Bekijk volle/desktop versie : Aan de ongesluierde vrouw...



06-05-2007, 18:46



Jij kijkt naar mij
En je bent blij dat je mij niet bent. Jij voelt je 'vrij' '
'T is echt jammer dat je de realiteit niet kent
Het enige wat jij doet is naar mij staren
Staren naar mijn bedekte haren
Jij denkt dat ik een analfabeet ben En dat ik de Nederlandse taal niet ken. Jij denkt dat ik niks kan
En dat ik geen waarde heb in de ogen van de man
Jij bent zo blij dat je mij niet bent.

Echt jammer dat je de realiteit niet kent
Ik zal je eens wat zeggen
En je de realiteit uitleggen
Het zit namelijk zo:
Misschien zie ik er niet uit als een mooie meid
Maar wat ik wel heb is innerlijke schoonheid
Jij vindt mijn Hijaab 'ouderwets' en 'uit de tijd'
Maar mijn Hijaab geeft mij vrijheid en heeft mij bevrijd
Ik heb de kracht om mijn Hijaab te zien als mijn religieuze plicht en RECHT
Ook al betekend dat een levenslang gevecht
Mijn Hijaab heeft namelijk een bijzonder effect
Mannen behandelen mij met respect
Wanneer zij mij zien slaan zij hun ogen neer
Dit heb ik te danken aan de regel van de Barmhartige Heer
Want Hij weet wat het beste is voor mij
Hij weet wat het beste is voor jou en mij
Ik weiger aangekeken te worden met de lustvolle blik van de man
Ik weiger gehoor te geven aan het geroep van Shaytan
Mijn kostbare lichaam showen aan de man
Dat is wat hij van me wilt, mijn grootste vijand..... Shaytan
Onderdrukt ben ik absoluut niet
Ik ben al 1400 jaar geleden bevrijd
Jammer dat jij dat niet ziet
Jouw mini-rok is pas ouderwets en uit de tijd
O ongesluierde vrouw, wordt wakker en kijkt
De Hijaab is niet wat het lijkt
Het is mijn vrijheid en mijn leven
Denk eens na voor heel even
Moge de Almachtige mij de kracht geven
Om volgens Zijn voorschriften te leven
En moge Hij jou de goede weg wijzen
En ons allen naar Jannah leiden

(Door een gesluierde Moslima)


06-05-2007, 19:02


Lees eens het boek: moslima ontsluiert!!!

Goed boek trouwens. Door dit boek ben ik eindelijk te weten gekomen waarom sommige meisjes een doek willen dragen.

Iemand die niet gesluierd rondloopt moet niet perse naakt rondlopen. Ze kan bedekt gekleed rondlopen maar dan zonder doek op haar hoofd die haar afschermt van de buitenwereld.

06-05-2007, 20:35
Wat een ontzettend zwart-wit gedicht!
Denken moslima's met hoofddoek echt dat vrouwen zonder hoofddoek zo denken?

06-05-2007, 21:03

Citaat door tonk:
Wat een ontzettend zwart-wit gedicht!
Denken moslima's met hoofddoek echt dat vrouwen zonder hoofddoek zo denken?



Jij stelt waarschijnlijk die vraag omdat jij zelf niet zo denkt?
Geloof me als ik je zeg dat jij eerder een uitzondering dan regel bent...
Begrijp me niet verkeerd, ik veralgemeen niet. De vrouwen die mij (of eenderd welke andere moslimvrouw met hoofddoek) wél kennen weten beter, maar de gewone man/vrouw op straat associeert hoofddoek meestal met domheid, analfabetisme, onderdrukking, noem maar op.. ik spreek uit ervaring!
Klein voorbeeldje: toen ik voor de eerste keer naar de kinderarts ging met mijn zoontje sprak zij me aan in gebrekkig Frans gepaard met gebaren, ik vond dit zoo vernederend dat ik haar onmiddellijk onderbrak en haar duidelijk maakte dat ze haar eigen moedertaal kon spreken met mij! Zij trok van die grote ogen met haar hand op haar borst, ooh mevrouw neemt u mij niet kwalijk ik dacht... wederom onderbrak ik haar met te zeggen dat ze zich niet moet verontschuldigen voor haar eigen onwetendheid, ze had dit zo makkelijk kunnen vermijden door EERST in het Nederlands te proberen om dan te zien of het mogelijk was of niet..
De meeste vlamingen (hollanders) zijn zo bevooroordeeld tov die hoofddoek.. ze denken automatisch dat een vrouw met hoofddoek wel een domme geit is die juist is overgebracht uit marokko en geen woord nederlands spreekt...ze moesten eens weten hoeveel hoogopgeleide jonge vrouwen die hier geboren en getogen zijn de hoofddoek dragen omdat ze het ZELF willen.

07-05-2007, 12:56


Aha, dus het komt erop neer dat jij wel mag generaliseren en het gedicht ook, maar dat de kinderarts dat niet mag doen.
Het lijkt me beter dat niemand het doet eigenlijk. De kinderarts niet natuurlijk - ook niet als ze op 1 dag al 10 behoofddoekte moeders heeft gesproken die alle 10 gebrekkig nederlands spraken. Maar het gedicht ook niet. En zeker niet op zo'n onvriendelijke en ontzettende zwart-wit manier.
Ik blijf het een vreselijk gedicht vinden.

07-05-2007, 13:06

Citaat door tonk:
Aha, dus het komt erop neer dat jij wel mag generaliseren en het gedicht ook, maar dat de kinderarts dat niet mag doen.
Het lijkt me beter dat niemand het doet eigenlijk. De kinderarts niet natuurlijk - ook niet als ze op 1 dag al 10 behoofddoekte moeders heeft gesproken die alle 10 gebrekkig nederlands spraken. Maar het gedicht ook niet. En zeker niet op zo'n onvriendelijke en ontzettende zwart-wit manier.
Ik blijf het een vreselijk gedicht vinden.



ga mijn bericht toch eerst es terug lezen aub!

07-05-2007, 13:06

Citaat door tonk:
Aha, dus het komt erop neer dat jij wel mag generaliseren en het gedicht ook, maar dat de kinderarts dat niet mag doen.
Het lijkt me beter dat niemand het doet eigenlijk. De kinderarts niet natuurlijk - ook niet als ze op 1 dag al 10 behoofddoekte moeders heeft gesproken die alle 10 gebrekkig nederlands spraken. Maar het gedicht ook niet. En zeker niet op zo'n onvriendelijke en ontzettende zwart-wit manier.
Ik blijf het een vreselijk gedicht vinden.


Je hebt helemaal gelijk,

07-05-2007, 17:28

Citaat door umeyma:
ga mijn bericht toch eerst es terug lezen aub!


Heb ik gedaan.
En ik blijf bij mijn mening: zowel kinderarts als het gedicht zijn fout.
En natuurlijk de vele Nederlanders die denken dat vrouwen met een hoofddoek dom, ongeletterd enzovoorts zijn.

Jij vindt (terecht) dat de kinderarts de fout inging door te generaliseren.
Ik vind (naar mijn idee net zo terecht) dat het gedicht de fout ingaat door te generaliseren.

En daarbij doet het gedicht nog een poging om ongesluierde vrouwen te bekeren ook. Daar houd ik al helemaal niet van. Maar dat terzijde, want daar ging het hier niet over.

07-05-2007, 18:04
mashallah oegtii