Bekijk volle/desktop versie : PvdA zegt vertrouwen op in wethouder Albayrak



25-04-2007, 09:11
PvdA zegt vertrouwen op in wethouder Albayrak

De PvdA heeft dinsdagavond in de Dordtse gemeenteraad het vertrouwen opgezegd in haar wethouder Neza Albayrak. De fractie is teleurgesteld dat Albayrak tegen duidelijke afspraken in nog steeds niet in Dordrecht is komen wonen.

,,Dat heeft haar positie geen goed gedaan,’’ stelde fractievoorzitter H. Weidema. Albayrak woont na een jaar wethouderschap nog steeds in Rotterdam. ,,Uiteindelijk heeft dit geleid tot een onherstelbare vertrouwensbreuk tussen mevrouw Albayrak en de rest van de fractie.’’

De raadsleden reageerden ontdaan op de beslissing van de PvdA, maar ze noemen het unaniem een ‘moeilijk, maar wijs besluit.’

Deze week stuurde Albayrak een brief naar de raad waarin ze vroeg om ontheffing te verlenen van het vereiste ingezetenschap. De wethouder werkt nu een jaar in Dordrecht en wil vanwege privé-omstandigheden nòg een jaar langer in Rotterdam blijven wonen. Ze zou haar thuissituatie niet kunnen plooien met haar werk. Ook is haar moeder ziek.

Albayrak, moeder van een 6-jarig kind, staat er thuis alleen voor omdat haar man officier is in het leger van Turkije en hij in dat land woont. Ze heeft zich sinds enige weken ziek gemeld omdat de druk te groot werd. Burgemeester R. Bandell zei vorige week dat ze ‘tegen overspannenheid’ aan zit.

‘Net toen de verhuizing naar Dordrecht concreet in zicht kwam en ik met het contract bezig was, werd ik, geheel onverwacht, geconfronteerd met ernstige problemen in mijn privé- sfeer die mijn aandacht opeisten’, schrijft Albayrak in de brief.

‘Deze ingrijpende situatie heeft mij doen inzien dat je in het leven niet alles zelf in de hand hebt. Mijn verhuizing naar de Spuiboulevard (waar ze een huis op het oog had, red.) zou nu een feit zijn, ware het niet dat ik door een combinatie van privé-omstandigheden en mijn ziekte niet mijn energie in de verhuizing heb kunnen steken’.

De PvdA vindt uitstel met een maximum van een jaar onaanvaardbaar. Binnen de fractie is evenwel verdeeldheid over het standpunt. Fractiegenoten A. Karapinar en D. Cobelens blijven hun wethouder onvoorwaardelijk steunen.

Veel raadsleden reageerden geschokt op de gebeurtenissen. Burgemeester R. Bandell sprak van een ‘menselijk drama’. Fractievoorzitter D. Pols van de VVD stelde dat wethouder Albayrak ‘onzichtbaar was’. ,,Voor de stad is dat slecht.’’ H. Mostert (ChristenUnie/SGP) was geraakt. ,,Dit grijpt in.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article1314665.ece

25-04-2007, 09:15



Citaat:
Albayrak, moeder van een 6-jarig kind, staat er thuis alleen voor omdat haar man officier is in het leger van Turkije en hij in dat land woont[/SIZE]



Dat wist ik niet!! Dat brengt haar dubbele loyaliteit in een heel ander daglicht.






Dat brengt mijn totale reactiescore op [SIZE="5"]666

25-04-2007, 09:51

Citaat door Natural:


Neza Albayrak



Nebahat Albayrak


Dank je wel voor de verduidelijking
Ja, mijn 666ste reactie was gedoemd om fout te gaan

25-04-2007, 18:13

Citaat door Vlucht93:
Ja. Geert Wilders heeft dus HEEL GROOT GELIJK gekregen en heeft er niets voor hoeven doen.
Heel Nederland ziet nu dat zij een leugenachtige en niet te vertrouwen is die Haar afspraken niet nakomt en de consequenties van haar ambt aan haar laars lapt.

Geert was toch een racist....?

25-04-2007, 18:19


Van je familie moet je het hebben.....xzuchtx

25-04-2007, 18:25

Citaat door _BOA_:
Geert was toch een racist....?


Citaat door summa_summarum:
Geert is een hard werkende nederlander die het racisme en facisme bestrijdt.

Precies, altijd prettig om dat even bevestigd te krijgen.

25-04-2007, 18:25

Citaat door summa_summarum:
Geert is een hard werkende nederlander die het racisme en facisme bestrijdt.


Yep, en ik ben 1.80 en weeg 55 kilo.........

25-04-2007, 20:37
Zou ze die baan trouwens helemaal op eigen kracht hebben gekregen?
Of heeft de regenteske vriendjespolitiek die binnen de PvdA heerst daarvoor gezorgd?

Wethoudersposten worden namelijk intern verdeeld.
Waarom hebben ze destijds niet gewoon een wethouder uit Dordrecht genomen, maar moest het iemand uit Rotterdam zijn die blijkbaar nog niet eens in Dordrecht wil gaan wonen.

En haar zus heeft een hoge positie in de partij.
Vriendjespolitiek á la PvdA?

25-04-2007, 23:50
Tot zover het sociale gezicht van de PvdA.
U hebt een privé-leven? Dan mag u opzouten.