Bekijk volle/desktop versie : -_-*Welke Mama Wil Me Helpen ???*_-_



01-05-2007, 20:45
Salaam 3aleikoum wa ra7matoellahi wa barakatoe lieve mama's ,

Wie kan me informatie geven over:

-Waar je op moet letten als je zwanger wilt worden
- Hoe je merkt dat je zwanger bent
- Wat je allemaal moet aanschaffen en de kosten daarvan
- Hoe de bevalling voelt en wat je kan doen om de pijn te overleven

Moge Allah jullie rijkelijk belonen,... (F)

Ma3a Salama

01-05-2007, 21:11


Upp.. Wil ik ook weten .

01-05-2007, 21:19
Assalaam ou aleikom,

Lieve meid ik ben nog geen mama, maar wil wel antwoord geven (Ik ben een mama in opleiding )

Waar moet je op letten als je zwanger wilt worden; Je moet letten op je maandelijke cycles en proberen bij te houden wanneer je ovulatie is. En dan rond die periode om de dag gemeenschap hebben. Hoe houdt je bij wanneer je ovulatie is; Dat doe je door eerst na te gaan of jij een regelmatige cycles hebt. Is dat ongeveer rond de 28 dagen? Dan is je ovulatie gemiddeld 14 a 16 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie. Je kan ook ovulatie testen gebruiken, en dan kijken of het je vruchtbaarste dagen zijn.

Hoe merk je dat je zwanger bent; Wanneer je over tijd bent. Je kan last hebben van misselijkheid, gevoelige borsten, rugpijn, vermoeidheid, maagzuur.

Wat moet je aanschaffen; (dit heb ik van een site, babyuitzet) Buiten de luiers, ledikant, commode, verschoonmat, babytas, wipstoeltje, kinderwagen, heb je het volgende minimaal nodig:

2 kruiken, moeten koperverchroomd zijn. Ook in de zomer worden kruiken gebruikt, bijvoorbeeld om de kleertjes van de baby mee voor te verwarmen. Maar ook kan een baby in de zomer een kruikje nodig hebben om zelf warm te blijven.
6 spuugdoekjes
6 rompertjes ( 3 in maat 56, 3 in maat 62)
6 luiertruitjes ( 4 in maat 56, 2 in maat 62)
3 pakjes of slobbroeken (2 in maat 56, 2 in maat 62)
2 overslaghemdjes (maat 56)
4 flanellen luiers of molton doeken (worden gebruikt als omslagdoek)
sokjes
minimaal 1 mutsje
slabbetjes
minimaal 1 badcape
koortsthermometer (geen oorthermometer)
1 badje op standaard of een Tummy Tub
1 badthermometer
1 aankleedkussen (eventueel met hoes)
2 luieremmers
6 hydrofiele washandjes
1 milde zeep
1 flesje shampoo
1 flesje badschuim
1 flesje bodymilk
1 doos billen doekjes
een goede creme voor de billetjes
eventueel 1 haarborsteltje of kammetje
flessen, glas of kunststof in de maat 125 tot 300 ml
4 spenen, siliconen of rubber. Niet iedere speen past op iedere fles. Koop spenen met verschillende gaatjes. De ene baby vraagt om een heel klein gaatje zodat hij rustig drinkt terwijl de andere baby juist een groter gaatje nodig heeft om de fles leeg te kunnen drinken.
1 maatkan met deksel
1 flessenborstel
1 flessenwarmer

Wat betreft de kosten dar verschilt per persoon. Bepaalde zaken kan je tweedehand aanschaffen, of nieuw. hangt van jou budget af, ook bij nieuwe spullen varrieren de prijzen heel erg. Maar je ehbt 9 maanden de tijd om te sparen inscha Allah.

Hoe voelt de bevalling en hoe de pijn te overleven? Daar kan ik nog geen antwoord op geven. Het zal dnek ik hoe dan ook pijn doen, geen een bevalling is pijnloos. In dit geval is saber the keyword.

Veel succes met het mama worden Inscha Allah.

01-05-2007, 21:42

Citaat door jihadannafs:
Salaam 3aleikoum wa ra7matoellahi wa barakatoe lieve mama's ,

Wie kan me informatie geven over:

-Waar je op moet letten als je zwanger wilt worden
- Hoe je merkt dat je zwanger bent
- Wat je allemaal moet aanschaffen en de kosten daarvan
- Hoe de bevalling voelt en wat je kan doen om de pijn te overleven

Moge Allah jullie rijkelijk belonen,... (F)

Ma3a Salama


De eerste weet ik niet het gebeurde gewoon onverwachts bij me 2de kindje.
Ten tweede ik werd misselijk en voelde me licht in me hoofd. Er moest iets uit in mijn buik steeds, dus kots kots kots. Nja meer weet ik niet echt
De derde; Bedoel je qua baby kamer?
4; Bismillah, Bij mijn 2de kind voelde alsof ik geen ervaring had. Ik raakte in paniek, dit was dan ook mijn zwaarste bevalling. Ik hyperventileerde, (Farah was dan ook zowiezo 1 week te laat)
Maar ik had het gevoel alsof ik Allah fhid dood ging, ik voelde me licht in me hoofd. Maar mijn man bleef me hoop in brengen en bidden. 't was wel even schrikken maar nu gaat het wel goed. Farah is nu 3 maanden oud en kern gezond! Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, maar zelf ben ik geen echte moeder vind ik. Ik ben nog niet ervaren genoeg in mijn gevoel.

