salahutdeen
08-05-2007, 11:20
Het belang en de noodzaak van het vasthouden aan de Wet van Allah , ook wanneer dit moeilijk is.
In de situatie waarin de moslims zich tegenwoordig bevinden, zijnde dat nergens een staat bestaat die de problemen van de mensen oplost volgens de Wet van Allah , is het niet meer dan vanzelfsprekend dat het leven als moslim moeilijk kan zijn. Het leven als moslim, immers, vereist dat de Wet van Allah gebruikt wordt om de problemen mee op te lossen.
Ten gevolge van deze situatie is het vaak moeilijk voor de moslim om de Wet van Allah te volgen, en tegelijkertijd makkelijk om de Wet van Allah niet te volgen. Wat niet goed is voor de moslim want verboden door Allah is eenvoudig verkrijgbaar, voor iedereen, op ieder moment, en zonder dat ook maar iemand hier aanstoot aan neemt. Als de moslim, beïnvloedt door de continue stroom van reclame die de mensen probeert wijs te maken dat enkel met alcohol een gezellig en aangenaam leven geleid kan worden, alcohol wil kopen, dan kan hij dit doen op iedere hoek van iedere straat. En niemand in de winkel zal hem hiervan proberen te weerhouden, of hem hierop aan spreken door hem goede adviezen te geven. Sterker nog, de moslim die zijn broeder of zuster aanspreekt om te proberen te voorkomen dat deze een misdaad pleegt, die wordt verketterd in onze samenlevingen, zogezegd omdat hij de "vrijheid" van het individu niet respecteert! En als de moslim in onwettige seksuele relaties zijn voldoening wil zoeken, dan is dat eenvoudig voor hem of haar omdat man en vrouw in onze samenleving zich voortdurend dwars door elkaar heen bewegen, waarbij beiden worden opgevoed met het idee dat het iets is om trots op te zijn wanneer men seksueel aantrekkelijk gekleed gaat.
Tegelijkertijd kan men zien dat wat goed is voor de moslim moeilijk wordt gemaakt. Zo weten we bijvoorbeeld dat veel werkgevers hun moslim arbeiders verbieden om de salat te verrichten tijdens werkuren, en dat de mogelijkheden voor moslima's in termen van opleiding en werk veelal afhankelijk worden gemaakt van hun afdoen van de Islamitische hoofddoek, oftewel van hun bereidheid om het eigen aura te tonen aan wildvreemden.
Oftewel, vandaag de dag is het eenvoudig voor de moslims om haram te doen, en moeilijk om halal te doen. Het is een vaststelling die extra zuur en extra pijnlijk wordt in de wetenschap dat het doel van Allah met de Islamitische Staat juist is om de halal makkelijk te maken en de haram extreem moeilijk.
Een specifieke reactie van een deel van de moslims op het feit dat de halal moeilijk is en de haraam makkelijk, is de opvatting dat het in een dergelijke situatie minder erg is om niet de halal te doen en om de haram te doen. Dit zijn de moslims die wanneer zij gepresenteerd worden met het Islamitisch Oordeel in een bepaalde zaak, reageren met opmerking in de trant van "ja maar, het is nu toch niet meer zo als vroeger". Twee pseudo-Islamitische regels voor de extractie van Goddelijke Oordelen uit de Koran en Soenna zijn hieruit geresulteerd. De eerste stelt dat bij iedere kwestie ook naar andere dingen gekeken moet worden, waardoor de mensen tot meningen komen zoals bijvoorbeeld "ja, je mag van Allah weliswaar enkel halal werk doen, maar je moet van Allah ook voor je gezin zorgen, dus je mag wel haram werk doen om voor je gezin te zorgen als het vinden van halal werk moeilijk is". De tweede stelt dat het Islamitisch Oordeel in de context van de situatie beschouwd moet worden, oftewel dat fard (verplicht) enkel fard is indien de moslim van mening is dat het mogelijk is om de fard te doen; wanneer de moslim denkt dat het een beetje (te) moeilijk zal zijn voor hem of haar om de fard van Allah te doen, dan zou deze fard geen fard meer zijn. Hierdoor komen mensen tot meningen als bijvoorbeeld "je moet werken van Allah , dus als je baas het je moeilijk maakt om de salat te doen op de juiste tijd, dan mag je ook wel gewoon je salat uitstellen tot na het werk".
Maar beide ideeën zijn volstrekt onjuist, omdat nergens in de Koran en Soenna iets staat waaruit ook maar kan blijken dat de mens zelf mag bepalen wanneer hij de halal en de haram respecteert en wanneer hij de halal en de haram niet respecteertx. Het op deze wijze spelen met de halal en de haram is een grote dwaling die uiting geeft aan een groot onbegrip betreffende Islam, en zou uitgelegd kunnen worden als hypocrisie en als sjirk.
ik heb dit van http://www.expliciet.nl
ik raad http://www.expliciet.nl ook erg aan om te bezoeken (zeer informatief)
lees ook deel 2 (omdat het meer dan 1000 woorde was was dat noodzakelijk)
In de situatie waarin de moslims zich tegenwoordig bevinden, zijnde dat nergens een staat bestaat die de problemen van de mensen oplost volgens de Wet van Allah
Ten gevolge van deze situatie is het vaak moeilijk voor de moslim om de Wet van Allah
Tegelijkertijd kan men zien dat wat goed is voor de moslim moeilijk wordt gemaakt. Zo weten we bijvoorbeeld dat veel werkgevers hun moslim arbeiders verbieden om de salat te verrichten tijdens werkuren, en dat de mogelijkheden voor moslima's in termen van opleiding en werk veelal afhankelijk worden gemaakt van hun afdoen van de Islamitische hoofddoek, oftewel van hun bereidheid om het eigen aura te tonen aan wildvreemden.
Oftewel, vandaag de dag is het eenvoudig voor de moslims om haram te doen, en moeilijk om halal te doen. Het is een vaststelling die extra zuur en extra pijnlijk wordt in de wetenschap dat het doel van Allah
Een specifieke reactie van een deel van de moslims op het feit dat de halal moeilijk is en de haraam makkelijk, is de opvatting dat het in een dergelijke situatie minder erg is om niet de halal te doen en om de haram te doen. Dit zijn de moslims die wanneer zij gepresenteerd worden met het Islamitisch Oordeel in een bepaalde zaak, reageren met opmerking in de trant van "ja maar, het is nu toch niet meer zo als vroeger". Twee pseudo-Islamitische regels voor de extractie van Goddelijke Oordelen uit de Koran en Soenna zijn hieruit geresulteerd. De eerste stelt dat bij iedere kwestie ook naar andere dingen gekeken moet worden, waardoor de mensen tot meningen komen zoals bijvoorbeeld "ja, je mag van Allah
Maar beide ideeën zijn volstrekt onjuist, omdat nergens in de Koran en Soenna iets staat waaruit ook maar kan blijken dat de mens zelf mag bepalen wanneer hij de halal en de haram respecteert en wanneer hij de halal en de haram niet respecteertx. Het op deze wijze spelen met de halal en de haram is een grote dwaling die uiting geeft aan een groot onbegrip betreffende Islam, en zou uitgelegd kunnen worden als hypocrisie en als sjirk.
ik heb dit van http://www.expliciet.nl
ik raad http://www.expliciet.nl ook erg aan om te bezoeken (zeer informatief)
lees ook deel 2 (omdat het meer dan 1000 woorde was was dat noodzakelijk)