Bekijk volle/desktop versie : me leven voor en na me moeder`s dood (waargebeurt)



24-04-2007, 22:13
sallaam beste mensen k wel graag hier een waargebeurde verhaal met jullie delen nou eigelijk is het ook eigelijk wat nu ook nog steeds gebeurt en wat k allemaal mee maak en wat k mee heb gemaakt. als jullie er zin in hebben laat het me weten anders hou het op

24-04-2007, 22:33


he salaam,zo te zien ben ik je eerste fen,ga maar snel beginnen,ik nu al met je mee.

25-04-2007, 14:31
het is zondag ik werd al waker door me moeder die erg griep had en erg moest
hoesten wat ze eigelijk altijd heeft maar bij haar is het altijd erg omdat
ze hartklachten heeft en al eerder geopereerd is k was altijd bang om me
moeder kwijt te raken voor al als ik der zo ziek zie en elke keer wanneer ze
hoest ben k bang dat ze niet meer uit zou ademen k stapte snel uit me bed en
rende naar der toe. Mama..?? je moet naar het ziekenhuis voor dat het weer
erger
wordt en wordt je weer opgenomen ze keek me slechts aan en ze kon niet
praten wegens het hoesten ze werd egt zwart gwn je zag gwn dat de bloed
stopte met door stromen ik zei waar is papa gaan we naar het ziekenhuis ze
zei hij is al weg naar Duitsland pffff hij is ook weer nooit eh wanneer me
hem nodig hebben tfoe man hij wist at je ziek was en weet hoe erg het kan
zij en gaat die zomaar weg met een ene van zijn vrienden wat doen weet niet
k zei waar is (saif) hij brengt ons naar het zieken huis saif is trouwens me
broer ze zei hij is werken k raakte helemaal in de war en wou me broer
bellen me moeder wilde niet en zei k ga niet naar het zieken huis k bleef
zeuren tot ze boos werd ze zei k zit al me hele leven in het ziekenhuis k
wil niet meer daar heen k kijk naar de grond en zei ok?in goed mama als je
maar het zegt als het erger wordt en zo liep k de deur uit k ging ff glas
water voor der halen maar toen k terug kwam zei ik hier mama water wordt je
rustiger van ze keek me aan en zei nee lieverd water helpt me niet k zei wel
ze zei nee en omdat k der niet weer boos wil maken liet k die glas op de
tafel en zo liep ik weg k ging naar vervolgens naar de douche voor dat me
zussen waker worden moet k weer heeldag wachten voor dat k weer in kan na
dat ik gedoucht had en ging bidden in de tussen tijd waren me zussen al
waker ik ging ontbijt klaar maken k eet zelfs nooit mee omdat k niks binnen
krijg morgens maja k deed het voor me zussen na een tijdje hadden ze al
gegeten en in de tussen tijd hadden we al de hele huis schoon gemaakt.me
moeder zat maar op de bank en toen viel ze in slaap want ze had meskiena de
hele nacht niet geslapen k ging rustig bij der voeten zitten en zo bleef ik
een tijdje naar haar kijken en opeens begint zo langzaam aan wakker te
worden k bleef maar naar der kijken tot ze recht op ging zitten k vroeg
mama..?? hoe voel je nu ze keek me aan en zei dat zei je dochter k zei
waarom wil je naar de dokter gaan?? Jah ben bang dat ze me daar weer laten
