Bekijk volle/desktop versie : Het belang en de noodzaak van het vasthouden aan de Wet van Allah (swt) deel 1



Pagina's : [1] 2

08-05-2007, 11:20
Het belang en de noodzaak van het vasthouden aan de Wet van Allah , ook wanneer dit moeilijk is.

In de situatie waarin de moslims zich tegenwoordig bevinden, zijnde dat nergens een staat bestaat die de problemen van de mensen oplost volgens de Wet van Allah , is het niet meer dan vanzelfsprekend dat het leven als moslim moeilijk kan zijn. Het leven als moslim, immers, vereist dat de Wet van Allah gebruikt wordt om de problemen mee op te lossen.

Ten gevolge van deze situatie is het vaak moeilijk voor de moslim om de Wet van Allah te volgen, en tegelijkertijd makkelijk om de Wet van Allah niet te volgen. Wat niet goed is voor de moslim want verboden door Allah is eenvoudig verkrijgbaar, voor iedereen, op ieder moment, en zonder dat ook maar iemand hier aanstoot aan neemt. Als de moslim, beïnvloedt door de continue stroom van reclame die de mensen probeert wijs te maken dat enkel met alcohol een gezellig en aangenaam leven geleid kan worden, alcohol wil kopen, dan kan hij dit doen op iedere hoek van iedere straat. En niemand in de winkel zal hem hiervan proberen te weerhouden, of hem hierop aan spreken door hem goede adviezen te geven. Sterker nog, de moslim die zijn broeder of zuster aanspreekt om te proberen te voorkomen dat deze een misdaad pleegt, die wordt verketterd in onze samenlevingen, zogezegd omdat hij de "vrijheid" van het individu niet respecteert! En als de moslim in onwettige seksuele relaties zijn voldoening wil zoeken, dan is dat eenvoudig voor hem of haar omdat man en vrouw in onze samenleving zich voortdurend dwars door elkaar heen bewegen, waarbij beiden worden opgevoed met het idee dat het iets is om trots op te zijn wanneer men seksueel aantrekkelijk gekleed gaat.

Tegelijkertijd kan men zien dat wat goed is voor de moslim moeilijk wordt gemaakt. Zo weten we bijvoorbeeld dat veel werkgevers hun moslim arbeiders verbieden om de salat te verrichten tijdens werkuren, en dat de mogelijkheden voor moslima's in termen van opleiding en werk veelal afhankelijk worden gemaakt van hun afdoen van de Islamitische hoofddoek, oftewel van hun bereidheid om het eigen aura te tonen aan wildvreemden.

Oftewel, vandaag de dag is het eenvoudig voor de moslims om haram te doen, en moeilijk om halal te doen. Het is een vaststelling die extra zuur en extra pijnlijk wordt in de wetenschap dat het doel van Allah met de Islamitische Staat juist is om de halal makkelijk te maken en de haram extreem moeilijk.

Een specifieke reactie van een deel van de moslims op het feit dat de halal moeilijk is en de haraam makkelijk, is de opvatting dat het in een dergelijke situatie minder erg is om niet de halal te doen en om de haram te doen. Dit zijn de moslims die wanneer zij gepresenteerd worden met het Islamitisch Oordeel in een bepaalde zaak, reageren met opmerking in de trant van "ja maar, het is nu toch niet meer zo als vroeger". Twee pseudo-Islamitische regels voor de extractie van Goddelijke Oordelen uit de Koran en Soenna zijn hieruit geresulteerd. De eerste stelt dat bij iedere kwestie ook naar andere dingen gekeken moet worden, waardoor de mensen tot meningen komen zoals bijvoorbeeld "ja, je mag van Allah weliswaar enkel halal werk doen, maar je moet van Allah ook voor je gezin zorgen, dus je mag wel haram werk doen om voor je gezin te zorgen als het vinden van halal werk moeilijk is". De tweede stelt dat het Islamitisch Oordeel in de context van de situatie beschouwd moet worden, oftewel dat fard (verplicht) enkel fard is indien de moslim van mening is dat het mogelijk is om de fard te doen; wanneer de moslim denkt dat het een beetje (te) moeilijk zal zijn voor hem of haar om de fard van Allah te doen, dan zou deze fard geen fard meer zijn. Hierdoor komen mensen tot meningen als bijvoorbeeld "je moet werken van Allah , dus als je baas het je moeilijk maakt om de salat te doen op de juiste tijd, dan mag je ook wel gewoon je salat uitstellen tot na het werk".