02-05-2007, 14:10



Citaat door Nasimamarokaan:
De eerste weet ik niet het gebeurde gewoon onverwachts bij me 2de kindje.
Ten tweede ik werd misselijk en voelde me licht in me hoofd. Er moest iets uit in mijn buik steeds, dus kots kots kots. Nja meer weet ik niet echt
De derde; Bedoel je qua baby kamer?
4; Bismillah, Bij mijn 2de kind voelde alsof ik geen ervaring had. Ik raakte in paniek, dit was dan ook mijn zwaarste bevalling. Ik hyperventileerde, (Farah was dan ook zowiezo 1 week te laat)
Maar ik had het gevoel alsof ik Allah fhid dood ging, ik voelde me licht in me hoofd. Maar mijn man bleef me hoop in brengen en bidden. 't was wel even schrikken maar nu gaat het wel goed. Farah is nu 3 maanden oud en kern gezond! Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, maar zelf ben ik geen echte moeder vind ik. Ik ben nog niet ervaren genoeg in mijn gevoel.


Aaah djazaak allaho gair lieve zuster !!

Dank je wel voor de moeite !
Hihi dus het kan ook zonder voorbereiding ? ( knipoog )
Moge Allah je dochtertje zegenen met een gezond, voorspoedig leven in deze dunya en in al aachira.

X Aicha

02-05-2007, 14:13

Citaat door Galisa:
Assalaam ou aleikom,

Lieve meid ik ben nog geen mama, maar wil wel antwoord geven (Ik ben een mama in opleiding )

Waar moet je op letten als je zwanger wilt worden; Je moet letten op je maandelijke cycles en proberen bij te houden wanneer je ovulatie is. En dan rond die periode om de dag gemeenschap hebben. Hoe houdt je bij wanneer je ovulatie is; Dat doe je door eerst na te gaan of jij een regelmatige cycles hebt. Is dat ongeveer rond de 28 dagen? Dan is je ovulatie gemiddeld 14 a 16 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie. Je kan ook ovulatie testen gebruiken, en dan kijken of het je vruchtbaarste dagen zijn.

Hoe merk je dat je zwanger bent; Wanneer je over tijd bent. Je kan last hebben van misselijkheid, gevoelige borsten, rugpijn, vermoeidheid, maagzuur.

Wat moet je aanschaffen; (dit heb ik van een site, babyuitzet) Buiten de luiers, ledikant, commode, verschoonmat, babytas, wipstoeltje, kinderwagen, heb je het volgende minimaal nodig:

2 kruiken, moeten koperverchroomd zijn. Ook in de zomer worden kruiken gebruikt, bijvoorbeeld om de kleertjes van de baby mee voor te verwarmen. Maar ook kan een baby in de zomer een kruikje nodig hebben om zelf warm te blijven.
6 spuugdoekjes
6 rompertjes ( 3 in maat 56, 3 in maat 62)
6 luiertruitjes ( 4 in maat 56, 2 in maat 62)
3 pakjes of slobbroeken (2 in maat 56, 2 in maat 62)
2 overslaghemdjes (maat 56)
4 flanellen luiers of molton doeken (worden gebruikt als omslagdoek)
sokjes
minimaal 1 mutsje
slabbetjes
minimaal 1 badcape
koortsthermometer (geen oorthermometer)
1 badje op standaard of een Tummy Tub
1 badthermometer
1 aankleedkussen (eventueel met hoes)
2 luieremmers
6 hydrofiele washandjes
1 milde zeep
1 flesje shampoo
1 flesje badschuim
1 flesje bodymilk
1 doos billen doekjes
een goede creme voor de billetjes
eventueel 1 haarborsteltje of kammetje
flessen, glas of kunststof in de maat 125 tot 300 ml
4 spenen, siliconen of rubber. Niet iedere speen past op iedere fles. Koop spenen met verschillende gaatjes. De ene baby vraagt om een heel klein gaatje zodat hij rustig drinkt terwijl de andere baby juist een groter gaatje nodig heeft om de fles leeg te kunnen drinken.
1 maatkan met deksel
1 flessenborstel
1 flessenwarmer

Wat betreft de kosten dar verschilt per persoon. Bepaalde zaken kan je tweedehand aanschaffen, of nieuw. hangt van jou budget af, ook bij nieuwe spullen varrieren de prijzen heel erg. Maar je ehbt 9 maanden de tijd om te sparen inscha Allah.

Hoe voelt de bevalling en hoe de pijn te overleven? Daar kan ik nog geen antwoord op geven. Het zal dnek ik hoe dan ook pijn doen, geen een bevalling is pijnloos. In dit geval is saber the keyword.

Veel succes met het mama worden Inscha Allah.



Aaah maasha'Allah !!! Zo veel informatie !! Djazaak allaho gair oeghtie !!
Wow zoveel moet je aanschaffen hihi !! Komt goed insha'Allah, shoukran !!!!

XxAicha

02-05-2007, 14:13

Citaat door Dounyaaa:
Upp.. Wil ik ook weten .


Hihihih