Bekijk volle/desktop versie : Wie van jullie is er verloofd of getrouwd??

Pagina's : 1 [2] 3

27-08-2002, 20:51
hmm heftige discussie tussen 2 dames........

ik denk dat het per familie verschilt. de 1 wilt het wel de andere niet.

Ik ben getrouwd en hoefde het ook niet. om eerlijk te zijn zou ik niet weten waar ik kijken moest.

Ik vind dat het iets tussen de man en de vrouw is (is mijn mening hoor), maar ja al staat je schoonmoeder erop en je weigert dan kan je ook onnodig problemen gaan veroorzaken.

moeilijk eigelijk nu ik erover nadenk.

In ieder geval wens ik je veel succes met je huwelijk meid!!!!!

groetjes Aicha

29-08-2002, 14:28

En als je eigen man het niet wilt hebben dat je zo'n ding laat zien wat moet je dan doen. Ik heb namelijk dat probleem.

Groetjes,

Farida

29-08-2002, 15:22

Citaat:
Origineel gepost door farida_el
En als je eigen man het niet wilt hebben dat je zo'n ding laat zien wat moet je dan doen. Ik heb namelijk dat probleem.

Assalaam oe3alaikoem wr wb wm

Beste zusters,
Ten eerste wil ik reageren op ukht Farida. Ik wil tegen je zeggen: niet doen!!! Kijk, volgens de a7adeeth mag je het "bewijs" aan niemand anders dan je man laten zien. Voor jou is het dan dubbel: en je mag het niet van je man en het mag niet volgens de a7adeeth.

Voor de rest: het gaat er niet om wat WIJ willen of onze NAASTEN, maar het gaat er om wat er in de a7adeeth staat. Hoe onze Profeet saw handelde en wat er in de Koran staat.

"En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt." (Edele Koran, An-nisaa:34)

Wij moeten dus over onszelf waken en over de eigendommen van onze mannen. Het is verboden om bedkamergeheimen te vertellen aan derden.

Een 7adeeth:
Op gezag van Asmaa bint Yazid die heeft overgeleverd "dat ze een keer in de aanwezigheid van de Profeet was en dat er mannen en vrouwen zaten. De Profeet zei toen: "Misschien is er een man die vertelt wat hij doet met zijn vrouw, of misschien dat er een vrouw iemand informeert wat ze doet met haar man?" De mensen waren stil. Toen zei ik: "O, Ja! O Boodschapper van Allah waarlijk de vrouwen en de mannen doen dat."
Toen zei de Profeet: "Doe dat niet. Het is alsof een mannelijke Satan een vrouwelijke Satan tegenkomt op straat, en seks met haar heeft terwijl de mensen ernaar kijken!"
(overgeleverd door Ahmad)
(Vertaald uit het boek: Tu7fat al-Arous)

Het is een ernstige zaak als je je geheimen vertelt aan derden. Laat dat duidelijk zijn.

Ik ben ook getrouwd en al7amdoulillah mijn schoonmoeder heeft er nooit naar gevraagd, omdat ze wist en weet hoe ik ben. Ik zou het haar ook nooit hebben laten zien, omdat ik in geen enkele bron kan terugvinden, dat we onszelf tegenover anderen moeten bewijzen. Het tegendeel blijkt juist waar te zijn (neem maar als voorbeeld de bovenstaande 7adeeth).

Dit was het voor nu.
Moge Allah SWT met jullie zijn en jullie huwelijken zegenen. Ameen.

Wassalaam oe3alaikoem wr wb wm,
Sardientje

P.S. Ik weet niet of de bijna-bruidjes geinteresseerd zijn in wat doe3a's voor de grote dag en nacht. Hierbij moeten jullie denken aan wat jullie moeten zeggen als jullie "de grote daad" gaan doen en wat jullie aanstaanden moeten zeggen en doen (volgens de a7adeeth).

Khair insha Allah ik hoor het nog wel van jullie.
Wassalaam

29-08-2002, 16:01
dank je sardientje. Ik wist dat ik dat eigenlijk niet wilde en mijn aanstaande man al helemaal. Die keurt dat soort dingen echt af. Ik ben ook heel erg blij dat hij dat ook niet wilt. Ik zal dan ook zeker niet doen.

Groetjes,

Farida

29-08-2002, 16:05

Citaat:
Origineel gepost door Hijra_20
Oegt ik begrijp wat je wil zeggen, maar ik ken mezelf en echt nee, ik laat het echt niet zien. Het gaat er helemaal niet om om een "grote bek" te hebben of niet. nee, De vrouw die mij als schoondochter neemt zal weten hoe ik ben, en ze zal het zeer zeker niet vragen. En als ze het vraagt, ik zeg ik wie ik ben, nee ik laat het echt niet zien. Het is tussen mijn echtgenoot, mij en Allah swt.

Niemand heeft zaken wat er tussen jou en je echtgenoot gebeurt. Niemand heeft zaken wat er in de slaapkamer gebeurt. De man die mij huwt, neemt me zoals ik ben, en hij zal duidelijk weten wie ikben , en hoe ik in elkaar zit , evenals zijn familie. Dus ik laat hetnooit zo ver komen. Oegt ik weet het, bij iedereen is het anders. Maar op dat vlak ben ik gewoon zo en kan niemand er wat aan veranderen. Ik hoef me aan niemand te bewijzen dan Allah swt , we zijn allemaal "dienaren" van Allah swt, en allemaal gelijk. Dus wat ben ik als ik mijn schoonfamilie laat zien dat ik hamdoeileh maagd ben. Niets?? het gaat hen niet aan. Ze moeten ervan uitgaan dat je als Moslim(a) maagd bent, tot je de dag dat je huwt.

moge Allah jou belonen voor de mooie woorden die je uitspreekt.

ik geef je helemaal gelijk.

