Bekijk volle/desktop versie : Deze brief die alles verteld..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

27-07-2002, 21:51
Aan jouâ¦
Mijn hart klopte in mijn keel, ik liep alleen door een straat. Het was al donker, ik hoorde voetstappen achter me. Mijn hart begon nog harder te kloppen. Damn waarom moest mijn werk nou weer uitlopen, mijn moeder vind al dat ik laat thuis kom. Ik moest die dag tot 23 uur werken, maar aangezien Mustapha weer eens een half uur te laat was, liep ik hier nog. De voetstappen kwamen sneller op me af. Ik begon mijn stappen te vergroten en zong in mezelf een liedje. Ik moest nog maar een klein stukje lopen en nog steeds liepen die voetstappen achter me, ik wou kijken wie het was maar deed het niet. Opeens voelde ik een hand op mijn schouder, ik schrok en stond stokstijf stil. Ik kon niks doen, wou niks doen. Ik keek naar de grond, je ging voor me staan. Ik was bang maar probeerde dat te verbergen. Ik wende me gezicht naar boven tot ik je gezicht zag. Ik zag je mond bewegen en je zei: âWAT DOET ZOâN MOOI MEISJE ALS JIJ NOG ZO LAAT OP STRAAT??â. Ik wou geen antwoord geven, het ging jou helemaal niks aan. âKRIJG IK NOG ANTWOORD?â, zei je.
âNEE!!â, zei ik en wilde doorlopen maar jij hield me tegen. âIK BEN FERHADâzei je. Ik had hier geen zin in en gaf als botte reactie: âJA EN??â. Je bleef rustig en lief en je vertelde me dat je me beter wilde leren kennen, ook vertelde je me dat je me vaak op school zag. Ik dacht bij mezelf waarom hij me niet op school aansprak en wél hier. Ik heb dat tegen je gezegd en als antwoord gaf je me dat ik nooit alleen stond. Je was dus kennelijk verlegen. Je gaf me je nummer en zei dat ik je moest bellen. âIK ZIE WEL FERHAD, DOEI !âzei ik. âDOEI ..SLAAP LEKKER.âzei je zacht terug. Ik liep weg en jij bleef daar nog een tijdje staan.

27-07-2002, 21:56

ga verder dan....het is een goed begin!!!

27-07-2002, 22:15
Aan jouâ¦
Je hebt een week niks van me gehoord, niet gezien en ik heb je ook niet gebeld. De dag dat je me weer zag, was de dag na de vakantie. Je zag dat ik niet alleen stond, ik stond met mijn beste vriendin Tamara. We hadden lol met elkaar. Ik keek even naar je en vervolgens kwam je naar me toe en je zei: âKAN IK EVEN MET JE PRATEN?â.
âZEG HET MAAR WAT WIL JE TEGEN ME ZEGGEN??â.
âKAN DAT ERGENS ANDERS?â
âNEE HIER KAN TOCH OOK FERHAD .. IK HEB NIKS TE VERBERGEN VOOR TAMARA.â. Ik merkte dat je mijn antwoord niet leuk vond en Tam merkte dat ook, ze liep weg zodat ik met je kon praten.
âNADIA WAAROM BEN JE ZO VEL TEGEN ME?â
âOMDAT IK NU NIET EN HIER NIET MET JE WIL PRATEN!â
âWANNEER DAN WEL EN WAAROM HEB JE ME NIET GEBELD?â
âNOOIT NIET EN OMDAT IK EEN WEEK IN MAROKKO ZATâ
Weer had ik geen zin in een gesprek met jou. Ik wist ook niet waarom. Ik draaide me om en liep weg, ik verwachtte dat je achter me aan zou komen. Maar dit deed je gelukkig niet.

Ik lag op bed, kon niet slapen. Ik vond dat ik eigenlijk wel lullig tegen je heb gedaan. Maar ik wist niet of ik wel een jongen in mijn leven wilde hebben. Ik was lekker vrij zo, geen leugens tegenover mijn ouders. Bovendien vond ik mezelf te jong en school stond voor mij op de eerste plek. Mijn telefoon trilde, het was Tam. Ze begon over Ferhad en ze zei tegen me dat ik hem een kans moest geven, ik kon altijd nog zeggen dat ik niets wilde. Ik wist dat ze gelijk had maar ik was te trots. Ik was altijd diegene die zei dat een vriendje niks was en lekker vrij wou zijn. Ook had ik mijn principes, ik was en ben moslima. Ik schenk veel waarde aan mijn geloof en wilde mijn eer bewaren tot dé huwelijksnacht. Ik was dacht ik de enige moslim bij ons op school, maar had me vergist. Ik dacht dat je Italiaans was, wist ik veel!

