Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk WAARSCHUWING voor shirly en andere blekende cremes



27-04-2007, 22:51
Salaam Ladies,

In sommige landen is de verkoop van creme Shirly en andere cremes zoals Fair en Lovely die een huidblekende werking hebben verboden. Dit omdat er een stof in zit dat heet: HYDROQUINONE, dit is de stof die ervoor zorgt dat je huid lichter wordt.

Deze stof KAN kankerverwekkend zijn, daarom is het bijvoorbeeld verboden in Frankrijk en Kenia.

Tevens zitten er in dit soort cremes vaak steroiden en geprepareerde hormonen. Dames wees aub voorzichtig en kijk naar de ingredienten en zoek op internet wat dat voor ingredienten dit zijn of vraag het na bij een arts. Mocht je toch iets willen gebruiken dat je huid lichter maakt... laat je verwijzen door je huisarts. Dan weet je tenminste zeker dat je iets krijgt wat verantwoord is via de apotheek ofzo.

Khair incha Allah.
Allah ou a3lem en Allah hafdna kamlin.. maar een gewaarschuwd mens telt voor 2...

28-04-2007, 00:09


dat vertel k gelijk aan me famillie in marokko.
Thanks!!

28-04-2007, 03:02
Pfff,hoe kunnen mensen zoiets gebruiken!

28-04-2007, 10:33

Citaat door Sweeetheart_:
dat vertel k gelijk aan me famillie in marokko.
Thanks!!


je haalt de woorden uit mijn mond

28-04-2007, 11:10


wat vinden mensen die dit gebruiken nou mooi om lichter van huidskleur te zijn, wallah als ik snel bruin kon worden en mooie tintje had dan zou ik superblij zijn.....wallah bazz die mensen in marokko, kan gewoon niet geloven wat ze zo mooi aan vinden om een melkhuidje te hebben