Bekijk volle/desktop versie : Vakantielijst



01-05-2007, 08:37
Goedenmorgen dames,

Hoe gaat het met jullie allemaal,

Ik heb jullie hulp nodid. Ik ga insha´Allah dit jaar op vakantie met mijn kleine mannetje. Hij is dan insha´Allah 14 maanden. Wat moet ik allemaal meenemen. Kunnen jullie me met een lijst helpen.



01-05-2007, 08:57


Zorg dat je alles bij je hebt voor je kinderen
Deze lijst is waarschijnlijk te uitgebreid omdat we zowel de benodigdheden voor zuigelingen, peuters als kleuters er in opgenomen hebben. Waarschijnlijk zal je dingen moeten schrappen van de lijst afhankelijk van de leeftijd van je kind.

Eten:

(reis)waterkokertje
eigen bestek
tuitbeker
flesjes
flessenborstel
steriliseerset
slabbetjes
keukenrol
mineraalwater
melkpoeder
pappoeder
doseerdoosjes voor poeder
potjes voeding
pakjes vruchtensap, stuk fruit, crackers, koekjes, rozijntjes voor onderweg. Lees verder bij eten onderweg.
thermosfles
hermetisch afsluitbare bakjes
TIP: Neem van alles in elk geval voldoende mee voor de eerste dagen, totdat je gevonden hebt waar alles in je vakantieland te koop is. Pas op, vaak is jouw merk melkpoeder niet te krijgen in het buitenland, dus zorg er voor dat je genoeg bij je hebt.

Toiletspullen:

verschoonmatje
verschoondoekjes/billendoekjes
papieren zakdoekjes
luiers
babyzalf
watjes
washandjes/spons
handdoeken
nagelschaartje
wattenstokjes
babyzeep & babyshampoo
baby bodylotion
haarborstel
kindertandenborstel & tandpasta
badthermometer
badje
TIP: Een opblaasbootje wordt een badje om in te spelen overdag. Een grote plastic bak (teil of krat) kan ook dienst doen als badje

Speelgoed: meer hierover kan je lezen in "voorkom verveling".

speentjes (aan kettinkjes!)
knuffeldoekjes
knuffels
rammelaars
kleurpotloden & papier
boekjes en voorleesboekjes
cassettebandjes/cd's met kinderliedjes
bellenblazen
bal, opblaasballen
speelgoed voor in het water
puzzelboekjes
autootjes
enzovoort
Slapen:

campingbedje/matrasje
hoeslaken
deken
laken
slaapzakje
speentje
slaapknuffeltje
muziekdoosje
Kleding:

onderbroekjes/hemdjes/rompertjes
hoofdbescherming. Neem altijd petjes met oor- en nekflappen
T-shirtjes met lange en korte mouw
vestjes
korte en lange broekjes
rokjes
pijama
regenkleding
trainingspak
schoenen
sokjes
TIP : Neem vooral dunne kleding mee, die kinderen in laagjes kunnen dragen, wanneer het kouder wordt. Je hebt ongeveer drie keer zoveel truitjes en T-shirts nodig als broeken en rokjes .

TIP: Afhankelijk van het gebied waar je bent kan het 's avonds flink afkoelen. Neem - ook voor de baby - voldoende warme kleren en dekentjes mee.

Zwemmen:

zwembroek/badpak
zwembandje/vlindertjes
waterschoentjes
opblaasbadje
luchtbed/opblaasbootje
Medicijntas:

zonnebrand met hoge factor en aftersun
steriele gaasjes
geïmpregneerde gaasjes voor het kalmeren van de verbrande huid
pleisters
zwaluwstaartje (pleistertjes met een klein 'hechtend' effect)
desinfecteermiddel of crème
jodium
thermometer
anti-muggencrème, anti-jeukcrème
paracetamol
hoestdrankje
neusspray of druppels (zoutoplossing)
crème tegen blauwe plekken
middel voor doorkomende tandjes
oogdruppeltjes
middel tegen wagenziekte (niet voor babies!!!)
ORS (voor kinderen) is een mengsel van glucose en zouten die je oplost in water, gebruik het tegen uitdroging, zoals bij diarree.
anti-histaminemiddel. Zitten er allergische reacties in de familie, dan kan een anti-histaminemiddel uit voorzorg worden meegenomen (raadpleeg hierover je huisarts).
TIP: Pas op de temperatuur en neem medicijnen die strikt noodzakelijk zijn of die gevoelig zijn voor temperatuur mee in de handbagage. Houdt er rekening mee dat zetpillen in warme landen kunnen smelten. Paracetamolzetpillen verliezen daarmee ook hun werking.