Maar beide ideeën zijn volstrekt onjuist, omdat nergens in de Koran en Soenna iets staat waaruit ook maar kan blijken dat de mens zelf mag bepalen wanneer hij de halal en de haram respecteert en wanneer hij de halal en de haram niet respecteertx. Het op deze wijze spelen met de halal en de haram is een grote dwaling die uiting geeft aan een groot onbegrip betreffende Islam, en zou uitgelegd kunnen worden als hypocrisie en als sjirk.



ik heb dit van http://www.expliciet.nl
ik raad http://www.expliciet.nl ook erg aan om te bezoeken (zeer informatief)

lees ook deel 2 (omdat het meer dan 1000 woorde was was dat noodzakelijk)

08-05-2007, 11:21


Wanneer iemand de Wet van Allah volgt als dit makkelijk is voor hem, maar geen aandacht heeft voor de Wet van Allah wanneer dit ook maar een beetje moeilijk voor hem is, wat voor waarde heeft de Wet van Allah dan werkelijk voor hem? Is dit werkelijk houden van Allah ? En wanneer iemand denkt zelf te kunnen bepalen wanneer de Wet van Allah geldt en wanneer niet, bepaalt hij dan niet eigenlijk zelf de wet? Niet Allah maar een mens, de schepping van Allah die bepaalt "nu is de wet zus, en nu is de wet zo", dat is werkelijk de grootste sjirk!

Degene met een juist begrip van Islam heeft een volkomen andere benadering van deze kwestie. De redenen hiervoor zijn in de Koran en Soenna. Imam Ahmed heeft overgeleverd via Moes'ab bin Sa'ad van diens vader die zei: Ik zei: Oh Boodschapper van Allah (saw)! Welke mensen worden het meest getest? Hij (saw) antwoordde:

Eerst de profeten, dan de rechtschapenen, dan de één na besten, en dan de daarna besten van mensen. Een man zal getest worden op basis van de mate waarin hij vasthoudt aan zijn dien. Als hij volhardend is, dan zal hij zwaarder getest worden, en als er iets van zwakte is in zijn vastberadenheid dan zal de test verlicht worden voor hem. Een man zal doorlopend getest worden totdat hij op de aarde loopt en en er geen zondes meer op hem zijn.

Dat het soms moeilijk is om de Wet van Allah te volgen, dat is in feite één van de beproevingen van Allah voor de mensen. Wat blijkt uit de hadith is dat volgens het juiste begrip van Islam de mens moet houden van de beproeving van Allah , omdat des te meer Allah van een mens houdt, des te Hij deze zal beproeven. Allah zegt:

"Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: 'Wij geloven' zonder dat zij zullen worden beproefd?" (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Ankaboet 29, vers 1)

Het is vanzelfsprekend dat Allah de mensen in dit leven zal beproeven, omdat Hij hen zal beoordelen op basis van de mate waarin zij vasthouden aan Zijn geboden en verboden. Door de beproevingen van Allah zullen de gelovigen zich onderscheiden van de ongelovigen en hypocrieten, en zullen besten onder de moslims zich onderscheiden. Door de beproevingen van Allah zal iedereen zijn of haar plaats in het Hiernamaals verdienen. Overgeleverd door Aboe Hoerayra is dat de Boodschapper van Allah (saw) heeft gezegd:

Als Allah goed wil doen voor iemand, dan zal hij hem aan beproevingen onderwerpen.

