Bekijk volle/desktop versie : Weet iemand hoe je liedjes kleiner maakt?



Pagina's : [1] 2

27-04-2007, 13:25
Please

28-04-2007, 08:39


Niemand ?

30-04-2007, 01:42
Ik weet niet wat er mis is met winrar of winzip , deze zijn de beste softwares om bestanden te comprimeren (verkleinen). Er is nog een software, speciaal ontworpen om muziekbestanden te comprimeren, deze programma SWITCH - DOWNLOAD. Je kan hem hier downloaden:

http://www.nch.com.au/switch/switchsetupxxxxx

Gebruik een kopie van het muziekbestand dat je wilt comprimeren, zodat bij het eind de origineel niet overschreven is.
Open Switch klik op FILE 8 Add File
Zoek het geluidsbestand, dat je wilt comprimeren en klik op "OPENEN", zodat het muziekbestand (met extensie .wav) in Switch verschijnt.
Selecteer het bestand
Klik onderaan op het pijltje naast "OUTPUT FORMAT" en selecteer .wav.
Klik daarna op "ENCODER SETTINGS" zodat het venstertje "Select Wave File Format" opent.
Kies bij "INDELING": MPEG LAYER-3
bij "KENMERKEN" verschijnt dan: 56 kBit/s, 24,000 Hz Stereo 6kB/sec
Klik op OK.
Selecteer nu bij "OUTPUT FOLDER" de map waar straks het bestand dient te worden opgeslagen.
Klik vervolgens bovenaan op "CONVERT" en de muziek wordt gecomprimeerd naar de gekozen map.
Het oude muziekbestand wordt hierbij overschreven.

Op dezelfde wijze kan je tewerk gaan met MP3 bestanden die te groot zijn.

P.S.: als het muziekbestand voordien al verkleind was, lukt het natuurlijk niet meer, om hetzelfde reeds verkleind bestand opnieuw nog eens te verkleinen.

Veel geluk ermee

30-04-2007, 11:28

Citaat door Justme_1983:
Ik weet niet wat er mis is met winrar of winzip , deze zijn de beste softwares om bestanden te comprimeren (verkleinen). Er is nog een software, speciaal ontworpen om muziekbestanden te comprimeren, deze programma SWITCH - DOWNLOAD. Je kan hem hier downloaden:

http://www.nch.com.au/switch/switchsetupxxxxx

Gebruik een kopie van het muziekbestand dat je wilt comprimeren, zodat bij het eind de origineel niet overschreven is.
Open Switch klik op FILE 8 Add File
Zoek het geluidsbestand, dat je wilt comprimeren en klik op "OPENEN", zodat het muziekbestand (met extensie .wav) in Switch verschijnt.
Selecteer het bestand
Klik onderaan op het pijltje naast "OUTPUT FORMAT" en selecteer .wav.
Klik daarna op "ENCODER SETTINGS" zodat het venstertje "Select Wave File Format" opent.
Kies bij "INDELING": MPEG LAYER-3
bij "KENMERKEN" verschijnt dan: 56 kBit/s, 24,000 Hz Stereo 6kB/sec
Klik op OK.
Selecteer nu bij "OUTPUT FOLDER" de map waar straks het bestand dient te worden opgeslagen.
Klik vervolgens bovenaan op "CONVERT" en de muziek wordt gecomprimeerd naar de gekozen map.
Het oude muziekbestand wordt hierbij overschreven.

Op dezelfde wijze kan je tewerk gaan met MP3 bestanden die te groot zijn.

P.S.: als het muziekbestand voordien al verkleind was, lukt het natuurlijk niet meer, om hetzelfde reeds verkleind bestand opnieuw nog eens te verkleinen.

Veel geluk ermee

Hartstikke bedankt

30-04-2007, 12:54


maar als je met die vekleint verklein je ze niet als mp3.

01-05-2007, 13:58

Citaat door mocros_4_life:
maar als je met die vekleint verklein je ze niet als mp3.


Je bedoelt dat je dan zeg maar meer muziek kan zetten op je mp dan normaal . .?

02-05-2007, 07:39

Citaat door mocros_4_life:
maar als je met die vekleint verklein je ze niet als mp3.


Nee juist niet he, je verkleint ze juist omdat ze als mp3 formaat te groot zijn. Dus maak je er een wave formaat van, wat wel scheelt in audiokwaliteit etc... Maar is wel vele kleiner dan een mp3 formaat.

02-05-2007, 16:12
jah maar een wave bestand kan niet op mijn telefoon

02-05-2007, 17:50

Citaat door mocros_4_life:
jah maar een wave bestand kan niet op mijn telefoon


Check de handleiding van je gsm, welke audio formaten er wel op kunnen. Plaats ze dan in een reactie, ik denk een wmv formaat is klein en normaal gezien is af te spelen in een gsm. Hoeveel mb kan er in je gsm ?

02-05-2007, 22:18
heb 75mb en er kan 3gp. mp3. aac

02-05-2007, 23:13

Citaat door mocros_4_life:
heb 75mb en er kan 3gp. mp3. aac


Ja je zal wat memorysticks moeten aanschaffen jongen, ik raad je niet aan om mp3 te verkleinen want de kwaliteit is dan zo laag. Zo duur zijn de memorysticks niet tegenwoordig. Koop er eentje van 250 mb. je kan er dan wat muziek en een filmpje in plaatsen. Check mijn post voor een hondertal 3gp films die je kan zien op je gsm.

Veel geluk ermee jongen

02-05-2007, 23:58
heb een D500 en daarvoor heb je denk k geen memorystick

03-05-2007, 00:08


Ga toch maar vragen aan je gsmdealer hoor elke gsm met een geheugen heeft een memorystick

06-05-2007, 21:02
hoe kun je filmpjes verkleinen?
weet iemand dat....

07-05-2007, 01:50

Citaat door chumischa:
hoe kun je filmpjes verkleinen?
weet iemand dat....


Om een film te verkleinen is het best er een xvid formaat van maken via virual dub. Je kan hem in de onderstaande link downloaden:

http://rapidshare.com/files/18515435/VirtualDub13.rar

Pagina's : [1] 2