Bekijk volle/desktop versie : als ik dit lees word ik egt bang



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-05-2007, 23:37
-

De kleine tekenen van Qiyamah

• Het drinken van wijn zal normaal zijn. (Saheeh Bukharie & Saheeh Muslim).


• Grote afstanden zullen in een korte tijd kunnen worden afgelegd. (Vliegtuigen, boten, autos). (Muslim).


• Er zullen veel boeken zijn, maar mensen met kennis zullen weinig zijn en onwetendheid zal zich verspreiden. (Dit is overgeleverd in Bukhari, Ibn Majah, & Ahmad).


• Een man zal tegen iets spreken dat op een zweep of een schoen lijkt. (Telefoon?) (Ahmad).


• Wanneer het vasthouden aan deze religie zo moielijk zal zijn zoals het vasthouden aan hete kolen. (Tirmidhie).


• Mannen zullen zijde gaan dragen. (Tirmidhi).


• Zangeressen en muziek instrumenten zullen populair worden. (Tirmidhi, Haythami).


• Overspel zal openlijk plaatsvinden. (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Haythami).


• Het gebruik van sterke dranken zal zich wijd verspreiden onder jullie. (Bukhari & Muslim).
• Er zullen meer vrouwen zijn dan mannen, zodat 50 vrouwen voor 1 man zullen zijn. (Bukhari, Muslim, & Ahmad).


• Doden, doden, doden! (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad).


• Mens zal zeggen, 'Die and die zijn cool' terwijl er niet eens ter grootte van een zaadje aan geloof in zijn hart zal zijn. (Voetballers, Zangers, gangsters, filmsterren etc).


• De volkeren van de wereld zullen zich vergaderen rondom jullie, zoals hongerige mensen bijeenkomen om een bord eten aan te vallen. (Overgeleverd in Bukharie en Muslim).


• Mensen zullen anderen slaan met zwepen die lijken op staarten van ossen. (Muslim).
• Kinderen zullen een bron van woede zijn. (Tabarani, Hakim).


• Vrouwen zullen samenzweren. (Tabarani, Hakim).


• Regen zal zuur of brandend worden. (Tabarani, Hakim).


• Veel kinderen zullen geboren worden als gevolg van overspel. (Tabarani, Hakim).


• Het Uur zal niet komen totdat hele volkeren van mijn Ummah zich bij de Mushrikeen zullen mengen en afgoden zullen aanbidden. (Overgeleverd in At Tirmidhie).


• Wanneer vertrouwen iets zal worden waarmee men winst maakt. (Tirmidhi, Haythami).


• Bij Hem in wiens Hand mijn ziel is! De wereld zal niet vergaan totdat er een dag zal komen waarop de moordenaar niet zal weten waarom hij vermoordt en een vermoorde niet weet waarom hij is gedoodt. (Muslim).


• Rijkdom zal alleen verdeeld zijn onder de rijken, de armen zullen er niets van krijgen. (Tirmidhi).


• Geven van aalmoezen zal een last worden. (Tirmidhi & Haythami).


• Het zal warm zijn in de winter en koud in de zomer. (Kunzul Umal).


• Gierigheid zal in de harten van mensen worden geworpen. (Bukhari).
• Plotselinge dood zal wijdverspreidt zijn. (Ahmad).


• Shirk zal zich wijdverspreiden onder mijn Ummah. (i.e graven aanbidding, menselijke wetten etc).


• Er zullen mensen zijn die broeders zullen in het openbaar en vijanden in het geheim. (Tirmidhi).


• Wanneer een man zijn vrouw gehoorzaamt en zijn eigen moeder niet, wanneer hij zijn vriend gehoorzaamt en eigen vader niet. (Tirmidhi).


• Wanneer stemmen zich zullen verheffen in de moskeën. (Microfoon?) (Tirmidhi).
• Mensen zullen met blote dijen op de markten lopen.


• Stenen zullen uit de hemel vallen [Meteoren]. (Overgeleverd door Tirmidhie).