Dit betekent dat juist wanneer het moeilijk is om de Wet van Allah te volgen de grote beloning bij Allah behaald kan worden. En dit betekent dat het correcte begrip van Islam is dat de moslim juist in de moeilijke situaties zich vast moet willen houden aan het Touw van Islam, de Goddelijk Wet van Allah :

"Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig volhardt en vroom blijft, dan voorwaar, dat zal een bepalende factor worden in alle zaken en dat is van de grootste belangen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Aali Imraan 3, vers 186)

"En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen, Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: 'Voorzeker, wij zijn van Allah en tot Hem zullen wij wederkeren'. Dezen zijn het, op wie de zegeningen en de barmhartigheid van hun Heer rusten en dezen zijn het, die de rechte weg volgen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Baqara 2, vers 155 - 157)

De kwestie van een andere zijde beschouwt, er schuilt veel goeds in iedere beproeving van Allah . Overgeleverd is door 'Aiesja dat de Boodschapper van Allah (saw) heeft gezegd:

Geen calamiteit zal een moslim overkomen of erdoor zal Allah sommige van zijn zondes wegnemen, als was (de calamiteit) slechts de prik van een doorn.

En overgeleverd door 'Abdoellah:

Ik bezocht de Profeet ten tijde van ziekte (voor het sterven van de Profeet) en hij leed onder hoge koorts. Ik zei: "U heeft hoge koorts. Is dat omdat u (als profeet) daarvoor een dubbele beloning zult krijgen?". Hij zei:

Ja, want geen enkele moslim zal aan iets schadelijks blootgesteld worden of Allah neemt ermee van zijn zondes weg, zoals bladeren van een boom vallen.

Dus in iedere beproeving schuilt voor de moslim de mogelijkheid om de Tevredenheid bij Allah , het allerbelangrijkste, te verdienen. En wel door geduldig te volharden. Maar, zo vertellen bovenstaande ahadith, tevens neemt Allah door zijn beproevingen zondes van de moslim weg: geprezen zij Hij , de Meest Barmhartige.

Hierbij zij opgetekend het volgende, echter, van Ibn Abbas die vertelde:

De Profeet (saw) bezocht een zieke bedoeïne. Iedere keer dat de profeet een zieke persoon bezocht, dan zei hij (saw) tegen hem:

Maak je geen zorgen, als Allah het wil dan zal het een boetedoening zijn (voor je zonden).

De bedoeïne zei: "Je zegt boetedoening? Neen, het is niets anders dan een koorts die een oude man lastig valt, en die hem naar zijn graf zal leiden tegen zijn wil". De Profeet (saw) zei:

In dat geval (als je zo denkt), dan ja, zo is het.

Dus wie niet gelooft in de zegeningen van de beproevingen van Allah , inderdaad, voor hem of haar zullen er geen zegeningen in zijn.

Houdt jullie vast aan de Wet van Allah , oh moslims! Opdat jullie succesvol mogen zijn en zullen slagen op de Grote Dag!


x) Bovendien, waar al de geleerden van Islam het over eens zijn is dat het doel de middelen niet heiligt, oftewel dat het verboden is door Allah om haram te doen ook wanneer men hierdoor een fard probeert na te komen. De Boodschapper van Allah (saw) heeft namelijk gezegd:

Enkel het (zuiver) goede stijgt tot Allah.

ik heb dit van http://www.expliciet.nl
ik raad http://www.expliciet.nl ook erg aan om te bezoeken (zeer informatief)

08-05-2007, 12:18
masha allah broeder.
ik zie dat je goede dingen post.
interessant. en zeker een aanrader om door te lezen voor de moslims die denken dat ze tegenwoordig dingen mogen doen omdat het leven anders moeilijk wordt.

zoals geleerden die fatwas uitspreken over het toelaten van rente omdat het anders hier te moeilijk zou zijn. of geleerden die zeggen dat een hoofddoek eraf mag omdat vrouwen juist in gevaar komen door de hoofddoek.

