Bekijk volle/desktop versie : Waarom lukt mijn lemsemen nooit??



Pagina's : [1] 2 3

24-04-2007, 13:54
Ik vind het zo lekker, maar elke keer wanneer ik het maak dan lukt het mij niet. Het is dan hard.. Niet zoals het moet, heel zacht en dat je zeg maar elke blad van elkaar los kan maken.

Wie kan mij uitleggen, hoe ik het moet doen..??
Om heerlijke zachte lemsemen te krijgen...


Alvast bedankttt

24-04-2007, 14:12


Niemand ??

24-04-2007, 14:26
het is een combi van alles denk ik, het goed kneden, genoeg olie gebruiken, als je ze in laagjes gaat maken ook niet dik laten.

het kan misschien aan je ingredienten liggen??

succes

24-04-2007, 14:29
ik denk dat je wel weet hoe je het deeg moet maken,aangezien je het al eens gemaakt hebt?
nou als je het deeg gemaakt hebt dan moet je echt goed en lang kneden ongeveer 10 a 15 minuten ,eventjes laten rusten afgedekt met een plastic zak en daarna kun je beginnen met het deeg in bolletjes te verdelen.en ook weer even laten rusten .als je het deeg uitgerolt hebt doe je er een mengeling van boter en olie op en een beetje bloem vermengt met smida op. en oh ja ik doe ook altijd een klein beetje gist in het deeg,daar wordt het deeg wat soepeler van.

ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb....succes

je kan ook op verschillende topics hier op cuisine kijken ,daar staan ook veel lemsemmenrecepten op met bereidingsfotos.

24-04-2007, 14:37



Citaat door mercedesje:
het is een combi van alles denk ik, het goed kneden, genoeg olie gebruiken, als je ze in laagjes gaat maken ook niet dik laten.

het kan misschien aan je ingredienten liggen??

succes


Ik kneed het goed... Gebruik genoeg olie.. En maak ze niet te dik..

Ik denk niet dat het aan mijn ingredienten ligt..

Bedankt voor je reactie.

24-04-2007, 14:40

Citaat door fatma goela:
ik denk dat je wel weet hoe je het deeg moet maken,aangezien je het al eens gemaakt hebt?
nou als je het deeg gemaakt hebt dan moet je echt goed en lang kneden ongeveer 10 a 15 minuten ,eventjes laten rusten afgedekt met een plastic zak en daarna kun je beginnen met het deeg in bolletjes te verdelen.en ook weer even laten rusten .als je het deeg uitgerolt hebt doe je er een mengeling van boter en olie op en een beetje bloem vermengt met smida op. en oh ja ik doe ook altijd een klein beetje gist in het deeg,daar wordt het deeg wat soepeler van.

ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb....succes

je kan ook op verschillende topics hier op cuisine kijken ,daar staan ook veel lemsemmenrecepten op met bereidingsfotos.


Heb het genoeg keer gemaakt.. En weet dus hoe ik het deeg moet maken.
kneden doe ik goed.. blijkbaar niet te goed.. Want heb gehoord dat je het goed moet kneden.
In een plastic zak deed ik het ook altijd.
Aha, al volgende keer gist er bij doen..

Ja ik heb die recepten gezien.. Heb het ook geprobeerd.. maar wallo geen resultaat. Ik wil ze lekker zacht...

24-04-2007, 14:54
Iemand een recept voor een lekkere zachte lemsemen???

24-04-2007, 14:57
broodbakmachine

24-04-2007, 14:59

Citaat door kindly_mom:
broodbakmachine

Die ga ik halen ook, en dan lekker de deeg lang er in laten..
Hahah.. Ben benieuwd of het dan wel lekkere zachte lemsemen worden .

24-04-2007, 16:10
Kan niemand mij verder helpen ??

24-04-2007, 17:35
lemsemen hoef je niet eens te laten rijzen, kan je na het goed kneden gelijk in bolletjes verdelen en uitrollen en vouwen enz.

24-04-2007, 17:51
probeer boter in plaats van olie en gebruik griesmeel dus helft bloemmeel en helft griesmeel.

dan gaat het inschallah lukken

(zo heb ik het van mijn moeder geleerd en bij mij zijn ze gewoon zacht, griesmeel is ook beter voor je maag dan bloemmeel als je maagklachten hebt.)

24-04-2007, 18:35


wat tenkelbel zegt...klopt als een bus
je moet altijd meer griesmeel(fijne en niet die grove)gebruiken dan bloem zelf. ik doe er altijd een beetje bakpoeder bij...het is gewoon een kwestie van goed kneden en het deeg nadat je hebt verdeeld in bolletje, laten rusten. en voor het besmeren gebruik ik zelf altijd een mengsel van olie en boter en elke keer als je moet vouwen...lmsemmen met wat grove griesmeel bestrooien...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...want bij mij lukken ze altijd
nu je het vraagt..heb ik er trek in...ik ga het zo maken insha allah

24-04-2007, 18:43
hai meid ik weet wat je bedoelt ik heb die probleem ook gehad en toen zei mijn schoonmoeder dat je ze snel moet omdraaieen als je ze gaat bakken en niet te veel opstaan als je gaat vouwen weet toch wat ik bedoel met niet te veel op slaan
hoop dat dit lukt elke keer goed draaien en wel heet hoor.

24-04-2007, 21:39

Citaat door rehaam:
wat tenkelbel zegt...klopt als een bus
je moet altijd meer griesmeel(fijne en niet die grove)gebruiken dan bloem zelf. ik doe er altijd een beetje bakpoeder bij...het is gewoon een kwestie van goed kneden en het deeg nadat je hebt verdeeld in bolletje, laten rusten. en voor het besmeren gebruik ik zelf altijd een mengsel van olie en boter en elke keer als je moet vouwen...lmsemmen met wat grove griesmeel bestrooien...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...want bij mij lukken ze altijd
nu je het vraagt..heb ik er trek in...ik ga het zo maken insha allah


ow ja bakpoeder ben ik vergeten

heeft het gesmaakt!!

Pagina's : [1] 2 3