• De mensen uit Iraq zullen geen eten of geld ontvangen door de onderdrukking van de Romeinen (Amerikanen, Europeanen). (Overgeleverd door Imaam Muslim).

• Mensen zullen springen zullen wolken en de aarde (Vliegtuigen?).


• Een beproeving zal het huis van iedereen intreden. (Ahmad).


• Een tijd zal komen wanneer de markten dicht bij elkaat zullen zijn.


• De leiders van de mensen zullen de ergste onder hun zijn. (Tirmidhi).


• Wanneer het als een schande zal worden gezien als men via Qur'an zou handelen. (Abu Musa Asharie).


• Homoseksualiteit zal normaal worden. (Overgeleverd door Adbullah ibn Masud).
• De moskeën zullen worden versierd.


• Massale dood onder de mensen, zoals een groot aantal schapen sterven tijdens een epidemie. (Bukharie).


• De leiders van de wereld zullen niet volgens het boek van Allah oordelen (Democratie etc). (Ibn Majah).


• Een tijd zal komen waarin iedereen met rente zal werken.


• Wanneer de laatsten van deze Ummah, de eerste zullen vervloeken (Shia?) (Tirmidhie)


• Leiders van de mensen zullen onderdrukkers zijn. (Haythami).


• Mensen zullen een ander met respect behandelen, uit angst dat hij hun slecht zal behandelen. (Tirmidhi).


• Ze zullen tot diep in de nacht dansen (Disco’s?)


• Ze zullen beweren Qur'an te volgen en zullen de Sunnah verwerpen (Hadiths) (Quranieten?). (Abu Dawood).


• Andere mensen zullen in sterren geloven. (Haythami).


• Mensen zullen Al-Qadr verwerpen (Lot). (Haythami).


• Tijd zal snel voorbijgaan. (Bukhari, Muslim, & Ahmad).
• Goede daden zullen afnemen. (Bukhari).
• Mensen zullen doorgaan met hun handel, maar weinig zullen de betrouwbaren zijn.
• Een man zal naast een graf lopen en wensen dat hij in zijn plaats lag. (Bukhari).
• Aardbevingen zullen toenemen. (Bukhari & Muslim).
• Er zullen pogingen zijn om woestijnen groen te maken [Dingen te laten groeien].
• Het verschijnen van valse profeten (Ahmad Qadiyani etc). (Bukhari).
• Vrouwen zullen naakt zijn, terwijl ze zijn gekleedt. Ze zijn misleid en zullen anderen misleiden. (Muslim).
• Wanneer mensen ernaar zullen streven om hoge gebouwen te bouwen. (Bukhari).
• Alleen de mensen die men kent, zal hij groeten. (Ahmad).
• Er zal een schat onder de Eufraat worden ontdekt (Neem er niks van!). (Bukhari & Muslim).
• Wilde dieren zullen tegen mensen praten. (Ahmad).
• Jaren van misleiding waarin de waarachtigen niet worden vertrouwd en de leugenaars wel. (Ahmad).
• Valse getuigenissen uitspreken zal normaal worden. (Haythami & Ahmad).
• Wanneer mannen met mannen zullen liggen en vrouwen met vrouwen. (Haythami).
• Handel zal zich zo verspreiden dat zelfs vrouwen moeten werken om hun mannen te steunen in handel. (Ahmad).
• De moslims zullen in 73 zich sektes verdelen. (Bukharie, Muslim, Tirmidhie, Abu Dawud etc).
• Een vrouw zal zijn werkplaats binnnenkomen uit liefde voor de wereld. (Ahmad).
• Arrogantie zal toenemen op aarde. (Tabarani, Hakim).
• Family banden zullen worden verbroken. (Ahmad).
• Twee Christelijke legers (Amerika en England?) zullen samenwerken en Syrië overnemen.
• De moslim legers zullen heel zwak zijn.
• Er zullen veel vrouwen zijn die in staat zullen zijn kinderen te krijgen, maar ze zullen geen kinderen krijgen.
• Er zal een overvloed van eten zijn, maar weinig zegeningen zullen erin zijn.
• Mensen zullen weigeren wanneer hen eten is aangeboden.
• Mannen zullen op vrouwen lijken en vrouwen zullen op mannen lijken.
• Rijkdommen zullen zo vermeerderen dat als een man 10,000 is gegeven hij zal er niet tevreden mee zijn. (Bukhari)
• Twee grote groepen zullen elkaar bestrijden met dezelfde religie. (Bukhari & Muslim).