en dat k niet naar huis mag.want zoals k zei ze ligt bijna altijd in het
ziekenhuis wanneer ze griep geeft ze blijft hoesten tot ze bloed hoest.k zei
oke mama is goed wat jij wilt opeens begint ze me te knuffelen enz tot ze
zei (dina) inoe wil je me haar kamen want dat doe k altijd voor haar ik vind
het namelijk leuk om dat te doen me moeder had egt tbarallah mooi lang haar
k zei jah mama is goed k ging ff een kam pakken en begin haar haren te kamen
tot met der hoofd op me schoot kwam en het voel egt zo goed k ging verder
met der haren k ging namelijk niet alleen kamen maar ook met der haren
spelen dat vind ze altijd lekker voelen tot ze in slaap viel op me schoot
nou k bleef zitten tot ze waker was want wou der egt niet waker maken veder
liep de dag rustig tot het avond was en me moeder weer heel erg moest
hoesten k begin nu egt in de war te raken en probeer iedereen te bereiken me
broer me zus die op der werk was maar pff niemand nam op k zei boos tegen
me moeder k ga nu regelen wie je naar de doktert brengt wil je het of niet
dat kan me niks schelen nou k maar regelen wie ons naar de doktert kan
brengen en opeens hoor ik de deur open gaan en jah hoor het was me broer k
begon tegen hem te schreeuwen waar was je dit alles op hem afreageren k zei
je gaat me moeder nu naar de dokter brengen zei die ok?wat is er met haar
dan ik zei dat weet je best nu geen vragen stellen maar naar de dokter gaan
ik ging me moeder helpen met aankleden enz en in de tussen tijd kwam me zus
nadia ook thuis dus k mocht niet mee want me zus wou mee gaan k zei ok?en
bleef met me andere zus jasmina thuis ik was de jongste van het gezin nou
daar gaat ze dan de laatste keer dat ze het huis uit kan lopen en der in mag
zijnLde tranen rollen naar beneden en wist niet wat k moet k wist dat ze
niet naar huis komt want het is elke keer het zelfde bleef maar huilen en
snikken tot ik de deur open hoor gaan in sprong van de bank af en ging snel
kijken of het me moeders was maar opeens zag ik me vader binnen komen k keek hem beetje boos aan
met rode ogen.toen zei die wat is er k zei niks zei die waar is iedereen waar is je moeder en toen kreeg k alles vragen achter elkaar
k zei ze is naar het ziekenhuis had de hele verhaal verteel en toen k klaar was zei die boos waarom had je me niet gebeld k zei jah
hoe moet k je bereiken als zo ver weg was hij keek me boos aan en zonder wat te zegen keer die terug naar de deur papa waar ga je heen
k ga naar het ziekenhuis k zei oke toen is die weg en bleef k achter wachten wanneer me moeder weer thuis komt tot het bijna 12 uur snachts was en hoor iemand binnen komen k ging snel kijken wie het was toen k in de gang stond zag k alleen me broer k keek hem aan en voelde dat een traan naar benenden rolde in zei ze moet blijven eh hij kinkt en zo ging die naar zijn kamer en k naar de mijne k ging me bed in en probeer in slaap te vallen na uren in bed gelegen viel ik eindelijk in slaap.

