Bekijk volle/desktop versie : wie kan me helpen, wie heeft een antwoord?



27-04-2007, 13:20
salaam,

ik zit ergens mee...ik ga in mei trouwen insha allah..natuurlijk harstikke leuk, maar ik zit met een dubbel gevoel, mijn oma is ernstig ziek, ze heeft kanker en zit nu inmiddels al in haar terminale fase...echt verschrikkelijk, en ben er erg verdrietig om...

nu is de kans groot dat mijn oma de bruiloft niet meer kan halen...

aangezien ik een Nl moslima ben, en mijn Oma is russisch en Christelijk, vraag ik me dus af, hoe verder, als mijn oma komt te overlijden vóór de bruiloft?

kan het feest dan wel doorgaan? en hoeveel dagen hoort een moslim dan in rouw te gaan? want ook daar hoor ik dus verschillende reacties op..

of geldt het rouwen niet omdat mijn oma geen moslim is, en kan het feest doorgaan?

ik wil het graag goed doen, maar weet niet wat juist is...

zelf zou ik er ook natuurlijk erg veel moeite en verdriet hebben om de bruiloft te "vieren"...insha allah mag ze dit nog mee maken...

wie kan mij hier ajb een antwoord op geven?

27-04-2007, 13:45


niemand??

27-04-2007, 15:20
Echt zielig voor je
Maar ja masha allah
Ik zou de bruiloft uitstellen
Als ik echt van mijn Oma hield zou ik wel verdrietig zijn
Maar niet te lang
Doe wat jij denkt wat goed voor je is
Wa salaam alikoum

29-04-2007, 18:54
bedankt voor je reactie..lief!

tis voor mij heel moeilijk, omdat ik niet weet wat juist is..volgens de islam..snapje?
moet ik 40 dagen rouwen? en mag de bruiloft niet doorgaan?
of ligt dit in mijn geval anders omdat mijn oma geen moslim is? daar zit ik dus mee...

29-04-2007, 19:16



Citaat door jane9:
bedankt voor je reactie..lief!

tis voor mij heel moeilijk, omdat ik niet weet wat juist is..volgens de islam..snapje?
moet ik 40 dagen rouwen? en mag de bruiloft niet doorgaan?
of ligt dit in mijn geval anders omdat mijn oma geen moslim is? daar zit ik dus mee...


Ik zal je mee helpen met uppen
Ik vind het echt erg voor je

29-04-2007, 21:52
up insha allah
dat is veel zeg 53 beken zo weinig reacties
help jullie zuster

30-04-2007, 11:06
Wa As-Saalam Wa Alaykum Wa Rahmatuh Allahi Wa Barakatuh.

ik vindt het ok erg voor je ,waarom ga je niet naar of bel de imam die zal zeker een antwoord op je vraag geven insha' Allah ukth

Wa As-Saalam Wa Alaykum Wa Rahmatuh Allahi Wa Barakatuh.

30-04-2007, 12:18
is 40 dagen rouwen dan van de islam? Voor zover ik weet bestaat er alleen voor een weduwe 3 maanden 'idaah (wachttijd) voordat ze opnieuw kan trouwen. Dat is dan de zogenaamde rouwperiode. Maar of je officieel moet rouwen is voor zover ik weet niet van de Islam.

Omdat ze geen moslim is, kan je volgens sommige geleerden niet eens haar begravenis bezoeken. Wa Allahu a'lam. Ik hoop dat je incha allah gewoon kan trouwen volgens de islamitische regelgeving.

Allah weet het best!

Wa aleykum asalam

30-04-2007, 18:22
dankjulliewel voor de reacties, ik denk dat ik toch advies ga vragen bij een imam..

ik hoop insha allah dat mijn lieve oma de bruiloft nog kan mee maken...

30-04-2007, 18:23

Citaat door jane9:
dankjulliewel voor de reacties, ik denk dat ik toch advies ga vragen bij een imam..

ik hoop insha allah dat mijn lieve oma de bruiloft nog kan mee maken...


Ik zal du3a voor je doen insha allah