Extras:

buggy/maxi-cosi/rugdrager
babytas
parasol - Als je met kleine kinderen gaat, is een parasol onmisbaar.
zonnewering voor in de auto
badlaken - Gebruik nooit het badlaken om je baby af te drogen, het zand kan zijn huidje irriteren.
muggennet - Je baby moet je beschermen tegen de muggen. In een tent is een klamboe vaak moeilijk te bevestigen. Je kan ook een stuk vitrage over het campingbedje leggen. Zorg er dan heel goed voor dat je kind er zelf niet bij kan of maak het stevig vast, zodat je kind de stof niet naar zich toe kan trekken.
wasknijpers - Neem wasknijpers mee. Altijd handig. Ook voor het ophangen van tekeningen en het dichtknijpen van open pakken levensmiddelen.
reservebril of reservelenzen. Neem anders in ieder geval het recept van de glazen of lenzen mee.
batterijen
tape om stopcontacten laag bij de grond af te plakken
plastic afvalzakken
SUPERTIP: Er is niks vervelender dan onderweg dringend iets nodig te hebben, maar het nergens te kunnen vinden of het niet binnen handbereik te hebben. Bedenk van tevoren goed wat je allemaal nodig hebt en pak dit apart in. Denk aan de spullen om de baby mee te verschonen en melk te kunnen geven, schone kleren voor noodgevallen, boterhammen, fruit en snoep. Met een natte theedoek kun je vieze handjes en gezichtjes schoonhouden. Je kan hiervoor natuurlijk ook die handige Toly wegwerp washandjes gebruiken.




01-05-2007, 08:59
zooo hanane is dit geen verhuislijstje naar marokko?

01-05-2007, 09:02

Citaat door boug85:
zooo hanane is dit geen verhuislijstje naar marokko?


Ik heb het van een site

01-05-2007, 09:49



Citaat door hanane_13:
Zorg dat je alles bij je hebt voor je kinderen
Deze lijst is waarschijnlijk te uitgebreid omdat we zowel de benodigdheden voor zuigelingen, peuters als kleuters er in opgenomen hebben. Waarschijnlijk zal je dingen moeten schrappen van de lijst afhankelijk van de leeftijd van je kind.

Eten:

(reis)waterkokertje
eigen bestek
tuitbeker
flesjes
flessenborstel
steriliseerset
slabbetjes
keukenrol
mineraalwater
melkpoeder
pappoeder
doseerdoosjes voor poeder
potjes voeding
pakjes vruchtensap, stuk fruit, crackers, koekjes, rozijntjes voor onderweg. Lees verder bij eten onderweg.
thermosfles
hermetisch afsluitbare bakjes
TIP: Neem van alles in elk geval voldoende mee voor de eerste dagen, totdat je gevonden hebt waar alles in je vakantieland te koop is. Pas op, vaak is jouw merk melkpoeder niet te krijgen in het buitenland, dus zorg er voor dat je genoeg bij je hebt.

Toiletspullen:

verschoonmatje
verschoondoekjes/billendoekjes
papieren zakdoekjes
luiers
babyzalf
watjes
washandjes/spons
handdoeken
nagelschaartje
wattenstokjes
babyzeep & babyshampoo
baby bodylotion
haarborstel
kindertandenborstel & tandpasta
badthermometer
badje
TIP: Een opblaasbootje wordt een badje om in te spelen overdag. Een grote plastic bak (teil of krat) kan ook dienst doen als badje

Speelgoed: meer hierover kan je lezen in "voorkom verveling".

speentjes (aan kettinkjes!)
knuffeldoekjes
knuffels
rammelaars
kleurpotloden & papier
boekjes en voorleesboekjes
cassettebandjes/cd's met kinderliedjes
bellenblazen
bal, opblaasballen
speelgoed voor in het water
puzzelboekjes
autootjes
enzovoort
Slapen:

campingbedje/matrasje
hoeslaken
deken
laken
slaapzakje
speentje
slaapknuffeltje
muziekdoosje
Kleding:

onderbroekjes/hemdjes/rompertjes
hoofdbescherming. Neem altijd petjes met oor- en nekflappen
T-shirtjes met lange en korte mouw
vestjes
korte en lange broekjes
rokjes
pijama
regenkleding
trainingspak
schoenen
sokjes
TIP : Neem vooral dunne kleding mee, die kinderen in laagjes kunnen dragen, wanneer het kouder wordt. Je hebt ongeveer drie keer zoveel truitjes en T-shirts nodig als broeken en rokjes .

TIP: Afhankelijk van het gebied waar je bent kan het 's avonds flink afkoelen. Neem - ook voor de baby - voldoende warme kleren en dekentjes mee.

Zwemmen:

zwembroek/badpak
zwembandje/vlindertjes
waterschoentjes
opblaasbadje
luchtbed/opblaasbootje
Medicijntas:

zonnebrand met hoge factor en aftersun
steriele gaasjes
geïmpregneerde gaasjes voor het kalmeren van de verbrande huid
pleisters
zwaluwstaartje (pleistertjes met een klein 'hechtend' effect)
desinfecteermiddel of crème
jodium
thermometer
anti-muggencrème, anti-jeukcrème
paracetamol
hoestdrankje
neusspray of druppels (zoutoplossing)
crème tegen blauwe plekken
middel voor doorkomende tandjes
oogdruppeltjes
middel tegen wagenziekte (niet voor babies!!!)
ORS (voor kinderen) is een mengsel van glucose en zouten die je oplost in water, gebruik het tegen uitdroging, zoals bij diarree.
anti-histaminemiddel. Zitten er allergische reacties in de familie, dan kan een anti-histaminemiddel uit voorzorg worden meegenomen (raadpleeg hierover je huisarts).
TIP: Pas op de temperatuur en neem medicijnen die strikt noodzakelijk zijn of die gevoelig zijn voor temperatuur mee in de handbagage. Houdt er rekening mee dat zetpillen in warme landen kunnen smelten. Paracetamolzetpillen verliezen daarmee ook hun werking.

