Bekijk volle/desktop versie : Marokko is hartstikke duur



Pagina's : [1] 2

07-05-2007, 13:11
!!! Je kan beter niet gaan. Want... [ voordat je gaat ben je bezig met inkopen doen voor hun daar. Als je daar bent aangekomen ben je weer bezig met mensen ontvangen en dus veel boodschappen doen wat ook weer geld kost. En als je weggaat houdt iedereen weer zijn handje op. kortom is gewoon harstikke duur en beter blijven dan gaan ]

07-05-2007, 13:16


Vind het ook wel meevallen, heb ze nooit aangeleerd om wat mee te nemen voor ze. Geef sommige wel geld (dichte familieleden)

Ik ontvang geen bezoek, die komen naar mijn schoonma. Ik ben op vakantie en zal ook vakantie houden. Heb het vroeger meegemaakt bij me ma thuis, nou nooit meer hoor. Elke dag bezoek, en ze bleven slapen. Aan het begin van de vakantie zat een kamer vol met spullen die mijn ouders hadden meegenomen. Aan het einde van de vakantie kamer helemaal leeg. En achteraf krijg je nog praatjes ook.

07-05-2007, 13:20
nou ja ik denk je kunt het zo gek maken als je wilt

wat ik eerder dom vind is mensen die al zo weinig hebben en kosten wat kost naar marokko willen en uiteindelijk terugkomen met lege handen en een rekening die volop rood staat dan denk ik, waar ben je mee bezig, je kunt veel goedkoper op vakantie als je per se op vakantie wilt gaan

07-05-2007, 13:25

Citaat door doenja_18:
Ligt eraan wie je DAAR hebt zitten ....


famillie natuurlijk. wie anders

07-05-2007, 13:26


Je kan het zo duur maken als je zelf wilt

07-05-2007, 13:36

Citaat door Cheetos:
!!! Je kan beter niet gaan. Want... [ voordat je gaat ben je bezig met inkopen doen voor hun daar. Als je daar bent aangekomen ben je weer bezig met mensen ontvangen en dus veel boodschappen doen wat ook weer geld kost. En als je weggaat houdt iedereen weer zijn handje op. kortom is gewoon harstikke duur en beter blijven dan gaan ]



helaas is het zo ..
en ze zijn nooit tevreden

je kan moeilijk met lege handen komen denk ik

07-05-2007, 13:42
Jammer dat veel ook ondankbaar zijn.
Als ik zie hoeveel mijn ouders voor ze over hebben, denk ik blijf voortaan maar lekker in Nederland.

07-05-2007, 13:49
Marokko is idd duur als je er nog familie hebt............ik heb daar niemand maar mijn man heeft daar veel familie...........en nooit tevreden.........

Zoals vorig jaar.........ik geef dus alles van cadeautjes aan mijn schoonmoeder en zij moet het maar verdelen onder de mensen.........komt daar een oudere man langs.............thee gedronken en lemsemmen en koekjes enzo..........due toen ie vertrok gaf mijn schoonmoeder die een zak met thee, zeepjes, hoofdoek voor zijn vrouw, hemd voor hem enzo enzo enzo................ hij gaat de trap af en opeens staat ie weer boven..........jullie zijn de koffie vergeten zegt ie tegen mijn schoonmoeder

Wallah nog ff en ik had die zak tegen zijn hoofd geslingerd...........mijn man had hem nog bij de thee 500 dirham gegeven.........echt erg sommige mensen.

Dus dit jaar neem ik NIETS mee..........alleen voor mijn schoonouders en de rest........

07-05-2007, 13:57
ik ben ook altijd een klauw geld kwijt.

en dan niet voor mezelf maar voor familieleden daar. ik ben twee jaar terug wezen vliegen.(2 weken tetouan) toen mocht ik 120 kg aan bagage meenemen en 25 kg handbagage.

ik heb voor mij en mijn man en drie kids een koffertje met 20 kg gevuld. en de rest was allemaal voor familie.

maar ik doe er ook altijd 3 jaar over eer ik weer het geld bij elkaar heb gesprokkeld om weer op vakantie te gaan.

maar ik ben van plan hierin verandering in te brengen. ik heb imzouren verlaten en ga nu naar tetouan. dus ik heb tegen mijn man gezegd ga jij je ouders ophalen in rif. en hij als man verwachten ze niet veel alleen maar geld. en dan hoef ik en de kinders niet naar rif en kunnen we het lekker goedkoop houden.

ik ben nu 6 jaar niet in rif geweest.

