Bekijk volle/desktop versie : belgie



08-05-2007, 11:40
Ik zit met een probleem en ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen, ik ben verloofd en ik ga inchallah in marokko zawjieja doen, maar het probleem is ik moet voor mijn man papieren maken hier in Nederland, ik heb nu een fulltime baan maar het lukt me niet om dat bedrag van 1479 of zo bij elkaar te verdienen. Ik heb wel gehoord dat het in belgie makkelijker is, mijn man wil daar ook heel graag werken omdat hij ook Frans kan.

ik wil graag informatie daarover, hoe dat allemaal in zijn werk gaat, ik weet dat ik een huis moet hebben, en dat ik binnen 6 maanden een baan daar moet hebben, maar kan ik gelijk zodra ik die huis heb ook gelijk een aanvraag doen, of heb je daar een bep.tijd voor?
En ik heb ook gehoord dat er een soort een controle komt ofzo..in ieder geval ik wil daar wat info over hebben, ik hoop dat er iemand is die er wat meer over weet.

In ieder geval hartstikke bedankt!

Groetjes hayat

08-05-2007, 12:03


http://www.buitenlandsepartner.nl.

Trouwens je kan gewoon een baan houden in NL en daar in belgie inschrijven en dan hoef je maar 900 euro te verdienen.

08-05-2007, 12:10
kan je dat uitleggen please, hoef je dan maar hier in Nederland 900 euro te verdienen??

08-05-2007, 12:39
Lees dit dames:

De kosten he..

Nederland:
Inburgeringstoets: 350 euro
MVV aanvraag : 830 euro
verblijfvergunning:188 euro
Ziektenkostenverz:1100 euro
Inburgeringscursus:3000 euro

Totaal: 5468 euro


Belgie:

Inburgeringstoets: 0 euro
MVV aanvraag: 50 euro
verblijfsvergunning:30 euro
Ziektenkostenverz:43 euro
Inburgeringscursus:0 euro

Totaal: 123 euro


Zo zie je maar als je hier blijft dan ben je echt gek!

08-05-2007, 13:00



Citaat door hayatmetalsia:
kan je dat uitleggen please, hoef je dan maar hier in Nederland 900 euro te verdienen??



Je woont in belgie officeel maar werkt in Nederland, en dan hoeft de inkomenseis om je man naar europa te halen rond de 900 euro te zijn.

08-05-2007, 13:34

Citaat door elboubsi:
Je woont in belgie officeel maar werkt in Nederland, en dan hoeft de inkomenseis om je man naar europa te halen rond de 900 euro te zijn.



nou dan staat ze ingeschreven als grensarbeidster wat heel nadelig is!

voor heel veel zaken maar tis hoe je het bekijkt natuurlijk maar eerlijk raad ik af in nederland wonen en in belgie werken en dan is er ook de vraag hoe het systeem mbt zekerheid dient te werken blijft ze ingeschreven voor haar werk in nederlandse staat of wil ze het via de belgische staat????

dan zou ik eerst uitzoeken wat het voordeligste is meid want ik weet zeker dat statuut grensarbeidster fiscaal niet aantrekkelijk is,

hier een site voor die ene meid, http://www.just.fgov.be

ik heb in het verleden een baan geweigerd in nederland omdat het fiscaal heel ontrekkelijk was en dus beter was om in eigen land te blijven waar ik geen spijt van hEB

08-05-2007, 15:24
ok dank jullie wel meiden, alle info is welkom!

maar als ik nu mijn adres in belgie heb kan ik dan gelijk aanvraag voor hem indienen?

En is het waar dat er een soort controleur komt om te kijken of je er echt woont?

08-05-2007, 15:26
trouwens mijn man woont in spanje niet in marokko, dus dat is wel een voordeel aan de ene kant

08-05-2007, 15:46

Citaat door hayatmetalsia:
ok dank jullie wel meiden, alle info is welkom!

maar als ik nu mijn adres in belgie heb kan ik dan gelijk aanvraag voor hem indienen?

En is het waar dat er een soort controleur komt om te kijken of je er echt woont?


ja voor zover ik weet, wanneer je een adres hebt komt er idd een controleur kijken of je wel echt in dat huis of appartement woont, of je het nu gekocht hebt of gehuurd maakt niet uit.
En als je aangegeven hebt dat je getrouwd bent dan moet je partner ook aanwezig zijn.
Maar wanneer je nog niet getrouwd bent moet het niet, dan volstaat het dat jij alleen aanwezig bent.
Normaal zeggen ze al op voorhand wanneer ze gaan langskomen.
Je moet gewoon zien dat je daar een bed hebt, een paar dingens in je badkamer en klaar is kees, en doe dan alsof je daar effectief woont.
Snap je?

08-05-2007, 16:46

Citaat door hayatmetalsia:
ok dank jullie wel meiden, alle info is welkom!

maar als ik nu mijn adres in belgie heb kan ik dan gelijk aanvraag voor hem indienen?

En is het waar dat er een soort controleur komt om te kijken of je er echt woont?



ja een wijkpolitie is dat en als je niet thuis zou zijn worden jullie uitgenodigd.

wa salaam

09-05-2007, 00:00
ik heb ook een vraag.. stel je woont inmiddels in belgie en je man is in belgie maar verblijft niet legaal. je hebt je 5 jaar kaart binnen. je man gaat terug na marokko.. en je gaat ook mee.. je gaat daar zoujija doen en komt terug na belgie en gaat dan na de gemeente om te laten weten dat jullie getrouwd zijn enz enz.. hoelang duurt het ongeveer voordat hij dan in belgie is..?

heeft iemand hier ervaring mee of misschien ken je iemand die het weet?

09-05-2007, 14:24
maar kan je dan gelijk voor hem zijn papieren doen als je je zawjieja hebt en een huisadres, of moet je ook een baan hebben?

09-05-2007, 14:26



Citaat door hayatmetalsia:
maar kan je dan gelijk voor hem zijn papieren doen als je je zawjieja hebt en een huisadres, of moet je ook een baan hebben?

ja dat zoiezo.. je moet aan kunnen tonen dat je een inkomen hebt om rond te komen.. als je geen jaarcontract hebt minimaal.. dan krijg je ook geen 5 jaarskaart..