Bekijk volle/desktop versie : Bruiloft



29-04-2007, 09:56
Beste mensen...

Salaam Ailaikom,

Graag wil ik jullie mening/ervaringen hebben over bruiloften...

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat precies werkt. Ik wil graag weten wat de man behoort te betalen en of de vrouw ook iets moet? betalen, of dat de man juist heel de bruiloft behoort te bekostigen.
Mag de man de verwachting hebben dat de vrouw ook meebetaalt aan de bruiloft?

Ik wil graag hier een antwoord vooral vanuit het oogpunt van de Islam...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..

Wa Alaikom Salaam...

01-05-2007, 08:05


Bedankt voor je reactie mabrouk,

Ik ben er helaas nog niet echt veel wijzer van geworden...Verdeeld?? Maar ik neem aan dat er bepaalde dingen zijn die de man standaard moet doen?? Of is dat tegenwoordig ook anders?

Iemand die hier concreet over kan zijn??

01-05-2007, 08:44
ik kom hier die vraag zo vaak tegen, wie betaalt dit of dat, maar je kan toch gewoon best alles samen betalen en doen, na die dag zijn jullie toch 1, wat maakt het dan uit dat hij alles heeft betaalt en dan geen geld meer heeft en jij niets hebt betaalt en nog 5000 euro hebt bv dan ga je daar toch van leven, en veronderstel dat je dan ook samen een rekening neemt, ...
zo hebben wij het gedaan, er is geen jij of ik alles samen !!!!!!!

22-05-2007, 21:39
Bedankt voor je reactie So_deco
Ik deel jou mening, maar ik denk dat het in sommige situaties toch wel wat uitmaaktwie wat betaalt, bijvoorbeeld wanneer de ouders een groot gedeelte zullen bekostigen van de bruiloft. Is dit toch een belangrijk punt?

Kijk als je beide de bruiloft zelf gaat bekostigen, dan is dat een ander verhaal. In dat geval maakt het niet uit, want je bent inderdaad 1! Maar goed, deze situatie doet zich niet altijd voor.

22-05-2007, 21:51


Kijk de ene familie wil dat de man alles betaald behalve de negaffa en taart en bedankjes...

De andere familie wil de helft meebetale....

Het ene koppel wil de kosten delen

Het andere koppel maakt ruzie omdat ze het niet met elkaar eens zijn..

Moehiem ik raad je aan om rustig met je vrouwtje te gaan praten ..

wa salam