07-05-2007, 13:58

Citaat door cuisinetje:
Marokko is idd duur als je er nog familie hebt............ik heb daar niemand maar mijn man heeft daar veel familie...........en nooit tevreden.........

Zoals vorig jaar.........ik geef dus alles van cadeautjes aan mijn schoonmoeder en zij moet het maar verdelen onder de mensen.........komt daar een oudere man langs.............thee gedronken en lemsemmen en koekjes enzo..........due toen ie vertrok gaf mijn schoonmoeder die een zak met thee, zeepjes, hoofdoek voor zijn vrouw, hemd voor hem enzo enzo enzo................ hij gaat de trap af en opeens staat ie weer boven..........jullie zijn de koffie vergeten zegt ie tegen mijn schoonmoeder

Wallah nog ff en ik had die zak tegen zijn hoofd geslingerd...........mijn man had hem nog bij de thee 500 dirham gegeven.........echt erg sommige mensen.

Dus dit jaar neem ik NIETS mee..........alleen voor mijn schoonouders en de rest........





07-05-2007, 14:08
Nou en, als ik het beter heb dan ik hun wel graag verwennen. Geld gaat toch dus waarom zou ik het dan niet weggeven aan mijn familieleden. Het is anders als je niets of weing hebt maar elhamdoelilah ALLAH swt heeft ons gezegend we hebben genoeg.

07-05-2007, 14:39
Wij hebben al onze familie hier zitten.. mijn vader zit daar maar die is in nederland en hebben we vorige week nog gezien. Dus als wij gaan dit jaar dan is het echt vakantie en geen familiebezoek!

07-05-2007, 15:01



Citaat door cuisinetje:
Marokko is idd duur als je er nog familie hebt............ik heb daar niemand maar mijn man heeft daar veel familie...........en nooit tevreden.........

Zoals vorig jaar.........ik geef dus alles van cadeautjes aan mijn schoonmoeder en zij moet het maar verdelen onder de mensen.........komt daar een oudere man langs.............thee gedronken en lemsemmen en koekjes enzo..........due toen ie vertrok gaf mijn schoonmoeder die een zak met thee, zeepjes, hoofdoek voor zijn vrouw, hemd voor hem enzo enzo enzo................ hij gaat de trap af en opeens staat ie weer boven..........jullie zijn de koffie vergeten zegt ie tegen mijn schoonmoeder

Wallah nog ff en ik had die zak tegen zijn hoofd geslingerd...........mijn man had hem nog bij de thee 500 dirham gegeven.........echt erg sommige mensen.

Dus dit jaar neem ik NIETS mee..........alleen voor mijn schoonouders en de rest........



wat erg!

Had ik ook 2 jaar geleden, ik heb een vrouw ook een tas vol gegeven, dus ook stof.
En dag later komt ze terug, heb je ook geld voor me om de stof te laten naaien?
Uit schaamte heb ik geld gegeven, om dat ding te laten naaien!

Nu koop ik een compleet genaaid kandora voor haar, dan hoef ze ook niet terug tekomen voor geld!

En ze zeggen ook nooit ''dankje wel'' of bij terug komst wat iwezan voor bij de soep te geven!

07-05-2007, 15:31
wat je ook doet we zullen het nooit goed doen !!! dus waarom je eigen druk maken
ik geen enkel mijn oma en opa bij hun weet ik dat ze het waarderen
en zelfs als ik geld geef nemen ze het met moeite aan ik moet het altijd later in hun tas verstoppen zodat ze het later pas terug vinden . . .


de rest geef ik echt niets heeel soms die kinderen maar dan wel alleen snoep geen kleding of zo

07-05-2007, 15:36

Citaat door Akhlaaq:
Nou en, als ik het beter heb dan ik hun wel graag verwennen. Geld gaat toch dus waarom zou ik het dan niet weggeven aan mijn familieleden. Het is anders als je niets of weing hebt maar elhamdoelilah ALLAH swt heeft ons gezegend we hebben genoeg.



Pagina's : [1] 2