Hoi Samiraatje,
Als eerste van harte gefeliciteerd!
Ik ben net een maand geleden getrouwd.
En mij bevalt het getrouwde leven betst wel goed.
Ik zou bijna zeggen perfect maar dat is niet zo.
Ten eerste ligt het aan de persoon met wie je trouwt.
Als je diegene al heel lang en goed kent (en dan bedoel ik jaren) en dan nu eindelijk gaat trouwen, dan is het geweldig.
Want na al die jaren wou je niets anders dan bij elkaar zijn en dan is het nu eindelijk zover.
Eenmaal als je getrouwd ben dan pas leer je elkaar goed kennen.
Niet alleen elkaars positieve en negatieve eigenschappen. Maar ook wat je man doet in zijn vrije tijd??? En dat is toch wel belangrijk. Misschien is hij wel iedere avond weg en vind je dat vervelend. Of misschien is hij juist constant thuis en wil je wel eens een middag voor je zelf hebben en kan dat niet. Of elke keer als je met weg wil winkelen, wil hij niet, want hij gaat liever met zijn vrienden, ga jij maar met je zus of mijn zijn zus. Dat soort dingen komen er allemaal bij kijken, en daar is heel moeilijk om mee om te gaan.
Daarom zei ik al het ligt aan de persoon met wie je trouwt. Hoe goed je die persoon kent.
Wat betreft de huwelijksnacht is simpel. Als jullie daarvoor al met elkaar omgingen dan moet het geen probleem zijn en je zelf gewoon laten gaan. Is dat niet het geval, dan wordt het moeilijk en zou ik geen idee hebben hoe je je zou moeten gedragen, lijkt mij wel eng, maar toch, wees je zelf zou ik zeggen en laat het maar allemaal aan hem over.
De volgende dag als zijn moeder komt even doekje laten zien en je bent er vanaf.
De trouwfeest??
Zorg dat als de datum bekend is van je bruiloft dat je direct aan de slag gaat.
-Zoek eerst een geschikte zaal.
-Negaffa
-Fotograaf
-Band of DJ
-Eventueel catering
-trouwauto
-enz
Je kan heel veel info vinden op internet.
Het beste is denk ik dat je zo'n catering opzoekt. Die heeft meestal veel adressen en telefoonnummers van negaffa's, fotograven, bands enz.
Dan kan je daar uitkiezen.
Maar wees er snel bij , want je bent niet de enige die trouwt op die dag.
Succes.