25-04-2007, 14:33
dit is me begintje en hoop dat jullie het wat vinden en zeg het als k door moet gaan

25-04-2007, 15:38


ga maar verder ik ben je eerste fan

25-04-2007, 19:18
volgende dag maandag dus k werd wakker door me wekker die over ging k stapte uit me bed en ging rechting douch in ging snel douchen en bidden aan kleden zo na 3 kwartier was ik al klaar en moet nog alleen op me vriendin wachten die me elkedag op komt halen om samen naar sgool te gaan l had egt totaal geen zin me gedachten waren alleen maar bij me moeder wanneer ik naar der toe ga nou na 5 min hoor ik de bel en jah hoor eindelijk daar is ze k ging me tas paken en weg was ik onderweg had ik alles aan me vriendin verteelt en zo vond het heel erg voor me meer kan ze niet doen ze kan me slechts alleen steunen verder ging de route naar school heel rustig normaal zijn me egt vet druk we praten over alles en nog wat vooral over jongens we waren egt gek gwn me vriendin die elke keer met nieuwe droom komt die nooit uit kan komen maja dat is vandaag dus niet gebeurt aan gekomen opsgool k zag dat we telaat zijn iedreen was al binnen we ging snel naar binnen en te laat brieven halen en snel naar de klas k zag me beste vriendin al zitten ze kwam op me af en begint me de knuffel enz want we zijn egt op elkaar als iemand ons zo buiten ziet dan zou die zeker denken dat we poten zijn maja ze bleef ze een tijdje aan me hangen tot ze merkte dat ik niet egt terug knuffel ze lief me los en keek en me ogen ik draai me om zodat ze niet kan zien dat me ogen die zijn door her huilen maar was te laat ze zei wat is er k zei nix ze zei k ken je langer dan vandaag pff oke dan k kan egt niet van haar verbergen zo gingen we ff zitten en onder tussen had k der alles verteelt enz en aan me leraar ook k vroeg of k naar me moedre mag om 13.00 want dan is het bezoek uur ze was er mee eens dus k mog naar me moeder onder de pijn en verdriet verscheen een glimlach tot tijd ging snel en het eindelijk 1uur k mag naar me moeder k ging snel fietsen wat was niet ver van me sgool k kwam aan en zucht die en hoop dat het beter met me moeder gaat k ging naar binnen en daar lag ze dan k liep naar der toe en gaf haar een kus op der voorhoofd en vroeg hoe ze voel ze zei beter dan gisteren k zei hmdl zo bleef ik daar een tijdje zitten en om de 10 min.. kwam iemand binnen voor k het besf zat iedereen der al me broer en me 2 zussen ook alleen 1 zus was er niet want me tante was bevallen en zo moet voor der zorgen en het ergste is dat ze nog niet wist dat me moeder in het ziekenhuis lag maar goed daar zaten we dus om me moeder heen me moeder meskiena deed alles om ons gelukkig te maken ze was dood ze en als nog probeert ze ons te laten lachen em moeder was egt een grappige iemand en zo lief gwn zo zorgzaam k heb gwn geen woorden meer voor me moeder egt een vrouw die alles kan en vrouw met grote hart niemand zou dragen wat ze allemaal mee heeft gemaakt ze werd door de hele familie bijna aan gerand maar ze gaf het nooit op ze bleef sterk en heeft alles gedaan om haar kinderen niet in de steek te laten (terug naar het verhaal )de tijd ging snel en de bezoekuur is voorbij nu moeten we weer afscheid nemen k gaf der een kus en ging ervandoor want moest nog terug naar sgool k hiel me groot toen k bij me moedre was maar toen k buiten kwam barst ik in tranen en kon me leven niet zonder haar voorstellen onderweg naar school bleven de tranen maar vallen k was al op sgool en heb het niet eens gemerkt tot k een docent zag en ging snel me tarnen drogen ze kwam naar em toe en vroeg hoe het ging met me moeder in dacht wajoo het nieuws is door de hele sgool verspreid k zei tegen der niet goed en liep weg tranen probeer k in de houden maar lukte me niet ze kwam achter me aan en zei wrm k zei laat me alleen AUB zo ging k de klas in pff ik ging daar maar zitten of ik wat nieuws in me hoofd kan krijgen zie k niet zitten maja de dag ging snel en we moesten naar huis k kwam buiten en zag halima op me wachten halima is trouwens ook me vriendin zij was de enige marokkaanse meisje waar k om ging maar het was niet egt een sterke band we waren gwn vriendinnen maar me zussen enz waren wel goed met der ze hebben haar via mij leren kennen en ze vonden haar een goeie meid k vond haar ook goeie meid maar kon niet met marokkanen opschieten k verteel haar wel alles enz.nou we ging samen fietsen en ze zei dat ze een keer naar em moeder gaat naar het ziekenhuis en dat het inshallah goed komt met me moeder k keek der aan en zei wallah halima k weet niet wat k moet doen zonder me moeder ze zei komt goed lieverd voor dat ik het weet was het tijd om afscheid van der te nemen k zei beslama gaf haar een kus en tot morgen inshallah.




wat verder gaat gebeuren lees jullie in andere stukje(in aub liet niet op de spel fouten )

