Bekijk volle/desktop versie : Gehoorzaamheid van de man



Pagina's : [1] 2

02-05-2007, 11:50
Salam alikom wr wb

Smmige mannen (heb ik gehoord) beginnen hun vrouw iets op te leggen vanaf dat ze gaan trouwen of soms zelfs ervoor zoals: draag een langere hoofddoek, na een tijdje is het: draag een gimaar. Dan wordt het: draag handschoenen. Draag niqaab (de laatste 2 zijn overigens niet verplicht volgens bepaalde geleerden en die opinie vind ik aannemelijker).. Hoever kan je gaan? Men denkt allemaal dat het zo makkelijk is voor de vrouw. De man hoeft maar bevelen uit te delen en that's it. Ik weet ook wel dat het gehoorzamen van de man een verplichting is in de Islaam. De man moet denk ik dan wel rekening houden dat niet alles in 1 keer kan gepraktiseerd worden en wat ik ook moeilijk vind, is dat als de man en de vrouw er allebei andere meningen (met daliel) op na houden. De 1 vindt dit verplicht, de ander niet en ga zo maar verder..

Wilt men een vrouw die er qua uiterlijk perfect uitziet voor de man (maw: helemaal bedekt)

Hoe zouden jullie ermee omgaan zusters? Ikzelf zou het echt niet weten en zou er op voorhand mee praten (met de man)

Een zuster maakte eens kennis met een man over een huwelijk en hij begon haar van alles op te leggen wat ze wel en niet mocht doen. Heeft de vrouw eigenlijk nog een eigen inbreng?

02-05-2007, 11:58


Alaikoum Salaam oegtie.. mwah dat is wel moeilijk ja, het moet uiteindelijk toch allemaal uit de hart van de vrouw komen en niet alleen omdat het moet van de man.. Ik zou daarover dan ook vantevoren over hebben voor het huwelijk wat hij vind van dit soort dingen.. Als de man weet hoe de hart van zijn vrouw in elkaar zit qua dien en hun liefde voor elkaar sterk is moet dit geen probleem zijn toch??
Kusjes Salaamoe Alaikoum

02-05-2007, 12:13
Salam alikom

Dat gaat niet over mij hoor dat bovenste maar gewoon wat ik van bepaalde zusters hoor. De man legt zoveel eisen op voor de vrouw dan vraag ik me af hoever je kan gaan in zulke zaken. Wat wil zo'n man bereiken? Op den duur ga je je denk ik geïsoleerd voelen wallahu a'lem..En vraag me ook af wat de man bezielt in dat opzicht...

Moge Allah veel sabr schenken aan zusters die in zo'n situatie zitten. Amien!

02-05-2007, 14:52
Salaam alikoum..

Ik zou het accepteren, hij wilt alleen maar het beste met je en als je niet van plan bent hem te gehoorzamen dan moet je niet trouwen..

Dat is mijn mening.

02-05-2007, 17:04



Citaat door DeDounYa:
Salaam alikoum..

Ik zou het accepteren, hij wilt alleen maar het beste met je en als je niet van plan bent hem te gehoorzamen dan moet je niet trouwen..

Dat is mijn mening.



02-05-2007, 18:00
Alles moet gewoon vóór het huwelijk goed besproken worden.
Als je het als vrouw er dan niet mee eens bent, dan gaat ieder zijn eigen weg.

Als jouw man bv wilt dat jij volledig bedekt door het leven gaat, dan dien jij te gehoorzamen of jij het nou wel of niet als verplichting ziet aangezien je je man moet gehoorzamen BEHALVE als het tégen de wetten van Allah 3azzawadjal indruist. Doe je dit niet dan bega jij een zonde.

Alles gewoon ook de dingen waarvan je denkt dat ze onbelangrijk zijn goed bespreken vóór het huwelijk.