dit is de ware manier. het is haram of het is halal. is het verplicht dan doe je het, ook al is het moeilijk het is jou verplicht.

ik was al bekend met deze website expliciet.nl maar jij haalt echt nieuwe dingen van deze website af masha allah

09-05-2007, 09:55

Citaat door dpdp:
masha allah broeder.
ik zie dat je goede dingen post.
interessant. en zeker een aanrader om door te lezen voor de moslims die denken dat ze tegenwoordig dingen mogen doen omdat het leven anders moeilijk wordt.

zoals geleerden die fatwas uitspreken over het toelaten van rente omdat het anders hier te moeilijk zou zijn. of geleerden die zeggen dat een hoofddoek eraf mag omdat vrouwen juist in gevaar komen door de hoofddoek.

dit is de ware manier. het is haram of het is halal. is het verplicht dan doe je het, ook al is het moeilijk het is jou verplicht.

ik was al bekend met deze website expliciet.nl maar jij haalt echt nieuwe dingen van deze website af masha allah


alhamdulillah, expliciet.nl is een zeer goede bron voor mijn kennis over de islam. ik raad het alle moslims aan (zeker ook nietmoslims en speciaal het gedeelte "weg naar geloof&quot

09-05-2007, 10:30


Mascha Allaah agie jazaka Allaahoe ghairan


Al7alal Bayien wal Haraam bayien

maar tegenwoordigg gaan ze met de tijd mee ken je dat ook ;d


moge Allaah ons allen leiden.

09-05-2007, 10:47
bedankt broeder Salahutdeen

waren er maar meer broeders die zulke interessante onderwerpen met zulke betrouwbare bronnen begonnen.
insAllah zult u zo doorgaan.

ws

10-05-2007, 14:32

Citaat door jeblia_zina:
Mascha Allaah agie jazaka Allaahoe ghairan


Al7alal Bayien wal Haraam bayien

maar tegenwoordigg gaan ze met de tijd mee ken je dat ook ;d


moge Allaah ons allen leiden.


inderdaad, tegenwoordig is het belangrijker wat iedereen van je denkt, maar wat allah van je denkt is niet belangrijk.
de islam moet zogenaamd modern gemaakt worden tegenwoordig. echt schandalig

10-05-2007, 14:39
Pas op voor sektes! Pas op voor Hizb Athreer! Blijf weg van Mubtadi3in en ahl l-hawaa! Hou jullie vast aan de soennah en verwerp de leugenaars!

Deze gasten nodigen uit naar Sharie3a en Politiek, lekker tegenstrijdig!

Moge Allah hen allen leiden!

10-05-2007, 15:29

Citaat door luiaard:
Pas op voor sektes! Pas op voor Hizb Athreer! Blijf weg van Mubtadi3in en ahl l-hawaa! Hou jullie vast aan de soennah en verwerp de leugenaars!

Deze gasten nodigen uit naar Sharie3a en Politiek, lekker tegenstrijdig!

Moge Allah hen allen leiden!


het is ten eerste hizb ut tahrir, en niet zoals jij het schrijft. om daarop door te gaan. jij noemt hun een sekte. zou je mij kunnen vertellen waarom je de PvDA, VVD, CDA en GroenLinks een politieke partij noemt en hizb ut tahrir een sekte?? waarom?? omdat zij de islamitische akida dragen??? jij bent degene die liegt en onterecht een partij uitmaakt voor een sekte.

ten tweede je zegt hou je vast aan de soennah en de quran... daar ben ik het mee eens... maar goed wat ik hieruit opmaak is dat jij van mening bent dat hizb ut tahrir zich niet aan deze beiden houdt. dus wil je daar bewijs voor leveren.
ik kan je nu al vertellen dat dat onmogelijk is, omdat deze mensen zich strikt houden aan quran, sunnah, qiyaas, en idjmaa sahabah.
hun methode voor het her-oprichten van de khilaafah is precies gebaseerd op de sunnah van rasul (saw) en de methode die rasul (saw) heeft gebruikt.
zij gebruiken de quran, sunnah, idjmaa shabah en qiyaas als bronnen. welke erkend worden door de meeste geleerden.
de vraag is dan op basis waarvan neem jij dan aan dat hizb ut tahrir zich niet houdt aan het ware islam.