26-04-2007, 12:05
ga door ik vindt het mooi

26-04-2007, 21:14
de volgende dag is eigelijk niet veel gebeurt k ben nog naar school gegaan en daarna daar liept het rustig af k mocht vandaag niet naar me moeder en dus akn em moedre vandaag dus niet zien daar was k egt boos om tering docent die zij was ze kon ook niet negrijoen hoe k me voel en dat me moedre maar 5% maar had te leven als ze zou opnieuw opereren maja na de sgool tijd besloot k tog maar te proberen of k binnen mag k pakte me fiets en ging snel fieten aan gekomen in het ziekenhuis k liep meteen reching de kamer van me moedre net k binnen wou hoort k achter me mevrouw het bezoek uur is voorbij u mag niet meer naar binnen k zei AUB mevrouw mag k heel ff k kon niet tijden het bezoekuur komen want k zat op sgool ze zei nee k moest egt smeken na het hele gesmeek vroeg ze is het je moedre k zei toen zei ze oke maar voor 5min k bedank haar en liep snel voordat die 5 min voorbij zijn k ging naar me moeder en gaf haar kus opder voor hoofd ze was blij dat k er was ooh dochter k dacht dat je niet zou komen sorry mama k mocht niet weg van sgool ma3liesh ajdzi k ging naast der ziten en vroeg hoe beetje ging ze zei beter en het stel me gerust voor dat k het wist waren die 5 min voorbij .k beloot maar te gaan k na afscheid van ma en ging naar huis .het heus waar k geen zin in heb het voel zo leeg zonder haar zo stil pff lijk of ze jaren weg is maja de dag liep rustig af en de rest van de week ook k ging elke dag naar me moeder en verder meteen naar huis k had nergens zin in k wou alleen dat em moedre zo snel mogelijk thuis komt .in tussen tijd was het al vrijdag en ze ligt nog in het zieken huis sinds zondag al pff wat mis k haar tog zo erg maar hmdl het ging beter met haar en misgien mag ze inschallah zaterdag naar huis. na de sgool tijd.ging k naar buiten zag dat halima op me wacht wat ze wou em wat vertellen k ging naar der toe en vroeg wat er was
halima.eej sgat k me moeder wil vandaag naar je moeder gaan om 6uur savonds als je kan
ik.ahuum jah oke is goed maar dan moet ej egt komen want k wil daar niet voor nix gaan wachten
halima inshallahh k bel je zodra k thuis ben oke
ik.oke is goed belama zina
halima beslama en inshallah komt het goed
ze ging weg en k volgde haar ook want moet nog naar me moeder k had gevast die dag want het was namelijk een week na al3ie en moest nog inhalen( dames jullie weten wat k bedoel )aan gekomen k gaf haar zoals altijd een kus opder voorhoofd en ze vroeg al meteen om k der kam had mee genoemen want dat vroeg zei me gisteren al k zei jah mama hoe kan k het vergeten toen zei ze wil je me haar kamen ooh zeker jema dat het k gemist k ging haar haren kamen en in de tussen tijd vroeg k hoe het ging ze zei jaah hmdl maar k zie dat ze niet egt vroilijk was en egt afwezig was ze bleef voor zich staren k d8 wat is er met me engeltje gebeurt en bedacht alles wat er zou zijn en opeens voel k een traan langs me wang glijden k veeg het snel toen een zuster binnen kwam en uit me gedachten haalte oooh wat mooi haar heeft je mama k glimlach nepjes en zei dankuwel de tijd ging snel k had nog me moedre verteel dat me vriendin vandaag langs zou komen met der moeder ze vind het lief van haar k zei mama k ga ff naar me oom eten want zoals k zei k had gevast die dag ze zei oke k schenk haar een glimlach en zei to strax en zo ging k weg .na k gegeten had bij me oom en ging snel naar het ziekenhuis weer want het was bijna 6 uur en em vriendin zou komen aan gekomen en zag dat ik beetje te vroeg was toen besloot k maar op msn te gaan want daar haden ze namelijk enternet k zah dat halima nog online is k zei kom je nog en toen begon ze met alle vehalen jah me vader is er niet dit dat blabla k dag jah zou wel het is niet de eerste keer dat ej zo iets bij me flikt . k beloot maar naar mama te gaan k ging naar boven en ging me meoder s kamer binnen k trof daar iedreen om mama heen em tante me kinderwagen me zus me vader k zie dat em zus nieuwe jurk voor mama had gekocht me meodre was meskiena blij dat iedereen om zich heen is nou na we gepraat haden en gelachen gingen we weg k was me de fiets maar omdat em tante met de kinderwagen kwam vroeg ze of k mee wou lopen k zei jah en zo liepen we weg we ging nog ff lang de supermark en snoep gekocht voor onderweg en toen zei we naar huis gegaan thuis aan gekomen me vader was er en me zus ook k zei zo jullie zijn snel me zus begint te lach ze zei weet je wat mama zei k zei wat ze zei k ga jullie zo volgen en zou als eerste zijn thuis zei dat ze stiekem weg gaat lopen meskiena mama .nou moet egt er om lachen maar jah k zei inshallah mag ze morgen naar huis en dat dacht eigelijk iedereen die em meoder zag ze was egt beter en weer me ouwe moeder na k ging nog ff wat drinken en daarna slapen na paar traantje gelaten viel k in slaap maja als k wist wat er zou gebeuren zou k me moeder daar niet alleen achter laten.



wordt vervolgt