pff egt eng de meeste is al geweest ,, dagdesoordeels niet lang meer


07-05-2007, 23:46



Citaat door moOie_mOker:


ja idd


is dit eerste keer dat je leest ??

07-05-2007, 23:51
sub7ana'allah....

07-05-2007, 23:57
het is zeker niet lang meer

de tekens zijn er

ik hoorde laatst of het waar is allah ou aglam ik zeg er uitdrukkelijk allah ou aglam bij want een teken van de dag des oordeels is ook dat mensen valse hadith gaan doorgeven uit onwetendheid. Maar goed ik hoorde dat onze profeet (vzmh) vertelde over alle jaren in dit jaar dat en in die jaar dat tot hij aan het jaar 2000 kwam in islamitische telling dan dus iets van 1450 ofzo maar daar stopte hij. zijn metgezellen zeiden toen van ga verder en toen zei hij van hierna spreek ik niet meer over.


allah ou aglam of het waar is

maar goed of het nu waar is of niet de tekens zijn er het is maar al te duidelijk dat het niet meer lang zal duren

moge allah ons allemaal laten sterven als goede moslims amien

08-05-2007, 00:04



Citaat door 87zahra87:
het is zeker niet lang meer

de tekens zijn er

ik hoorde laatst of het waar is allah ou aglam ik zeg er uitdrukkelijk allah ou aglam bij want een teken van de dag des oordeels is ook dat mensen valse hadith gaan doorgeven uit onwetendheid. Maar goed ik hoorde dat onze profeet (vzmh) vertelde over alle jaren in dit jaar dat en in die jaar dat tot hij aan het jaar 2000 kwam in islamitische telling dan dus iets van 1450 ofzo maar daar stopte hij. zijn metgezellen zeiden toen van ga verder en toen zei hij van hierna spreek ik niet meer over.


allah ou aglam of het waar is

maar goed of het nu waar is of niet de tekens zijn er het is maar al te duidelijk dat het niet meer lang zal duren

moge allah ons allemaal laten sterven als goede moslims amien



amien

weetje ik vind het eng wat ons te wachte staat waar we mee bezig zijn
is alles wel zo belangerijk ?
alles wat zo weg kan zijn een baan een leuk dag een opleiding ?

ik weet niet het lijkt zo duidelijk maar wat is dat wij mensen doen ik snap het niet waarom moet het zo gaan ik snap het niet waarom moete deze dingen gebeuren ik snap het niet ?

08-05-2007, 00:11
heel veel is al geweest..!!! 50% ong moet nog komen

08-05-2007, 00:11

Citaat door Monaya:
amien

weetje ik vind het eng wat ons te wachte staat waar we mee bezig zijn
is alles wel zo belangerijk ?
alles wat zo weg kan zijn een baan een leuk dag een opleiding ?

ik weet niet het lijkt zo duidelijk maar wat is dat wij mensen doen ik snap het niet waarom moet het zo gaan ik snap het niet waarom moete deze dingen gebeuren ik snap het niet ?


hahaha meid ik begrijp wat je bedoeld jij hebt waarschijnlijk nu de gedachte van waarom ga ik nog leren en zo hard me best doen als het tog bijna het einde van de wereld is waarom ga ik nog moeite doen om goed job te hebben en goede toekomst als me toekomst tog het hiernamaals is waarom mij nog gek maken over al wat nog moet komen terwijl ik weet dat ik uiteindelijk op het laaste in me graf zal liggen en me moet verantwoorden voor al het onnuttige waarover ik me heb zitten druk maken.