ten derde noem jij hizb ut tahrir leugenaars. goed.. lever het bewijs dat hizb ut tahrir leugenaars zijn... waar is jou bewijs.. op welk gebied zijn zij leugenaars...
ook hier zeg jij gebaseerd op niets, dat hizb ut tahrir een leugenaar is... laat staan bewijs, je hebt niet eens een concrete voorbeeld van een zogenaamde leugen van hun waar je het over hebt.

ten vierde zeg jij dat zij shari'a en politiek allebei samen willen en noem jij het tegenstrijdig.
voor jouw informatie dan maar: politiek is altijd aanwezig geweest in de islam. het was een van de onderwerpen waarover rasul allah (saw) sprak wanneer hij met zijn metgezellen in de moskee zat.

daarnaast vraag ik me af of jij überhaupt hebt nagedacht voordat jij je reactie opschreef. hoe wil je namelijk een islamitische staat opzetten en regeren zonder dat daar sprake is van een regering. en hoe kan er sprake zijn van een regering zonder politiek? wat is het politiek beleid van de islamitische staat tegenover andere landen? noem maar op!!
er zijn verschillende hadith van zowel bukhari als muslim, die het hebben over de regering in de islam. hoe kan jij dan zeggen dat shari'a en politiek niet samen gaan of tegenstrijdig zijn? weet jij beter dan rasul Allah (saw), of beter dan bukhari of beter dan muslim?

wat wel zo is dat de politiek in islam geheel anders is. en niet gebaseerd is op de kapitalistische akida (namelijk: doel heiligt de middelen) maar gebaseerd is op de islamitische akida (namelijk: laa ilaaha ill Allah, muhammad ar rasool Allah), wat leidt tot een hele andere soort politiek dan dat hedendaags hier in het westen en de rest van de wereld bedreven wordt.

wat nog grappiger is, is dat jij waarschijnlijk gewoon elke keer wel stemt als je je stembiljet binnenkrijgt, of blij bent dat Marokko democratisch aan het worden is, of dat je blij bent dat er een 'islamitische' politieke partij in Nederland komt.
terwijl dit allemaal acties zijn die op de westerse vuile politiek op hun vuile akida gebaseerd zijn. echter daar ben jij blij om, of daar doe jij aan mee...

terwijl als iemand op de islamitische manier gebaseerd op de islamitische akida een staat probeert op te richten zeg je dat het niet kan.
aangezien jij het zo zeker schijnt te weten kun je mij vast voorzien van de ayaat uit de quran of de hadith waaruit blijkt dat Allah het bedrijven van politiek voor de moslims verboden heeft en voor hun haram verklaard heeft.
ik zal wachten op jouw bewijsvoering omtrent dit onderwerp. en aangezien je zelf ook al aangaf dat je je aan quran en sunnah moet houden, zou ik het bewijs graag vanuit een van deze willen zien, en niet een of andere fatwa van een sheik die bang is zijn aanhang te verliezen aan een partij.

broeder je moet begrijpen, de politiek die je vandaag de dag op de wereld ziet is een vies spelletje. maat het blijft de term politiek dragen. dat betekent echter niet dat politiek in de islam (wat nog steeds de term politiek draagt) op dezelfde manier bedreven hoort te worden. politiek in islam is totaal anders. en zoals je al begrepen zult hebben is het niet verboden in de islam om politiek gebaseerd op de islam te bedrijven.

het is wel verboden om politiek gebaseerd op een andere akida dan die van islam te bedrijven. daarom doet hizb ut tahrir niet mee met verkiezingen of is het ook geen gedeelte van de kapitalistische politiek op geen enkele manier. als ze dat zouden zijn zouden ze genoeg leden hebben in bepaalde landen om te kunnen regeren in het land. maar zij doen het niet. enkel omdat het verboden is en niet de manier is van rasul Allah (saw)

en ooh ja: moge Allah alle moslims behoeden voor het doen van ongefundeerde uitspraken en het verzinnen van islam, en hen behoeden voor het onterecht zwart maken van hun broeders in geloof.

