Bekijk volle/desktop versie : Wat voor lekkere dingen maken jullie altijd als er bezoek komt??

26-04-2007, 13:02
Zie titel zegt al genoeg .
Wat voor lekkere dingen maken jullie? Dan bedoel ik bv, koffiebroodjes etc..
Recepten zijn Welkom .
Krijg van het weekend bezoekk .

Soekrannnn

26-04-2007, 13:16

Niemand? ??

26-04-2007, 13:31
Bij de koffie en thee maak ik altijd een taart of tiramisu.En nog een bord koekjes als ik tijd heb.Msemen en beghrir ook,maar dan moet ik wel heel vroeg opstaan

Verder als eten:Vlees met pruimen,Vis- of Kipbestilla,Vischotel of gebraden kippen uit de oven of Couscous.
Ik maak altijd 2 van deze gerechten en vooraf een Feestsalade

Maar aan het eind van deze dag ben ik echt bekaf

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Voor recepten geef je een gil

26-04-2007, 13:55

Citaat door faatje29:
Bij de koffie en thee maak ik altijd een taart of tiramisu.En nog een bord koekjes als ik tijd heb.Msemen en beghrir ook,maar dan moet ik wel heel vroeg opstaan

Verder als eten:Vlees met pruimen,Vis- of Kipbestilla,Vischotel of gebraden kippen uit de oven of Couscous.
Ik maak altijd 2 van deze gerechten en vooraf een Feestsalade

Maar aan het eind van deze dag ben ik echt bekaf

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Voor recepten geef je een gil

Dankje wel ... Ik kom je ook overal tegen
Ben bezig met msemen, en als het lukt dan ga ik het van het weekend weer maken inchallah..

Wat voor een feestsalade maak je?

26-04-2007, 15:29

Hoi hoi,

ik vind dat standaard eten zo saai.
Meestal maak ik een soort buffet met allemaal schalen en kan iedreen zelf opscheppen.
En ik zeg je eerlijk, telkens krijg ik weer complimenten!!
Wat ik vaak doe, 3 koude en 3 warme salades bijv in kommen. olijfjes. stokbrood.
En dan verschillende gegrilde vlees. of verschillende soorten vis.
En dan als toetje, een fruitsalade met slagroom en stukjes noot en geschaafde chocola.

probeer het eens op deze manier en je zult de reacties horen!
Mijn ouders vinden het heerlijk als ik ze op deze manier verwelkom!

26-04-2007, 15:41

Citaat door zahira:
Hoi hoi,

ik vind dat standaard eten zo saai.
Meestal maak ik een soort buffet met allemaal schalen en kan iedreen zelf opscheppen.
En ik zeg je eerlijk, telkens krijg ik weer complimenten!!
Wat ik vaak doe, 3 koude en 3 warme salades bijv in kommen. olijfjes. stokbrood.
En dan verschillende gegrilde vlees. of verschillende soorten vis.
En dan als toetje, een fruitsalade met slagroom en stukjes noot en geschaafde chocola.

probeer het eens op deze manier en je zult de reacties horen!
Mijn ouders vinden het heerlijk als ik ze op deze manier verwelkom!

Hey..
Dat is ook een leuke manier..
Soekran..
Wat voor een vis maak je dan??

27-04-2007, 00:07
Ons bezoek is net de deur uit. We hebben vandaag lekker gekookt ! We hebben afgesproken dat ik de voorgerecht maak en nagerecht en mn man de hoofdgerecht.
Als voor gerecht had ik seffa van vermiceli gemaakt en als hoofdgerecht had mijn man zalmmoten, tijgergamba''s en garnalen gegrild. De zalmmoten heeft hij voor het grillen gekruid met kibbelingkruiden van de visboer ( heerlijk). Uiteindelijke hebben we de soorten vis in een grote bord gelegd en versierd met sla en citroen. We hadden hierbij ook sharmila , ijsbergsalademix, gaugamole ( advocado salade) en olijven in kleine bordje erbij geserveerd. Als nagerecht heb ik een fruitschaal met de lekkerste fruit geserveerd.
Bij de thee heb ik verschillende nootjes en bonbons geserveerd.
Andere voorgerechten die ik weleens maak zijn: pasta salade, rijstsalade. hoofdgerechten die ik regelmatig maak zijn: vis of kipbestilla, vistajine, soms ook kip uit de oven.
Een lekkere toetje is tiramisu!
Ik maak ook vaak kleine hapjes voor een buffet maar dat is meer als ik mijn vriendinnen op bezoek heb en niet als ik mensen op bezoek krijg die niet zo vaak bij mij komen.
Veel sterkte