Bekijk volle/desktop versie : Wij Marokkanen Zijn Hypocrieten!!!



Pagina's : 1 [2] 3 4

27-10-2002, 23:37
IK BEN HET HELEMAAL MET WASSILA EENS. WIJ ZIJN INDERDAAD HYPOCRIETEN, EN WE PROBEREN ELKAAR NIET EENS TE HELPEN....

Kijk maar goed om je heen, wanneer heb je voor het laatst iemand geholpen?? Wanneer hebben wij marokkanen elkaar nodig, alleen wanneer het slecht gaat, in het gezicht zijn we goede vrienden en achter elkaars rug kan diroloh da7ka safra (de gele lach).... Kom op, zolang wij het niet eens voor elkaar opnemen, wie doet dat dan wel??!! DE REGERING???!!!! Laat me niet lachen??!!!!!


FOE FOE, heeft gelijk, wij moeten STUDEREN en nog eens STUDEREN, dan komen we verder in dit leven, en opkomen voor de mensenrechten, elkaar helpen en steunen, en niet alleen maar aan je EIGEN BELANG denken.

Vergeet niet, wanneer je aan je EIGEN BELANG denkt en het gaat ten koste van anderen dat je daar zware straf voor zult krijgen van ALLAH .....

Er is al genoeg ellende op deze wereld, dus HMDOE ALLAH en verbeter jezelf... HEB JE NAASTEN LIEF!!!!!!!!!!

Veel liefs,

AHLAM

28-10-2002, 15:36


salaam...

effe iets wat je vergeten bent....wij zijn niet alleen marokanen...ook moslims en vooral dat ...dus moeten we ons ook daar naar gedragen...!!!!

en meid je hebt gelijk...dat we toegeven dat we fout zijn is al gelijk een stap in de goede richting......nu maar maken dat we die fouten ook verbeteren!!!!

liefs elhabiba

31-10-2002, 23:32
Wassila, Foefoe, Igwana:
helemaal mee eens!!

waarom willen de meeste Marokkaanse jongeren al met 17 jaar van school om via uitzendbureau's te werken, waarom studeren ze niet verder, waarom genoegen nemen met een LBO diploma als je Havo kan halen?
En degenen die wel door leren? Waarom wend je het geleerde niet aan om je broeders te helpen door een richting of een baan te kiezen die
de Marokkanen kan helpen?
Is het niet zielig dat de NEderlandse Islamologen (die het alleen geleerd hebben!) ons moeten vertellen wat de Islam vertelt en wat in de Koran staat.
Na 11 september heb ik alleen Abd. Haselhoef op TV gezien, zijn er geen Islamologen die van oorsprong islamitisch zijn?

Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Er is bijv. een Joods, een Turks een Hindi bejaardentehuis, maar is er ook een Marokkaanse of Islamitische?
Dit geldt dus voor meer voorzieningen. En alleen wij, de huidige generatie, kan dat voor elkaar krijgen. De NL zullen dat niet voor je doen.

graag reacties.

01-08-2005, 23:29
up!!!!!!!

is een topic van een paar jaar geleden...

Ben het helemaal met de topic starter eens!

01-08-2005, 23:33


spreek voor je zelf. ik val niet onder wij . ik ben elhamdoulilah niet zo dusik ben blij met wat ik heb .

01-08-2005, 23:34
Ja, je hebt gelijk wasila..

De meeste mensen zijn zo en niet alleen marokkanen... maar gelukkig heb je nog goede mensen..... en daar moet je goed voor zorgen dat zijn er weinig...

tegenwoordig is hier iedereen inderdaad


IKKKE IKKE IKKE IKKE IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN .................................................. .............................





































STIKKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

02-08-2005, 07:45
Wat ik zo grappig en opvallend vindt aan deze topic is dat iedereen het probleem van zich afschuift en met zijn of haar vingertje naar anderen zit te wijzen. Een goed milieu begint bij jezelf dus als we in plaats van wijzen allemaal ons manier van doen zouden veranderen komen we veel verder. Wa salaam alikoum.