10-05-2007, 22:00

Citaat door dpdp:
het is ten eerste hizb ut tahrir, en niet zoals jij het schrijft. om daarop door te gaan. jij noemt hun een sekte. zou je mij kunnen vertellen waarom je de PvDA, VVD, CDA en GroenLinks een politieke partij noemt en hizb ut tahrir een sekte?? waarom?? omdat zij de islamitische akida dragen??? jij bent degene die liegt en onterecht een partij uitmaakt voor een sekte.

ten tweede je zegt hou je vast aan de soennah en de quran... daar ben ik het mee eens... maar goed wat ik hieruit opmaak is dat jij van mening bent dat hizb ut tahrir zich niet aan deze beiden houdt. dus wil je daar bewijs voor leveren.
ik kan je nu al vertellen dat dat onmogelijk is, omdat deze mensen zich strikt houden aan quran, sunnah, qiyaas, en idjmaa sahabah.
hun methode voor het her-oprichten van de khilaafah is precies gebaseerd op de sunnah van rasul (saw) en de methode die rasul (saw) heeft gebruikt.
zij gebruiken de quran, sunnah, idjmaa shabah en qiyaas als bronnen. welke erkend worden door de meeste geleerden.
de vraag is dan op basis waarvan neem jij dan aan dat hizb ut tahrir zich niet houdt aan het ware islam.

ten derde noem jij hizb ut tahrir leugenaars. goed.. lever het bewijs dat hizb ut tahrir leugenaars zijn... waar is jou bewijs.. op welk gebied zijn zij leugenaars...
ook hier zeg jij gebaseerd op niets, dat hizb ut tahrir een leugenaar is... laat staan bewijs, je hebt niet eens een concrete voorbeeld van een zogenaamde leugen van hun waar je het over hebt.

ten vierde zeg jij dat zij shari'a en politiek allebei samen willen en noem jij het tegenstrijdig.
voor jouw informatie dan maar: politiek is altijd aanwezig geweest in de islam. het was een van de onderwerpen waarover rasul allah (saw) sprak wanneer hij met zijn metgezellen in de moskee zat.

daarnaast vraag ik me af of jij überhaupt hebt nagedacht voordat jij je reactie opschreef. hoe wil je namelijk een islamitische staat opzetten en regeren zonder dat daar sprake is van een regering. en hoe kan er sprake zijn van een regering zonder politiek? wat is het politiek beleid van de islamitische staat tegenover andere landen? noem maar op!!
er zijn verschillende hadith van zowel bukhari als muslim, die het hebben over de regering in de islam. hoe kan jij dan zeggen dat shari'a en politiek niet samen gaan of tegenstrijdig zijn? weet jij beter dan rasul Allah (saw), of beter dan bukhari of beter dan muslim?

wat wel zo is dat de politiek in islam geheel anders is. en niet gebaseerd is op de kapitalistische akida (namelijk: doel heiligt de middelen) maar gebaseerd is op de islamitische akida (namelijk: laa ilaaha ill Allah, muhammad ar rasool Allah), wat leidt tot een hele andere soort politiek dan dat hedendaags hier in het westen en de rest van de wereld bedreven wordt.

wat nog grappiger is, is dat jij waarschijnlijk gewoon elke keer wel stemt als je je stembiljet binnenkrijgt, of blij bent dat Marokko democratisch aan het worden is, of dat je blij bent dat er een 'islamitische' politieke partij in Nederland komt.
terwijl dit allemaal acties zijn die op de westerse vuile politiek op hun vuile akida gebaseerd zijn. echter daar ben jij blij om, of daar doe jij aan mee...