wel meid laten we zo zien en doen. Je kan je verder blijven inzetten voor de toekomst maar neem de islam ,jou godsdienst ,de sounna ,de levenswijze van jou profeet, allah, jou schepper als prioriteit.
Dus je kan hard werken en leren maar maak meer tijd voor jou geloof van voor jou werk en studie. Je kan lol maken en het leuk hebben maar zorg ervoor dat je het nog leuker hebt met je geloof. Kortom bij wat je ook doet om vooruit te streven zorg ervoor dat jou geloof de islam op de eerste plaats komt. Zorg er ook voor dat je steeds blijft denken aan de dood want die kan jou ieder moment komen halen, blijf eraan denken dat het ieder moment dag des oordeels kan zijn en dat je je moet gaan verantwoorden voor jou daden. Keep in mind dat wat je ook doet je vroeg of laat tog moet verantwoorden.


Ewa algair insha allah voor ons allen ik hoop dat we insha allah allemaal deze wereldse test zullen doorstaan en uiteindelijk eindigen in het paradijs.


Gair inshallah

xxx zahra

08-05-2007, 00:14

Citaat door 87zahra87:
hahaha meid ik begrijp wat je bedoeld jij hebt waarschijnlijk nu de gedachte van waarom ga ik nog leren en zo hard me best doen als het tog bijna het einde van de wereld is waarom ga ik nog moeite doen om goed job te hebben en goede toekomst als me toekomst tog het hiernamaals is waarom mij nog gek maken over al wat nog moet komen terwijl ik weet dat ik uiteindelijk op het laaste in me graf zal liggen en me moet verantwoorden voor al het onnuttige waarover ik me heb zitten druk maken.

wel meid laten we zo zien en doen. Je kan je verder blijven inzetten voor de toekomst maar neem de islam ,jou godsdienst ,de sounna ,de levenswijze van jou profeet, allah, jou schepper als prioriteit.
Dus je kan hard werken en leren maar maak meer tijd voor jou geloof van voor jou werk en studie. Je kan lol maken en het leuk hebben maar zorg ervoor dat je het nog leuker hebt met je geloof. Kortom bij wat je ook doet om vooruit te streven zorg ervoor dat jou geloof de islam op de eerste plaats komt. Zorg er ook voor dat je steeds blijft denken aan de dood want die kan jou ieder moment komen halen, blijf eraan denken dat het ieder moment dag des oordeels kan zijn en dat je je moet gaan verantwoorden voor jou daden. Keep in mind dat wat je ook doet je vroeg of laat tog moet verantwoorden.


Ewa algair insha allah voor ons allen ik hoop dat we insha allah allemaal deze wereldse test zullen doorstaan en uiteindelijk eindigen in het paradijs.


Gair inshallah

xxx zahra



amien ,, je hebt gelijk meid

08-05-2007, 00:14

Citaat door moon_light:
heel veel is al geweest..!!! 50% ong moet nog komen


ja ,,,awieliee

08-05-2007, 00:25
ik heb het l een keer eerder gelezen maar het blijft eng

08-05-2007, 00:28
K durfde niet meer verder te lezen

08-05-2007, 00:41
als ik naar dit luister wordt ik echt bang.. krijg je echt rillingen

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/...emdelingen.php

08-05-2007, 00:46


bijna alle kleine tekens zijn uitgekomen meer als 50% dus

08-05-2007, 01:00
djazakie lahoe gayran voor het plaatsen hiervan

en ons er weer eens aan te herinneren


08-05-2007, 11:25

Citaat door ArabicGirl:
ik heb het l een keer eerder gelezen maar het blijft eng


idd ...als ik dit zo lees pff waar zijn we mee bezig wij mensen ..

Pagina's : [1] 2 3 4 5