Bekijk volle/desktop versie : gaan alle moslims uiteindelijk naar de hemel??



Pagina's : [1] 2 3 4

06-05-2007, 15:03
salaam ik heb een vraagje. Ik heb gehoord dat als je in je leven gelooft hebt in allah en de islam dat je altijd ooit uiteindelijk in de hemel terecht komt, ook al heb je zondes begaan in je leven. Klopt dat? en heeft iemand bewijs?

06-05-2007, 15:05


nee dat klopt niet

06-05-2007, 15:13
Arablady, gelieve met bewijzen te praten. àlle moslims zullen UITEINDELIJK in het paradijs belanden als ze in Allah en Zijn profeet met hun hart geloofd hebben. Sommige moslims zullen eerst boeten in de hel voor bepaalde zonden die op aarde niet goed gemaakt konden worden, maar daarna zullen ze uit de hel gehaald worden omwille van de voorspraak van de Profeet vrede zij hem en in het paradijs komen. Andere moslims zullen direct het paradijs betreden zonder eerst te boeten voor een bepaalde zonde. Dit is een belofte van Allah swt aan de Gemeenschap van Muhammad(vrede zij hem). Dus alle moslims zullen het paradijs betreden volgens overleveringen. Ik zeg hier slechts de 'algemene islamitische visie', niet mijn mening

06-05-2007, 15:24
Wat muslim4life zegt , is misschien wel een geruststelling maar vergis je niet. Je zal in je graf beboet worden en misschien ook nog hel.

06-05-2007, 15:32


salaam dat weet ik je zult beboet worden om je zondes te wissen in het leven in t graf maar mijn vraag was of je na dat alles uiteindelijk in de hemel komt? Maar dat is dus wel zo heeft iemand een hadtih?jazaakoem allahoe gairan

06-05-2007, 15:37

Citaat door obl3:
Wat muslim4life zegt , is misschien wel een geruststelling maar vergis je niet. Je zal in je graf beboet worden en misschien ook nog hel.

je wordt niet gestarft in je graf broeder

als je een goed iemand bent geweest dan zal je graf ruimer worden!
en als je zonde's hebt verricht en geen tawba getoont!!etc etc..dan zult jou graf veel smaller worden!!en erger!en je zult het geur van het paradijs niet ruiken!noch een stukje!!!!!


en op de dag des oordeels!!!
zul je opstaan en je meot je rekenschap afleggen!!!

06-05-2007, 15:52
vergeet niet broeders en zusters 1 blik in de hel laat je al je genieten van daar voor in dunya vergeten en 1 dag bij allah is 1000 jaar dus 1 dag in de hel staat gelijk aan 1000jaar hier op aarde

06-05-2007, 15:55
de dag des oordeels zal 1 dag duren maar het zal 50.000jaar lijken zo iets!!!vergeef me als ik het fout heb

06-05-2007, 22:19
Ik verheug me daarop















































..... om mijn Heer te ontmoeten!

06-05-2007, 22:33
Gairrr insha allah!!!!!








































daliatje

07-05-2007, 17:28

Citaat door umm_dawoed:
je wordt niet gestarft in je graf broeder

als je een goed iemand bent geweest dan zal je graf ruimer worden!
en als je zonde's hebt verricht en geen tawba getoont!!etc etc..dan zult jou graf veel smaller worden!!en erger!en je zult het geur van het paradijs niet ruiken!noch een stukje!!!!!


en op de dag des oordeels!!!
zul je opstaan en je meot je rekenschap afleggen!!!

hmm ik kan me bijna met zekerheid herinneren dat je dus wel in je graf word gestraft zoals voor niet bidden etc, maar allah oe a3lam

07-05-2007, 17:35
agy je wordt ind gestarft in je graf!!!maar als je op moet staan dan wordt je gewoon echt gestraft!wat je in je graf mee maakt is maar een begin!!!!!

07-05-2007, 18:01



Citaat door Carolus:
Wij goddelozen hebben het maar makkelijk. Wij geloven in niks en dus ook niet in al die regeltjes waar gelovigen zo'n last van hebben.
Wij kunnen die regeltjes dus ook niet overtreden, want ze gelden niet voor ons.
Ik zie het al allemaal voor me: met een grote pul bier en 72 lekkere maagden. Mjammie...
En samen met allemaal ongelovigen in de hemel. Eindelijk verlost van al die vervelende, zeikerige en humorloze reli-kneuzen!

En al die gelovigen van diverse pluimage slaan elkaar nog steeds, maar nu in de hel, de hersens in.
Proost!

een ongelovige zal het hemel niet binnentreden!!
je kunt gerust lekker verder dromen
en ik ga niet in discusie met een kaffir()
je zult het zelf merken als je dood zult gaan!!!

en of jij 72 maagden zult krijgen dacht het niet!!je gelooft toch niet in die onzin hoe jij het zegt
waarom denk je dan dat je wel de 72maagden zult krijgen

lees eens de quran!!lees eens boeken
kijk om je heen hoeveel bekeerlingen dr zijn bekeerd!!!!
waarom jij neit waarom ga je niet eens boeken lezen en ooit zul je de islam
vinden want hoe jij leeft is echt geen vrijheid in je graf zul je het moeilijk hebben

ik kan je gerust boeken sturen!!!

07-05-2007, 19:07

Citaat door Carolus:
En Jehova-getuige!




Met sommige moslims wéét je nooit...

07-05-2007, 19:09
muslim4life!denk jij nou hier stoer te doen
ga joh scheer je weg jeh vieze joodje!!!

.ga bush voeren!!!!!gagaznier

Pagina's : [1] 2 3 4