27-07-2002, 22:31
Aan jouâ¦
Ik dacht dat je me vergeten was. Ik zag je niet meer op school. Ik vond het wel goed zo.
âNADIA IK HEB EEN VRAAGJEâ zei Tamara tegen me.
âNOU VERTEL!âgaf ik als antwoord.
âGA JE VANAVOND MEE ETENâ
âJA TUURLIJK..GEZELLIG!â
En we spraken af voor die avond bij een Turks restaurant, ook zou ik bij haar blijven slapen.

Ik was te vroeg, ik zag Tamara nog nergens en ik besloot om alvast naar binnen te gaan. Het was een gezellig restaurantje, het zag er leuk uit. Ik werd naar een tafel voor twee bij het raam begeleid. De ober kwam met een fles champagne aanzetten. Ik zei tegen hem dat ik niet dronk en bestelde een Fanta. Het belletje van de deur rinkelde, ik keek om maar het was geen Tamara. Ik keek nog een keer om, jij was het. Je kwam naar me toe lopen en vroeg of je mocht gaan zitten.
âNEE SORRY FERHAD MAAR IK HEB MET IEMAND ANDERS AFGESPROKENâ
âIK BEN DIE IEMANDâ
Ik was even stil en zei vervolgens âGA MAAR ZITTENâ
Ik had geen zin om moeilijk te doen.Het was eigenlijk best lief van je.

Ik bleef lang met je praten, te lang zelfs. Het was al laat. Je hebt deze avond veel over jezelf verteld, je kwam uit Turkije en je was moslim. Ik vertelde ook wat over mezelf. De tijd vloog echt om, we hadden ook lol. Je bracht me naar Tam toe en ik bedankte je voor de avond.

27-07-2002, 22:35

leuk verhaal vertel verder.

ciao

27-07-2002, 22:55
Aan jouâ¦
De dag na ons etentje was ik op school. We hadden een week geleden examens gemaakt en nu moest ik mijn boeken inleveren. Toen ik de school uitliep kwam er een meisje naar me toe, ze zei dat ik bij je uit de buurt moest blijven. Ik moest lachen. Ze keek me serieus aan en zei:
âIK MEEN HET ECHT SERIEUS ANDERS GAAN ER RARE DINGEN GEBEUREN!!â
Ik vond het allemaal een beetje raar, een onbekend meisje die me waarschuwt. âBEN JE ZIJN VRIENDIN?â, vroeg ik. Ze schudde nee. Ik wilde eigenlijk meer weten maar mijn hoofd zat even vol voor nu. Ik liep naar mijn fiets en fietste naar huis met veel vragen en rare gedachtes. Wat moest ik hier van denken. Ik wou je bellen, maar deed het niet. Ik wachtte tot jij me belde.

Weer kon ik een avond niet in slaap komen, mijn hoofd liep over van allerlei gedachtes. Hoe kan het nou dat ik na één leuke avond met jou gelijk een slapeloze nacht had? Ik was zo in gedachte dat ik mijn telefoon niet eens voelde. Hij was gestopt. Maar nog geen minuut later ging hij weer. âF beltâ stond er op het schermpje. Ik nam op.
- âJA HALLO?â
+ âHEY POPJE MET FERHAD.. ALLES GOED?â
- âJAâ
+ âNADIA IS ER IETS?? JE DOET ZO KORTAF EN IK HOOR IETS AAN JE STEM..â
- âNEE ER IS NIKS..OF FERHAD, MISSCHIEN IS HET BETER ALS JE ME NIET MEER BELTâ
+ âOKE, MAAR IK ZIE JE MORGEN HE?â
- âNEE IK MOET MORGEN WERKENâ
+ âOH MAAR DANâ¦..â
- âFERHAD, IK MOET OPHANGEN, WORDT GEROEPEN. DOEI!â
+ âDOEI DOEIâ

Ik liep naar beneden om een glas water te halen, toen de huistelefoon ging. Iedereen lag al in bed dus ik nam op. Ik hoorde niks aan de andere kant.. âALO SCUN??â,zei ik. Ik hoorde geruis en mannelijke stemmen daarna hoorde ik een vrouw schreeuwen. âTFOEâ, zei ik hardop en ik hing op. Weer ging de telefoon . Ik nam op met ja en ik hoorde een vervormde mannelijke stem zeggen:
âKIJK UIT HIJ IS GEEN JONGEN VOOR JOUâ¦!!!âtuut tuut tuut tuut

28-07-2002, 00:25
Hey meid,
Je schrijft echt goed! Ga zo door zoals je ook altijd bij mijn verhalen zet!

xxx

28-07-2002, 22:31
Aan jou..
Het was nu een paar dagen geleden dat ik twee rare telefoontjes kreeg, ik werd er een beetje bang van.. eerst dat meisje en toen die telefoontjes. Twee waarschuwingen voor een jongen waarmee ik niks had. Ik nam ze serieus, kennelijk werd er goed op jou of op mij gelet. Maar waarom mochten wij niet bij elkaar zijn? Je stuurde me smsjes en belde me. Ik reageerde er niet op, maar ik wist dat ik een keer de confrontatie met je aan moest gaan. Ook belde je Tamara en vroeg waarom ik niet antwoordde, zij zei tegen je dat ze niet precies wist hoe het zat, maar dat het beter was dat je mij met rust liet. Maar dat wilde je niet.

