Bekijk volle/desktop versie : GIRLS & BOYS!!!! History of the Henna????



14-09-2003, 18:38
Salaam,
Hoe zit het met Henna?? Waarom moet de bruid bij haar huwelijk henna doen? is dit gewoon traditie of is een zééér lang verhaal achter??



Wie wil me hierbij helpen?? Ik heb het mijn mams gevraagd en zij wist het niet zeker. Ik heb het namelijk nodig voor school...help me please...

Ma3salaam Liloesh

ps: choekran

14-09-2003, 18:40


Ik zou het mams en paps kunnen vragen, maar dat zou lang duren

dus ik vertel het je wel morgen

14-09-2003, 18:44
oh is goed meid...meer is altijd welkom!!

Thx girl (k)

14-09-2003, 18:51
you're welcome

14-09-2003, 19:22


ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar......

14-09-2003, 19:42
ik weet het niet zeker allahou ahlem
maar wat ik ooit eens heb gehoord
is dat als een vrouw henna op doet vlak voor ze gaat trouwen worden haar handen als het ware helemaal weer schoon,
dus al haar zonde worden weg geveegd

zoals ik al zei ik weet het niet zeker, heb ook geen bron heb het ooit in een gesprek opgevangen
allah weet het beste


16-09-2003, 19:14

Citaat:
Origineel gepost door xxSaraaxx
ik weet het niet zeker allahou ahlem
maar wat ik ooit eens heb gehoord
is dat als een vrouw henna op doet vlak voor ze gaat trouwen worden haar handen als het ware helemaal weer schoon,
dus al haar zonde worden weg geveegd

zoals ik al zei ik weet het niet zeker, heb ook geen bron heb het ooit in een gesprek opgevangen
allah weet het beste

Als het goed is heeft saraa gelijk... ook ik weet het niet zeker maar het is om alle zonde (mocht ze die hebben) van haar af te schudden (schonen) zodat ze een nieuwe en frisse start maken.... maar ook ik zeg Allah oe3lem.... trouwens wat ik ook HOORDE (dus ook dit is niet zeker) is dat nkesh (versieringen) gewoon mag in plaats van de hele hand gewoon met henna te doen... maar kies je ervoor om nkesh te doen dan moet op de dag van de bruiloft gewoon handschoenen dragen... (moge allah swt ons vergeven als dit niet klopt)

18-09-2003, 19:27
Choekran oegti!