Bekijk volle/desktop versie : Trouwen voor de Nederlandse wet?



Pagina's : [1] 2

06-05-2007, 19:21
Na aanleiding van wat ik heel veel heb gezien in mijn omgeving en daarbuiten, had ik een vraagje aan de dames die al getrouwd zijn of verloofd en binnekort gaan trouwen.

Ik zie heel vaak dat stelletjes geen waarde hechten aan het tekenen van de Nederlandse trouwakte. Dat het gewoon even snel tussendoor gebeurd en er verder niet naar omgekeken wordt. De meeste mensen gaan even snel in spijkerbroek (bij wijze van), zetten hun handtekening, roepen 'ja' en weg zijn ze weer.

Ik vind dat eigenlijk best zonde. Het is toch de dag waarop je 'trouwt', daar zou je toch iets speciaals en moois van moeten maken. Leuk aangekleed, je dichte familie erbij, etc. Ik zou zoiets echt niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Vertel, hoe heb jij het gedaan of ben je van plan het te doen?

06-05-2007, 19:23


Mijn man en ik waren netjes gekleed en onze ouders waren erbij, maar voor de rest hebben we het niet echt 'gevierd' ofzo..

Oh en de trouwambtenaar was heel aardig, hij had (ondanks dat het gratis was) een leuk verhaal in elkaar gezet .

06-05-2007, 19:25
Ik wil dan een klein feestje doen voor mijn familie (ben Nederlandse) met een jurk en daarna een diner of buffet (als zijn familie wil komen kan dat ook natuurlijk :hihi).
In Marokko is het voor zijn familie (zijn ouders wonen daar) en mijn ouders en broers komen dan ook.

06-05-2007, 19:31

Citaat door Oemmi:
Mijn man en ik waren netjes gekleed en onze ouders waren erbij, maar voor de rest hebben we het niet echt 'gevierd' ofzo..

Oh en de trouwambtenaar was heel aardig, hij had (ondanks dat het gratis was) een leuk verhaal in elkaar gezet .


Leuk!

Trouwens, over dat betalen. Elke dag heeft een andere prijs (maandagochtend gratis), waar heeft dat precies mee te maken?

06-05-2007, 19:34


Maandagochtend is altijd gratis, omdat niet veel mensen op die tijd willen trouwen denk ik...

06-05-2007, 19:35
weet iemand waar ik goedkope avondjurken kan kopen

06-05-2007, 19:36

Citaat door ellouisa:
Ik wil dan een klein feestje doen voor mijn familie (ben Nederlandse) met een jurk en daarna een diner of buffet (als zijn familie wil komen kan dat ook natuurlijk :hihi).
In Marokko is het voor zijn familie (zijn ouders wonen daar) en mijn ouders en broers komen dan ook.



Ik zou er ook wat leuks van maken. Mijn dichte familie, plus mijn beste vriendin(nen), leuk wit cocktailjurkje (geen trouwjurk), thuis lekker dansen en lekker eten. Klein, maar leuk.

06-05-2007, 19:39

Citaat door tafoenast:
weet iemand waar ik goedkope avondjurken kan kopen



marktplaats misschien?? of wil je perse nieuw??



toen ik bij de nl gemeente trouwden.. heb ik wel een mooie jurk aangedaan en me man een net pak.. en hebben we ene klein feestje gegeven voor de nl.. omdat die niet op het echte feest kwamen..

06-05-2007, 19:39

Citaat door ellouisa:
Maandagochtend is altijd gratis, omdat niet veel mensen op die tijd willen trouwen denk ik...


Dat van maandagochtend wist ik, dat is er speciaal voor mensen die het wat minder breed hebben.

Maar andere dagen, die paar honderd euro die je daar neerlegt, krijg je dan ook een stukje extra service of dergelijke, of is het elke dag gewoon hetzelfde, maar betaal je gewoon meer?

06-05-2007, 19:42

Citaat door noä:
marktplaats misschien?? of wil je perse nieuw??



toen ik bij de nl gemeente trouwden.. heb ik wel een mooie jurk aangedaan en me man een net pak.. en hebben we ene klein feestje gegeven voor de nl.. omdat die niet op het echte feest kwamen..



Ik heb niet echt wat kunnen vinden.. En de meeste zijn blootjes ..

Ik zit te dnken aan een mooie baljurk met mijn hidjab inschaAllah..

06-05-2007, 19:43
salaam,

ik had toevallig net met mij verloofde een gesprek, hij vroeg me wat ik aanzou trekken. ik gewoon me normale kleren.hij: we gaan wel wettelijk trouwen hoor. ik ja dus.

maar eerlijk gezegd wilde ik ook wat speciaals aantrekken, maar weet gewoon nog niet wat ik aan moet, en heb hem meskien zitten pesten.

06-05-2007, 19:44

Citaat door tafoenast:
weet iemand waar ik goedkope avondjurken kan kopen




Ik


Mijn laatst show!



06-05-2007, 19:46


Intje, gemenerik!

06-05-2007, 19:46

Citaat door Inerzaf:
Ik


Mijn laatst show!













Niet ehct mijn smaak

06-05-2007, 19:52
ben idd heel simpel getrouwd, had een nette pantalon en blousje en colbert aan (puur om er leuk uit te zien) maar ik ging nie met het gevoel : IK GA TROUWEN ...want dat was het ook nie trouwen was voor mij toen ik naar de marok. conculaat ging en daar moest tekenen! Daar had ik btw ook gewoon 'alledaagse kleding' aangedaan

bruiloft geven, en huwelijksnacht beleven ! en wakker worden in een vreemd huis dat is pas echt TROUWEN

Pagina's : [1] 2