Bekijk volle/desktop versie : Middagdutje, is dat wel nog nodig?



05-05-2007, 15:45
Dames,

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze hun middagdutje oversloegen?

Het zit zo dat mijn dochterje wel in de middag 2 uurtjes slaapt maar dan is zij de avond gewoon klaarwakker. ze slaapt van 13:00 tot 15:30 zeg maar en dan wil ze gewoon niet naar bed rond half 9. Ik merk als zij in de middag niet slaapt dat ze om 8 uur al naar bed wil.
Ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet. Zal ik haar middagdutje overslaan waardoor ze in de avond vroeg naar bed gaat of toch dat ze in de middag slaapt en gewoon wat later naar bed gaat in de avond?

Pff graag jullie advies.


05-05-2007, 15:52


http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Opvoeding/Slapen/default.jsp

05-05-2007, 15:53
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2751

05-05-2007, 16:59
Ja mijn dochter wilde ook geen dutje meer doen toen ze bijna twee was. Ik heb haar toen geen slaapje meer laten doen en s avonds vroeger naar bed.
Ze zijn dan vermoeid en zo leer je haar ook het slaapritme aan van als ze naar de peuterspeelzaal moet of later naar de kleuterschool.
Volg je gevoel.

05-05-2007, 23:37



Citaat door Selly:
Ja mijn dochter wilde ook geen dutje meer doen toen ze bijna twee was. Ik heb haar toen geen slaapje meer laten doen en s avonds vroeger naar bed.
Ze zijn dan vermoeid en zo leer je haar ook het slaapritme aan van als ze naar de peuterspeelzaal moet of later naar de kleuterschool.
Volg je gevoel.


Als het aan haar ligt dan slaapt ze in de midag niet, maar dan is ze zo vermoeid en gaperig dus ze heeft haar slaap denk ik toch nodig. maar dan zit je dus weer met de avond dat ze gewoon niet wil slapen. Pff moeilijk.

05-05-2007, 23:43
bij mijn oudste heb ik het afgebouwd, hij sliep bijna drie uur achter elkaar
ik liet hem eerst twee slapen en paar wk later liet ik hem nog maar een uur slapen, nu slaapt hij helemaal niet meer overdag
maar mijn jongste die heeft het nog wel nodig, als hij niet overdag slaapt, dan is hij rond vier uur heel erg moe, ik ga het bij hem afbouwen pas als hij drie wordt
sommige kindere hebbenhet hard nodig hoor, dat middagdutje

06-05-2007, 09:55
Mijn zoontje heeft tot 2,5 maar ongeveer in de middag geslapen. Op een gegeven moment is het vanzelf over gegaan, was wel moeilijk want de ene dag sliep ie wel in de middag en dan weer niet. Ik kon 'm vaak niet wakker houden. Na een paar weken was het klaar. Hij slaapt om 19 uur en is om 7 uur wakker meestal.

Alleen als we in de avond iets hebben laat ik 'm wel nog slapen in de middag. Je zou een paar keer kunnen proberen haar wakker te houden en dan vroeg naar bed. Lekker hoor, hele avond rust! maar wel altijd op tijd thuis zijn.

06-05-2007, 10:08
Ik had bijna hetzelfde alleen waren het twee dutjes. Met tien maanden heb ik zijn tweede dutje afgelast. En toen ie zo rond 16 uur slaap kreeg hield ik hem gewoon bezig door te spelen etc. In het begin is het vermoeiend om hem wakker te houden maar daarna went ie eraan. Nu heeft hij maar één middagdutje en om 20 uur ie gaat hij naar bed.