Bekijk volle/desktop versie : Taxi chaffeurspas infooo



03-05-2007, 13:32
Ik wil als bijbaantje taxi gaan rijden, maar daar heb je een chaffeurspas voor nodig. Mijn vraag is hoeveel dat ongeveer gaat kosten en hoe lang ik er dan mee bezig ben. Alle informatie welkom .....

03-05-2007, 13:46


mijn moeder is nu bezig voor die pas maar dan kinderen van school ophalen enso

maar ze heeft het van de ww gekregen zij hebben betaald
theorie is best wel moelijk maar praktijk niet.
je hebt ook informatie op deze site http://www.flevocollege.nl/

03-05-2007, 13:53
een vriend van me wou het gaat doenen vertelde me eens dat het volgens mij iets van €350 koste zo'n pas...
ik weet niet meer zeker of het 350 precies was of iets meer of iets minder...

mohim succes

03-05-2007, 17:36
Je kan ook bij een bedrijf vragen of zij dat vergoeden, je hebt
namelijk bepaalde taxibedrijven die dat vergoeden. Anders
gaat 't je bakken met geld kosten!

04-05-2007, 01:13


ja, maar zonder pas wordt je echt niet zo snel aangenomen of je moet chaffeur zijn voor 2004 o.i.d dat je een extra bijscholing krijgt maar zomaar aankloppen en zeggen ik wil een vergoeding op mijn pas zal niet lukken, maarja ik ben nog aan het kijken ik heb al bedragen gezien van 400 euro theorie+praktijk, duur geintje en ik weet nog niet eens of het wel zo lekker verdient

04-05-2007, 11:53
Ik ben er nu momenteel mee bezig.
Het heeft me rond de 840 gekost(incl theorie exam, prak examen, auto, 4 theorie lessen en een praktijkles van 4 uur). je kan zelf ook bepaalde onderdelen zelf doen bijvoorbeeld theorie.
je hoeft die opleding zelfs helemaal niet de volgen je kan zelf ook een examen aanvragen bij CBR, maar dat zou ik niet doen omdat je bij de opleiding best veel leert ook wat theorie betreft.

Ik volg de opleiding bij MartienDon regio Den haag

04-05-2007, 11:55
Er is tegenwoordig veel vraag naar chauffeurs. Ik heb van medecursisten gehoord dat de baas de opleiding heeft betaald voor hun (je moet wel zolang in dienst blijven natuurlijk). Solliciteer bij een taxi bedrijf en misschien betalen ze de opleiding (grote kans)

05-05-2007, 16:53
Ja ik heb ondertussen een IVW nummer aangevraagd en begin rond de 21ste met de eerste les bij de jongepier taxi opleiding over heel Nederland en in alle locaties. Ja die praktijk kosten verschillen of je een auto van cbr wil of je eigen auto meeneemt, maarja ik neem gewoon die van ons thuis mee dat scheelt weer 100 euro ongeveer. Maarja dit alles en ik weet nog niet eens wat je gaat verdienen als een beginende chauffeur, ik hoop op een beloning boven CAO maar het is sowieso een beter bijbaantje dan in een fabriek/magazijn of callcenter

05-05-2007, 20:59
http://www.ivw.nl/nl/land/taxivervoer/Vergunningen/Chauffeurspas/


Myn broers zyn beide taxichauffeurs en je moet volgns my 2 exames maken en elke exame kost €50 euro ofzo..

ik ga heel ff zoeke waar je dat kan doen ...

05-05-2007, 21:03
uhm die toets kan je gewn make via cbr ofzo kyk voor meer info op http://www.cbr.nl