02-05-2007, 19:08
het hoort toch ook dat ej zlef moet bedekken en je man hoef dat niet eens tegen je te zeggen en ja,niet alle mannen zijn zelfde ,er zijn sommige die zeggen ,ja doe je hoofdoek mar uit en draag een rokje ,die soorten mannen bestaan ook ,en ja een vrouw moet wel haar man wel gehoorzamen maar als het om kleding gaat ,moet de vrouw het zelf doen en iet wachten wat de man gaat zeggen ,ik bedoel je vreest allah of niet dan dan weet je wel goed hoe jij wilt leven en of je nou getrouwd bent of niet.maar allh jehfed deze tijd echt niet normaal.mensen vergeten dat ze op een dag zullen overlden en deze wereld verlaten
moge allah ons op het goed pad wijzen amien

03-05-2007, 01:46
Gelikkig Is Mijn Man Niet Zo Hij Heeft Het Niet Zo Met Hoofdoeken Maar Ja Ooit Ga Ik Hem Zeker Dragen Of Hij Het Nou Leuk Vindof Niet

03-05-2007, 01:47

Citaat door Rasheedah:
Salam alikom wr wb

Smmige mannen (heb ik gehoord) beginnen hun vrouw iets op te leggen vanaf dat ze gaan trouwen of soms zelfs ervoor zoals: draag een langere hoofddoek, na een tijdje is het: draag een gimaar. Dan wordt het: draag handschoenen. Draag niqaab (de laatste 2 zijn overigens niet verplicht volgens bepaalde geleerden en die opinie vind ik aannemelijker).. Hoever kan je gaan? Men denkt allemaal dat het zo makkelijk is voor de vrouw. De man hoeft maar bevelen uit te delen en that's it. Ik weet ook wel dat het gehoorzamen van de man een verplichting is in de Islaam. De man moet denk ik dan wel rekening houden dat niet alles in 1 keer kan gepraktiseerd worden en wat ik ook moeilijk vind, is dat als de man en de vrouw er allebei andere meningen (met daliel) op na houden. De 1 vindt dit verplicht, de ander niet en ga zo maar verder..

Wilt men een vrouw die er qua uiterlijk perfect uitziet voor de man (maw: helemaal bedekt)

Hoe zouden jullie ermee omgaan zusters? Ikzelf zou het echt niet weten en zou er op voorhand mee praten (met de man)

Een zuster maakte eens kennis met een man over een huwelijk en hij begon haar van alles op te leggen wat ze wel en niet mocht doen. Heeft de vrouw eigenlijk nog een eigen inbreng?


Een huwelijk is geen wetenschappelijke instantie. Maar een gemeenschap. Het wordt dus geven en nemen, al lijken sommige zaken heel simpel. En zoals iedereen al zei, het gehoorzamen van je man is een plicht. Maar ik vrees dat je met het vb van kledingdracht de kern voorbij schiet. De islam is veel meer dan een bepaald kledingdracht en dan vraag ik me oprecht af wanneer je al op het punt van kleding afhaakt, hoe zou het dan gaan met veel ingewikkeldere zaken die nog meer sabr en inzet vergen.
Ik val je verder niet aan, maar geef je insheallah alleen wat nadenkstof: )

03-05-2007, 01:53

Citaat door zinalady80:
Gelikkig Is Mijn Man Niet Zo Hij Heeft Het Niet Zo Met Hoofdoeken Maar Ja Ooit Ga Ik Hem Zeker Dragen Of Hij Het Nou Leuk Vindof Niet






en zij zegt "gelukkig" nog eens ..... iwa baazzz

03-05-2007, 01:55
ja zeker gelukkig ik heb liever dat ik het uit me hart doe dan dat mijn eigen man zegt je moet gelukkkig gelukkig gelukkig en trouwens iedereen gaat ze eigen graf is dus wat is jou probleemlefffffffffffffff

03-05-2007, 02:00
Ik heb absoluut geen probleem ... hoor



Jij blijkbaar wel

03-05-2007, 02:02


wie komt hier met ze commentaar baz net als een oma jij of ik jij toch

03-05-2007, 02:03
dussssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

03-05-2007, 02:04
hoofdoek is niet alles meid er zijn genoeg meiden die dat dragen maaaaaaaaaaaaaaaaar je wilt niet weten wat ze allemaal doen

Pagina's : [1] 2