02-08-2005, 09:21
Dit heet generaliseren


Hoezo "WIJ"


Mijn ouders hebben 6 kinderen gekregen en niet de hele marokkaanse gemeenschap.


Dus als iedereen begint met voor zichzelf te spreken, en eigen verantwoordelijkheid te nemen, is het al een stuk beter.

02-08-2005, 09:25
Ik ben Alhamdoelilah niet zo en de mensen die ik ken zijn ook niet zo! Ik sta altijd voor iedereen klaar of het nou financieel is, gewoon een luisterend oor bieden of advies geven. Voortaan niet iedereen over 1 kam scheren aub!


.:UcA:.

02-08-2005, 09:39

Citaat door wassila:
ECHT WAAR, WIJ MAROKKANEN, IK HEB ER GEWOON GEEN WOORDEN MEER VOOR...

WIJ WILLEN EEN MOOIE AUTO, RIJK ZIJN, EEN MOOI HUIS, MOOIE KLEREN, DE MOOISTE VROUW NAAST ONZE ZIJDE, BLA BLA BLA......

ECHT DAT IS NIET MEER NORMAAL, MEIDEN MAKEN MISBRUIK VAN JONGENS EN JONGENS VAN ONS, WAAR IS DIE WEDERZIJDSE RESPECT GEBLEVEN?? EN WAT DENK JE OVER EERLIJKHEID, WE VERTELLEN DE ENE LEUGEN NA DE ANDERE....

ZO GAAN WIJ MET ELKAAR OM, DAN IS HET TOCH NIET ZO VREEMD DAT AUTOCHTONEN ONS OVER EEN KAM SCHEREN?? WIJ KOMEN NIET EENS OP VOOR ELKAAR LAAT STAAN DAT EEN AUTOCHTOON DAT DOET??!!

DUS MENSEN LIEG NIET ZOVEEL EN HEB RESPECT VOOR MEKAAR, HEB ELKAAR LIEF, WE ZIJN MAROKKANEN, WE MOETEN ALKAAR HELPEN EN VOOR MEKAAR KLAAR STAAN IN DEZE WERELD!!!

MAAR IK ZOU GRAAG JULLIE MENING WILLEN HEBBEN HIEROVER!!!

KUS,

WASSILA......
Dat geldt allemaal voor iedereen,elke bevolkingsgroep, elke buurt in een bepaalde wijk. Wat jij hier zegt is in feite een soort (zelf)reflectie en dat zou iedereen eens moeten doen, allochtoon of autochtoon.
Wat ik alleen niet blijf begrijpen is de zin: we zijn marokkanen. Ben je hier in Nederland, zeg dan gewoon Wij Nederlanders die ook Marokkanen zijn. Dat geeft meer toenaderingsgevoel in ieder geval, denk ik. Anders ben je direct al bezig met het WIJ tegen ZIJ. Ik keur dat denken in afzonderingsgroepen volstrekt af en ik weet wel zeker dat daaruit juist veel onbegrip voortkomt.
Ik zeg bijvoorbeeld ook niet: Ik ben Utrechtenaar als ik in Nederland als Nederlander spreek.

02-08-2005, 10:47

Citaat door aplat:
Dat geldt allemaal voor iedereen,elke bevolkingsgroep, elke buurt in een bepaalde wijk. Wat jij hier zegt is in feite een soort (zelf)reflectie en dat zou iedereen eens moeten doen, allochtoon of autochtoon.
Wat ik alleen niet blijf begrijpen is de zin: Ik ben Utrechtenaar als ik in Nederland als Nederlander spreek.
die 2 dingen kan je niet met elkaar vergelijken.Wij zijn en blijven marokkanen of we nou in NL wonen of china.

03-08-2005, 07:47

Citaat door tangia21:
die 2 dingen kan je niet met elkaar vergelijken.Wij zijn en blijven marokkanen of we nou in NL wonen of china.
Dus :
of je profiteert er van om hier te wonen maar wil niks met anderen delen
of je hebt mij niet begrepen.
-
Want maakt het uit wie je bent of waar je woont om je best te doen om toenadering te willen zoeken om met anderen goed te willen leven?
Dat bedoel ik dus.
Persoonljk kan het mij helemaal niets schelen of iemand zelf vind dat ie in china woont en zegt dat ie ook een Marokkan is. Wat is 1 Marokkaan in China anders dan een mugje in een kolonie van 1 miljard wespen?