terwijl als iemand op de islamitische manier gebaseerd op de islamitische akida een staat probeert op te richten zeg je dat het niet kan.
aangezien jij het zo zeker schijnt te weten kun je mij vast voorzien van de ayaat uit de quran of de hadith waaruit blijkt dat Allah het bedrijven van politiek voor de moslims verboden heeft en voor hun haram verklaard heeft.
ik zal wachten op jouw bewijsvoering omtrent dit onderwerp. en aangezien je zelf ook al aangaf dat je je aan quran en sunnah moet houden, zou ik het bewijs graag vanuit een van deze willen zien, en niet een of andere fatwa van een sheik die bang is zijn aanhang te verliezen aan een partij.

broeder je moet begrijpen, de politiek die je vandaag de dag op de wereld ziet is een vies spelletje. maat het blijft de term politiek dragen. dat betekent echter niet dat politiek in de islam (wat nog steeds de term politiek draagt) op dezelfde manier bedreven hoort te worden. politiek in islam is totaal anders. en zoals je al begrepen zult hebben is het niet verboden in de islam om politiek gebaseerd op de islam te bedrijven.

het is wel verboden om politiek gebaseerd op een andere akida dan die van islam te bedrijven. daarom doet hizb ut tahrir niet mee met verkiezingen of is het ook geen gedeelte van de kapitalistische politiek op geen enkele manier. als ze dat zouden zijn zouden ze genoeg leden hebben in bepaalde landen om te kunnen regeren in het land. maar zij doen het niet. enkel omdat het verboden is en niet de manier is van rasul Allah (saw)

en ooh ja: moge Allah alle moslims behoeden voor het doen van ongefundeerde uitspraken en het verzinnen van islam, en hen behoeden voor het onterecht zwart maken van hun broeders in geloof.


DpDp RESPECT
ff iets toevoegen:
Hizbuttahrir ziet de probleem in de ummah, namelijk verdeeldheid.
Hizbuttahrir ziet de oplossing, namelijk Khilafah.
Hizbuttahrir ziet de weg naar oplossing, namelijk Methode van Rasul (vzmh.)


Allah heeft de islam gestuurd voor de hele mensheid, en Allah heeft regels gegeven om de samenleving te ordenen. de wetten van Allah worden niet allemaal uitgevoerd. en de khilafah wat ook een fard is, is ook niet meer aanwezig om de moslims te beschermen tegen gevaren. de khilafah is fard ok maar hoe moeten we hem dan stichten? niet met demoratie natuurlijk en dat is waar The method of the Prophet komt. en dat is wat Hizbuttahrir volgt.

10-05-2007, 23:38

Citaat door salahutdeen:
DpDp RESPECT
ff iets toevoegen:
Hizbuttahrir ziet de probleem in de ummah, namelijk verdeeldheid.
Hizbuttahrir ziet de oplossing, namelijk Khilafah.
Hizbuttahrir ziet de weg naar oplossing, namelijk Methode van Rasul (vzmh.)


Allah heeft de islam gestuurd voor de hele mensheid, en Allah heeft regels gegeven om de samenleving te ordenen. de wetten van Allah worden niet allemaal uitgevoerd. en de khilafah wat ook een fard is, is ook niet meer aanwezig om de moslims te beschermen tegen gevaren. de khilafah is fard ok maar hoe moeten we hem dan stichten? niet met demoratie natuurlijk en dat is waar The method of the Prophet komt. en dat is wat Hizbuttahrir volgt.


dank je wel broeder

20-05-2007, 00:11

Citaat door marokko_moslima:
up

thx voor het uppen

21-05-2007, 23:45



Citaat door ali_omar:
1


24-05-2007, 12:33
WWW.EXPLICIET.NL

24-05-2007, 15:36

Citaat door salahutdeen:
thx voor het uppen




graag gedaan


up

Pagina's : [1] 2