Bekijk volle/desktop versie : Ingredienten voor henna.



24-04-2007, 13:53
Dames wie kan mij vertellen wat je in je henna doet om het zo donker te krijgen.. Let me know..

24-04-2007, 14:03


doulia (terpetine) en eucaliptus olie.

24-04-2007, 14:05
Kun je ook zeggen hoeveel terpetine en olie.. en moet het met die olie erbij?

24-04-2007, 14:17

Citaat door boug85:
Kun je ook zeggen hoeveel terpetine en olie.. en moet het met die olie erbij?

op een schaaltje vol henna (poeder) doe je wat heet water, een theelepel terpetine, en een stuk of 5 / 8 druppels olie... (pure eucaliptues olie etherische....)
verder 2/3 eetlepels suiker en een halve citroen (goed gezeeft)

je moet zelf bekijken of het resultaat donker genoeg is maar nooit te veel terpetine er bij doen, dan gaat het prikken..... en dat werkt niet.

Succes

24-04-2007, 15:11



Citaat door Fdiwa5:
op een schaaltje vol henna (poeder) doe je wat heet water, een theelepel terpetine, en een stuk of 5 / 8 druppels olie... (pure eucaliptues olie etherische....)
verder 2/3 eetlepels suiker en een halve citroen (goed gezeeft)

je moet zelf bekijken of het resultaat donker genoeg is maar nooit te veel terpetine er bij doen, dan gaat het prikken..... en dat werkt niet.

Succes



schat effe maybe een stomme vraag maar moet je dat suiker malen of gewoon met citroen sap mengen.. en waar kan je in nl die terpetine kopen?

24-04-2007, 15:15

Citaat door Weddingplanster:
schat effe maybe een stomme vraag maar moet je dat suiker malen of gewoon met citroen sap mengen.. en waar kan je in nl die terpetine kopen?


je doet eerst suiker en henna mengen met heet water (dan smelt de suiker ) dan wat citroensap, dan afdekken en even laten staan, paar uur later beetje terpetine (hema?) en wat druppels eucaliptus olie

mocht er ooit intresse zijn, ik geef workshops henna waar dit onderwerp uitgebreid naar voren komt

24-04-2007, 15:23
Dankje schat...

24-04-2007, 16:56
gaat dat niet stinken terpetine???? Terpetine is toch zeer slecht voor je handen??????

24-04-2007, 19:45

Citaat door Lamoda:
gaat dat niet stinken terpetine???? Terpetine is toch zeer slecht voor je handen??????

in Marokko gebruiken ze wasbenzine dat is slecht voor je handen, maar terpetine (vermengd met iets anders) kan geen kwaad (tenzij je allergisch hiervoor bent) want als je bijv. muren of deuren gaat verven, gebruik je terpetine om je handen schoon te maken...
maar als ik henna maak voor mijn klanten vraag ik altijd of ik er wat terpetine bij mag doen... als ze snel gevoelig zijn voor dit soort dingen dan doe ik het er niet bij en is eucaliptus olie (ook altijd vermengd) een prima oplossing om toch een mooie donkere kleur te krijgen.

er zijn mensen hier en elders, bijv in marokko en indonesie die PPD er bij doen, dat is een chemisch iets, waarvan je als je er allergisch voor bent echt super ziek van kan worden, zelfs tot aan brandwonden toe, omdat dit bijt..
(zie wwww.thehennapage.com) black henna warning)
Terpetine bijt niet....

Dus ik zou nooit iets er bij doen waardoor ik een risico kan op lopen dat mijn klant hiervoor allergisch is...
Dat is ook de reden dat ik geen zwarte henna zet.... want daar zit dat soort troep in.

24-04-2007, 19:49
eucaliptus olie?? wat is dat precies, en waar kan je dat kopen??

Jij geeft toch workshops, waar hou je die precies?? en hoeveel kost??

k ben wel geintereseerd.

24-04-2007, 20:04

Citaat door Lamoda:
eucaliptus olie?? wat is dat precies, en waar kan je dat kopen??

Jij geeft toch workshops, waar hou je die precies?? en hoeveel kost??

k ben wel geintereseerd.



Eucaliputs olie is een eterische olie die jij bijv. in een reform winkel kunt kopen of bij de tuinen, die is er ook vast wel in de stad waar je woont.

Klopt ik geef workshops, bij minimaal 4 deelnemers kom ik bij de mensen thuis, en als je het alleen wilt doen, ben je welkom bij mij in Eindhoven.
zie mijn website voor meer iinfo.

Groetjes,

Fadoua