Bekijk volle/desktop versie : Hopeloos Op Zoek Naar>>>>>>>>>>>



Pagina's : [1] 2

08-05-2007, 17:37
ik ben dus hopeloos op zoek naar een lekkernij; dat is volgens mij van turks afkomst; het is van soepel elastisch deeg gevuld met selderij volgens mij en met geiten/fetakaas; je kan het in beverwijk kopen bij de turkse kraampjes;


ik vraaag asjeblieft weet iemand voor mij hoe dit gemaakt word ik wil zo graag zelf maken; ik kan moeilijk elke keer ervoor naar beverwijk rijden als ik het wil eten;

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes van mij

08-05-2007, 18:09


Volgens mij bedoel je burek

08-05-2007, 18:22
Borek maken ze met bladerdeeg, je kan in driehoekjes hebben of sigaretten borek
"sigara ve muska boregi"
Ik heb het recept van het bladerdeeg als vulling doen ze er peyneri tussen is een soort kaas die veel op feta trekt.
Dus zeg maar.

08-05-2007, 19:31
wil je die recept dan plaatsem

08-05-2007, 19:50



Citaat door laila2:
wil je die recept dan plaatsem



Recept van het deeg ook ?

08-05-2007, 20:23

Citaat door tide:
ik ben dus hopeloos op zoek naar een lekkernij; dat is volgens mij van turks afkomst; het is van soepel elastisch deeg gevuld met selderij volgens mij en met geiten/fetakaas; je kan het in beverwijk kopen bij de turkse kraampjes;


ik vraaag asjeblieft weet iemand voor mij hoe dit gemaakt word ik wil zo graag zelf maken; ik kan moeilijk elke keer ervoor naar beverwijk rijden als ik het wil eten;

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes van mij


ik heb het recept kan je wachten tot vanavond??

xx

08-05-2007, 22:28

08-05-2007, 23:00

Citaat door badger1:
Recept van het deeg ook ?




yep, hele recept

08-05-2007, 23:12

Citaat door laila2:
yep, hele recept


Is goe als ik het je morgen helemaal uittyp want komt van een kookboek mar ik heb ze ook al gemaakt en ze waren echt lekker, moet nu even een dutteke doen, morgen namiddag.

08-05-2007, 23:16
ik heb weer een ander recept,met gewone deeg.

hier komt ie:

2 drinkglazen warme melk.
zelfde hoeveelheid warm water.
2 kilo meel.
1 eetlepel suiker.
2 eetlepels zout.
2 blokjes gist.
1 mok olie.
witte kaas en ma3dnous.

de hoeveelheid kun je ook halveren.

je mengt het zout,suiker,gist,melk en water,olie.daarna doe je meel erbij.het lijkt plakkerig.goed kneden tot het een samenhangend deeg is.laten rijzen.bolletjes van maken.weer laten rijzen.1 bolletje pakken,een beetje plat maken.mengsel van kaas en ma3dnous erin.dichtmaken.weer laten rijzen.eigeel erover en sesamzaad.en bakken.

ik hoop dat het duidelijk is.

xx oum youssef.

08-05-2007, 23:27

Citaat door badger1:
Is goe als ik het je morgen helemaal uittyp want komt van een kookboek mar ik heb ze ook al gemaakt en ze waren echt lekker, moet nu even een dutteke doen, morgen namiddag.



oke, alvast dank jewel schat

08-05-2007, 23:30

Citaat door Oum Youssef:
ik heb weer een ander recept,met gewone deeg.

hier komt ie:

2 drinkglazen warme melk.
zelfde hoeveelheid warm water.
2 kilo meel.
1 eetlepel suiker.
2 eetlepels zout.
2 blokjes gist.
1 mok olie.
witte kaas en ma3dnous.

de hoeveelheid kun je ook halveren.

je mengt het zout,suiker,gist,melk en water,olie.daarna doe je meel erbij.het lijkt plakkerig.goed kneden tot het een samenhangend deeg is.laten rijzen.bolletjes van maken.weer laten rijzen.1 bolletje pakken,een beetje plat maken.mengsel van kaas en ma3dnous erin.dichtmaken.weer laten rijzen.eigeel erover en sesamzaad.en bakken.

ik hoop dat het duidelijk is.

xx oum youssef.


Oum youssef,
tis nie om je recept af te keuren hé, ma ze moet dat anders doen, zo word het geen echte borek, recept moet 3 keer uitgedraaid worden, maar ja recepten verschillen nogal eens hé. Ik zet het er morgen namiddag op.

09-05-2007, 01:01



Citaat door badger1:
Oum youssef,
tis nie om je recept af te keuren hé, ma ze moet dat anders doen, zo word het geen echte borek, recept moet 3 keer uitgedraaid worden, maar ja recepten verschillen nogal eens hé. Ik zet het er morgen namiddag op.


lieve badger,

je kraakt mijn recept niet af ,hoor!het is een recept dat mijn turkse vriendin mij geleerd heeft.dus ik geef het alleen maar door,voor degene die het willen uitproberen.


09-05-2007, 13:20
Wat is burek ook al weer? :huhu:

09-05-2007, 15:06
voor 6 personen

400 gram bloem
330 gr gesmolten boter
1 eetlepel zout
1 eetlepel citroensap
1 eidooier
2 eetlepels olijfolie

Zeef de bloem, druk een kuiltje in het midden en doe er 1 eetlepel gesmolten boter, zout citroensap en 3/4 glas water bij, kneed dit door tot het deeg smeuig aan voelt.
Dek af met een natte handdoek en laat 1/2 h rusten
Bestrooi werkvlak met bloem, en ook het deeg bestrooien met bloem rol uit tot dikte van 1/2 cm, en een doorsneden van 30 of 40 cm.
Bestrijk aan weerskanten met gesmolten boter, vouw het deeg eerst in 3 zodat je een lange smalle lap krijgt dan besmeer je de boven kant opnieuw met gesmolten boter,en plooi weer in 3 zodat je nu een vierkant hebt, dek af met een natte handdoek en laat weer 45 min. rusten,
dan begin je weer met uitrollen en insmeren en plooien juist gelijk de eerste keer, laat weer 45 min rusten zo in totaal 3 keer herhalen.
Rol de laatste keer het deeg uit tot het een dikte van 2 cm heeft, snij deze in reepjes van 4 cm , snij dan in vierkantjes van 4 op 4 cm, maark van deze vierkantjes dan kleine bolletjes laat ze 15 min staan, doop elk balletje in olijfolie en rol het uit in de vorm die je wil (voor sigaartjes vierkantjes) leg er dan de vulling op en plloi dicht wel de kanten met geklopt ei insmeren, en boven op ook, dit leg je op bakpapier,
klop een eidooern met een dessertlepel olijfolie en 1 eetlepel water los en strijk dit mengsel over de borek afbakken, in 18 graden voor 30 min.

Vulling voor de borek
--------------------------
Witte kaas (fete) of Peyneri fijngeprakt
1 losgeklopt ei onder de kaas doen,
1/2 bosje peterselie
1/2 bosje dille
Dit mengen en gebruiken als vulling

Vlees borekvulling
-----------------------

200 gram gehakt
3 middelgrote uien fijngesneden
1 1/2 eetlepel margarine
1/2 bosje peterselie
zout zwarte peper
Fruit ajuin eerst in de margarine voeg het gehakt toe en bak rul samen met de kruiden.

Suc6

Pagina's : [1] 2