Ik ben alleen Allah swt's dienares en niemand anders.

Oegthie ik hou op over deze discussie want die leidt nergens naar, jij bent jezelf en ik ben mezelf. En oegt, echt ik spreek vanuit mijn hart, en ik weet dat ik nooit zal veranderen op dat vlak. Voor mij zijn reacties van mensen van buitenaf (tuurlijk raakt het je wel) maar tov de reactie van Allah swt zijn ze niets. Dus oegt walah ik zeg je al , Allah swt ziet alles, en dat is het belangrijkste voor me. Wat anderen "denken te zien" of willen doen gelvoen maakt me niet. Iemand die Allah swt vreest zal niet slecht handelen. Zonder vrees voor Allah is alles waardeloos. Zonder Allahswt's liefde is alles vergiftigd en zullen al de wegen zich naar de verkeerde kanten spreiden.

Moge Allah swt elke bruid en bruidegom inshallah steunen en hun huwelijk zegenen inshallah.
Moge Alah swt sjeitan van hun weglaten en hem noooit in huwelijk toelaten.

Amien

wa salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe

05-05-2003, 13:52
Ze vraagt naar trouw ervaringen en ik lees alleen maar doekjes, doekjes en nog eens doekjes...Het is aan de personen zelf die gaan trouwen.. wel of niet laten zien.

Liefs Safia

Ps, Ben het getrouwde leven bevalt me TOPPIE!

06-05-2003, 15:14
Beauty23

Wat doet je buurvrouw in je slaapkamer????
Je familie en schoonfamilie tot daar toe maar je buurvrouw?
Is niet goed voor je prive.

Maar dat is mijn mening hoor.

10-05-2003, 14:36
Vele hebben het over het maagden-doekje, maar als jullie goed het onderwerp lezen dan is niet echt haar vraag!!

20-06-2003, 11:01

Citaat:
Origineel gepost door Skoen_Ana
Vele hebben het over het maagden-doekje, maar als jullie goed het onderwerp lezen dan is niet echt haar vraag!!
Dacht ik ook!

21-06-2003, 00:42
ik ben ook getrouwd alhamdullilah

21-06-2003, 01:16
gewoon weg doen ,ik heb het ook gedaan.

18-01-2015, 16:13

Citaat door Beauty23:
Hoi Samiraatje,

Als eerste van harte gefeliciteerd!

Ik ben net een maand geleden getrouwd.
En mij bevalt het getrouwde leven betst wel goed.
Ik zou bijna zeggen perfect maar dat is niet zo.

Ten eerste ligt het aan de persoon met wie je trouwt.
Als je diegene al heel lang en goed kent (en dan bedoel ik jaren) en dan nu eindelijk gaat trouwen, dan is het geweldig.
Want na al die jaren wou je niets anders dan bij elkaar zijn en dan is het nu eindelijk zover.

Eenmaal als je getrouwd ben dan pas leer je elkaar goed kennen.
Niet alleen elkaars positieve en negatieve eigenschappen. Maar ook wat je man doet in zijn vrije tijd??? En dat is toch wel belangrijk. Misschien is hij wel iedere avond weg en vind je dat vervelend. Of misschien is hij juist constant thuis en wil je wel eens een middag voor je zelf hebben en kan dat niet. Of elke keer als je met weg wil winkelen, wil hij niet, want hij gaat liever met zijn vrienden, ga jij maar met je zus of mijn zijn zus. Dat soort dingen komen er allemaal bij kijken, en daar is heel moeilijk om mee om te gaan.
Daarom zei ik al het ligt aan de persoon met wie je trouwt. Hoe goed je die persoon kent.

Wat betreft de huwelijksnacht is simpel. Als jullie daarvoor al met elkaar omgingen dan moet het geen probleem zijn en je zelf gewoon laten gaan. Is dat niet het geval, dan wordt het moeilijk en zou ik geen idee hebben hoe je je zou moeten gedragen, lijkt mij wel eng, maar toch, wees je zelf zou ik zeggen en laat het maar allemaal aan hem over.
De volgende dag als zijn moeder komt even doekje laten zien en je bent er vanaf.

De trouwfeest??
Zorg dat als de datum bekend is van je bruiloft dat je direct aan de slag gaat.

-Zoek eerst een geschikte zaal.
-Negaffa
-Fotograaf
-Band of DJ
-Eventueel catering
-trouwauto
-enz

Je kan heel veel info vinden op internet.
Het beste is denk ik dat je zo'n catering opzoekt. Die heeft meestal veel adressen en telefoonnummers van negaffa's, fotograven, bands enz.
Dan kan je daar uitkiezen.
Maar wees er snel bij , want je bent niet de enige die trouwt op die dag.

Succes.
Gebeurt het nog is mijn vraag dat doekje laten zien?

18-01-2015, 16:28

Citaat door Miss-Zohra:

Gelukkig heb ik hier niks mee te maken gehad en in mijn omgeving hoor ik dit ook niet. Alhamdoulilah, ik moet er niet aan denken!

18-01-2015, 16:31

Citaat door Miss-Zohra:
Rabi salama, TOPIC VAN 13 JAAR GELEDEN!!!!!!!!!!!!!!
Kifesh jij upt deze?!

18-01-2015, 21:51
Ideen tips voor een complete hennadag en veel meer kun je mij een pm sturen.

Pagina's : 1 [2] 3