Extras:

buggy/maxi-cosi/rugdrager
babytas
parasol - Als je met kleine kinderen gaat, is een parasol onmisbaar.
zonnewering voor in de auto
badlaken - Gebruik nooit het badlaken om je baby af te drogen, het zand kan zijn huidje irriteren.
muggennet - Je baby moet je beschermen tegen de muggen. In een tent is een klamboe vaak moeilijk te bevestigen. Je kan ook een stuk vitrage over het campingbedje leggen. Zorg er dan heel goed voor dat je kind er zelf niet bij kan of maak het stevig vast, zodat je kind de stof niet naar zich toe kan trekken.
wasknijpers - Neem wasknijpers mee. Altijd handig. Ook voor het ophangen van tekeningen en het dichtknijpen van open pakken levensmiddelen.
reservebril of reservelenzen. Neem anders in ieder geval het recept van de glazen of lenzen mee.
batterijen
tape om stopcontacten laag bij de grond af te plakken
plastic afvalzakken
SUPERTIP: Er is niks vervelender dan onderweg dringend iets nodig te hebben, maar het nergens te kunnen vinden of het niet binnen handbereik te hebben. Bedenk van tevoren goed wat je allemaal nodig hebt en pak dit apart in. Denk aan de spullen om de baby mee te verschonen en melk te kunnen geven, schone kleren voor noodgevallen, boterhammen, fruit en snoep. Met een natte theedoek kun je vieze handjes en gezichtjes schoonhouden. Je kan hiervoor natuurlijk ook die handige Toly wegwerp washandjes gebruiken.






zzzzzzzoooooooooo veel

01-05-2007, 10:05

Citaat door nadia2007:



zzzzzzzoooooooooo veel


Ik denk dat er geen plek meer overblijft voor de moeder

http://cards.xxxxxxxxxxxxxxxx/288100

01-05-2007, 10:06
Hanane dank je wel

Hij is erg uitgebreid maar kan er wel veel uithalen.

01-05-2007, 10:09

Citaat door boug85:
zooo hanane is dit geen verhuislijstje naar marokko?



Boug jij bent met Samia toch geweest, is er iets speciaal voor marokko wat ik niet vergeten moet.

01-05-2007, 10:21
Mischien een goede tip die ook op het lijstje staat, ORS
Toen mijn zoon zo jong was had ik op aanraden van mijn huisarts ORS meegenomen.
Voor als je kind diaree krijgt dan moet je dat aanmaken en je kindje dat te drinken geven.
Zodat er geen tekort aan mineralen enzo ontstaat, daar kan je kind van uitdrogen.
Erg belangrijk en vergeet geen zet pillen mee te nemen.
Een opblaasbadje is erg handig voor op het strand.
Onder de parasol en dan vullen met zee water is lekker verkoelend voor zo een kind.
Een opblaasbedje mee en dan kan je kindje daarop even lekker bijkomen.
Een koelbox voor op het strand, het liefst eentje die electronisch is, dan blijft alles nog extra koel onderweg naar het strand.
Hierin kun je aangemaakte drinken voor je kind in meenemen, fruithapje, danoontje.
Erg belangrijk gebruik altijd bronwater ipv kraanwater.
heel veel succes en een fijne vakantie.

01-05-2007, 10:31

Citaat door OemSoufian:
Boug jij bent met Samia toch geweest, is er iets speciaal voor marokko wat ik niet vergeten moet.

ja klopt maar toen was ze wel veel jonger..ze was toen 8 maanden..
wat je niet moet vergeten is ors dat is tegen de diare..
dat ding voor muggenbultjes
en melk zou ik ook meenemen..
zetpil
zwitsal zonnebrand creme

voor de rest heb je daar wel heel veel te koop hoor.. (als je naar marokko gaat)

Samia zal 19 maanden zijn als we weer op vakantie gaan en ik hoef nu gelukkig niet meer te sjouwen met melk enzo.. ze eet gewoon met ons mee. ik neem wel kant en klare pakjes melk mee (soort milkshake van nutrilon die krijgt ze nu ook)maar niet zoveel. dus alles wat wij eten of drinken krijgt ze ook.. Ben wel blij hoor dat het niet meer hoeft en nu ze goed kan lopen.

mocht ik iets vergeten zijn dan lees je het wel

01-05-2007, 10:33
trouwens luiers voor als je zoontje gaat zwemmen.. ik heb die ook voor samia is zo'n broekje wat zo aankan(up&go) kan zo onder haar bikinitje