Yes! Ik was geslaagd. Met geen enkele onvoldoende heb ik een VWO-diploma gehaald. De uitslag werd doorgebeld en die middag moest ik nog eventjes naar school toekomen. Ik wist dat jij daar ook zou zijn. Ik was op school aangekomen, alle geslaagden waren er . We kregen taart en drinken, het was gezellig. Onze school maakte het ons gewoon leuk. De 6 jaren hier waren gewoon een succes.

Ik was een beetje zenuwachtig, ik liep naar je toe. Nu zouden we moeten praten, nu kon het, nu was de confrontatie. Ik zei je naam, je draaide je om. âNEE NADIA IK WIL NIET MET JE PRATEN,âzei je voordat ik de kans had om wat te zeggen.Ik liep weg en jij kwam me achterna, hield me tegen. Ik stond tegenover je, nog geen meter van je verwijderd. Ik keek naar de grond, je pakte mijn kin, bewoog mijn gezicht omhoog en je zoende me. Onze tongen bewogen zich om elkaar heen. Het leek wel of de wereld stil stond en dat iedereen naar ons keek. Ik beeindigde de zoen en, de wereld bewoog weer en iedereen in de aula keek naar ons. Ik werd een beetje rood en ik wist niet wat ik moest zeggen. Jij wist dat wel want je zei: âEN NU WIL IK MET JE PRATEN..!!â

29-07-2002, 05:37
WOOOOWWW zo hey nadiah, jij heb echt talent!!!
toppie man, ga snel verder, vind het echt mooi!!!!!!!

dikke kuzzz

29-07-2002, 21:00
thnx voor alle reacties..
hier weer een stukje..

We liepen door de gang naar een ruimte waar niemand was. Daar konden we rustig praten. Ik durfde niks te zeggen, wat moest ik zeggen? Ik was bang dat je me uit zou lachen. Ik liet jou eerst het woord houden.. âNADIA, JE WEET DAT JE ALTIJD EERLIJK TEGEN ME KAN ZIJN, ALS JE HET NIET MET ME WIL PROBEREN, DAN LATEN WE HET HIER BIJ. IK ZAL DAT MOETEN ACCEPTEREN. MAAR DAN MOET JE WEL EEN REDEN GEVENâzei je terwijl je me liefdevol maar ook serieus aankeek.
- âFERHAD, IK HAD JE EEN KANS GEGEVEN, MAAR DIE HEBBEN ANDEREN VOOR JE VERBROKEN.â
+ âWAT BEDOEL JE DAARMEE?â
- âWAT IK DAARMEE BEDOEL FERHAD, IS DAT ANDERE MENSEN HET NIET GOED VINDEN ALS WIJ MET ELKAAR GAAN. IK HEB GEEN ZIN IN GEDOE EN GEZEIK!
+ âWIEâ vroeg je zacht.
- âIK WEET HET NIET. IK BEN VOOR JE GEWAARSCHUWD. IK WEET NIET WAT IK VAN JE MOET DENKEN, MISSCHIEN BEN JE WEL NIET TE VERTROUWEN OF CRIMINEELâ¦.â
+ âOH , IS DAT WAT JE VAN ME DENKTâ¦..â
Ik onderbrak je.
- âIK WEET HET NIET, IK WEET HET GEWOON NIETâ.
Je nam me in je armen en fluisterde me toe dat het allemaal goed zou komen.

28-08-2002, 11:37
Kippenvel is het enige wat ik kan zeggen jeetje zeg.
Maak het nou af...

28-08-2002, 15:47
oke ik zal snel mijn vervolg plaatsen..
Nadia

28-08-2002, 16:46

nee ik heb hem verzonnen ik wou weer iets anders..het heeft een andere verhaallijn en andere gebeurtenissen
ik ga vanavond wat plaaten
Nadia

28-08-2002, 17:03
vertel vertel!!!! ik leef er echt in mee.

komt er nog een vervolg.

saffia

28-08-2002, 17:31
ja het is echt een leuk verhaal!!!!!!!! ik kan ook niet wachten...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11