03-08-2005, 09:00



Citaat door aplat:
Dus :
of je profiteert er van om hier te wonen maar wil niks met anderen delen
of je hebt mij niet begrepen.-
Want maakt het uit wie je bent of waar je woont om je best te doen om toenadering te willen zoeken om met anderen goed te willen leven?
Dat bedoel ik dus.
Persoonljk kan het mij helemaal niets schelen of iemand zelf vind dat ie in china woont en zegt dat ie ook een Marokkan is. Wat is 1 Marokkaan in China anders dan een mugje in een kolonie van 1 miljard wespen?
Ik weet dat je de discussie niet met mij voert, maar ik wil toch even reageren op je veronderstelling.


ben benieuwd waarop je bovenstaande hebt gebaseerd? Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Ik kan uit tangia's tekst namelijk niks halen, waarop je uitspraak gebaseerd/gerechtvaardigd kan zijn.

Ik vind het vervelend dat er vaak (onjuiste) conclusies worden getrokken en woorden in andermans mond gelegd worden.

(dit staat los van het feit of ik het nou wel of niet met tangia eens ben)

04-08-2005, 10:09

Citaat door sihamkleuter:
Ik weet dat je de discussie niet met mij voert, maar ik wil toch even reageren op je veronderstelling.


ben benieuwd waarop je bovenstaande hebt gebaseerd? Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Ik kan uit tangia's tekst namelijk niks halen, waarop je uitspraak gebaseerd/gerechtvaardigd kan zijn.

Ik vind het vervelend dat er vaak (onjuiste) conclusies worden getrokken en woorden in andermans mond gelegd worden.

(dit staat los van het feit of ik het nou wel of niet met tangia eens ben)
Is het een conclusie? Ik reageerde op de volgende zinsnede:

Wij zijn en blijven marokkanen of we nou in NL wonen of china.
Als ik dit lees dan bekruipt mij de gedachte dat men soms denkt dat men in Nederland op vakantie is en dat het thuishonk Marokko is. Zo iets als dat Nederlanders wanneer ze op vakantie zijn zeggen: Nou, leuk even weg hoor, maar ik heb wel mijn eigen aardappeltjes meegenomen, want dat is wat bij moeder thuis de pot schaft.Ik heb dat van Nederlanders altijd een bekrompen en onontwikkelde mentaliteit gevonden. Nu lijkt het alsof Nederlanders daarin niet de enige in zijn. Gelukkig ook maar.

-

04-08-2005, 10:13

Citaat door aplat:
Is het een conclusie? Ik reageerde op de volgende zinsnede:

Wij zijn en blijven marokkanen of we nou in NL wonen of china.
Als ik dit lees dan bekruipt mij de gedachte dat men soms denkt dat men in Nederland op vakantie is en dat het thuishonk Marokko is. Zo iets als dat Nederlanders wanneer ze op vakantie zijn zeggen: Nou, leuk even weg hoor, maar ik heb wel mijn eigen aardappeltjes meegenomen, want dat is wat bij moeder thuis de pot schaft.Ik heb dat van Nederlanders altijd een bekrompen en onontwikkelde mentaliteit gevonden. Nu lijkt het alsof Nederlanders daarin niet de enige in zijn. Gelukkig ook maar.

-
Je weet niet eens wat ze bedoeld met: we zijn en blijven marokkanen of we nou in China of in NL wonen.

en ja, je hebt wel degelijk een conclusie getrokken nav 1 zinssnede, dat is te kort doorde bocht vind ik.


Probeer eerst wat meer haar redenen/bedoelineg erachter te kennen, voordat je je eigen vooroordelen hier neerzet.


Want op 1 zinssnede afgaan is ook heel bekrompen.

Pagina's : 1 [2] 3 4