft geluk of je treft
het niet...klaar!!!

En Ieda, het gaat er het niet om of je van deze tijd bent of niet....Ik moet kotsen van jou domme opmerkingen.....Heb een hekel aan mensen met vooroordelen.....

M3a salama

05-11-2002, 14:56

Citaat:
Origineel gepost door Moslimati
Salaam alaikoem meiden,

Ik ben sinds een jaar getrouwd en ik kan je wel zeggen dat ik alhamdoulilah heeel erg gelukkig ben!
Ik kende mijn man niet maar ik heb het aan mijn vader overgelaten. Want hij wil dat zijn dochter gelukkig wordt en niet dat ze in de put belandt! Ik raad mijn moslimzusters aan dit ook te doen want alle vaders willen het beste voor hun dochters! Het vertrouwen dat tussen mij en mijn man is groot! Hij is geleerd en weet dus wat Allah zegt. Hij behandelt me met respect en luistert ook naar mijn mening en dat is belangrijk in een relatie. Ik zeg niet dat we nooit een meningsverschil hebben want dat komt in elke relatie voor maar altijd is het voor dat we gaan slapen weer goedgemaakt, omdat we allebei weten dat Allah heeft gezegd dat we niet met ruzie mogen gaan slapen! Even over de huwlijksnacht, ik heb een hele goede schoonfamilie. Ik kan goed opschieten met mijn schoonfamilie. Ik zat te huilen toen ik naar het huis van mijn man werd gebracht, maar dat is een normale reactie. Ik werd liefdevol opgevangen door mijn schoonmoeder. En over dat doekje, daar is door niemand om gevraagd.
Het ligt er maar net aan in wat voor familie je terecht komt.
Meiden, kijk niet naar schoonheid, geld, of aanzien! Nee kijk naar het geloof, het karakter en de familie!!
Ik ben heel blij voor jou dat je gelukkig bent, het geloof,de familie en en het karakter van iemand is veel belangrijk dan het het uiterlijk en het geld daar ben ik het zeker met je eens.

Maar vind het gene hoe je je toekomstige tegengekomen bent geen garantie voor een een geslaagde huwelijk, het huwelijk blijft helaas altijd een risico ongeacht hoe je je toekomstige bent tegengekomen, de risico's kan niemand van te voren zien, alleen sidi rabi.

Thala

08-11-2002, 22:57


Hoi Moslimati,

gefeliciteerd met jullie huwelijk, Insha'alllah blijft het altijd zo goed.

Volgens mij is een goed huwelijk voor een groot deel echt mazzel hebben.
Je kunt geen criteria opstellen waaraan een jongen (of meisje voor de mannen onder ons) of de schoonfamilie aan moeten voldoen.
Pas nadat je getrouwd bent zie je veel zaken die je eerst niet zag of anders zag.
Mijn raad is om de keuze in Allah's hand te leggen en de goede intentie
te hebben om een huwelijk in te gaan.
Wil je alleen maar trouwen om meer te mogen, eigen baas te zijn?
Of wil je alleen maar rijke jongens om een luxe-leventje te leiden?
Kijk je alleen maar naar de uiterlijke schoonheid van een jongen om je niet te hoeven schamen voor je vriendinnen?
Let erop dat dit allemaal de verkeerde intenties zijn voor een goed huwelijk!
Rijkdom en uiterlijke schoonheid zijn zeer betrekkelijk!

Je Islam is pas af als je getrouwd bent. Zie onder ogen dat er rechten EN plichten zijn voor BEIDE partijen!

Respecteer elkaar, vertrouw elkaar en weet dat je je huwelijk zelf moet maken door er ook iets voor over te hebben.

Want zo'n verbintenis blijft toch het mooiste wat er kan zijn tussen
2 mensen die van elkaar houden (mijn ervaring.....)

Succes allemaal.

11-11-2002, 11:22
Selaam!!! Ik wil even zeggen dat het erg leuk voor je is dat je huwelijk zo is gelopen, maar niet bij elk persoon ga dat zo!!! Ik weet best dat alle ouders het beste voor hun kind willen, maar als ouders dat willen, vind ik dat ze de keuze aan hun eigen kind moeten overlaten. Als het kind zelf bepaalt met wie hij/ zij trouwt dan is hij/zij gelukkiger dan dat de ouders bepalen met wie ze moet trouwen. Wat ik zeker wel wil is dat ik met iemand ga trouwen van wie ik houd!!! groetjes Delina

11-11-2002, 12:04
salem

het is fijn om te horen dat je gelukkig bent getrouwd maar het is niet altijd zo dat je vader de juiste man heeft gezocht er zijn ook meiden waar de vader de heeft gezocht en het is mis gelopen. ik wil niet stom doen of zo. het is ook beter dat je degene met wie trouwd kent. dan weet je met wie je te maken hebt. maar ik ben heel blij voor je dat je een goed huwelijk hebt en ook belangrijk heel aardige schoonfamilie want daar komen ook vaak krijg je ook vaak problemen mee want hoe vaak hoor je n iet dat een huwelijk eindigt door de schoonfamilie.

groetjes

p.s. ins' allah zal jullie huwelijk zo blijven.

Pagina's : [1] 2