Bekijk volle/desktop versie : Zuinige Belgen met bus op Paracetamolreisje.



Pagina's : [1] 2

24-04-2007, 01:46

Citaat:

Het is een protestactie tegen de „veel te dure pijnstillers in België”, vertelt woordvoerder K. Coppens van de Vlaamse sociaal-culture vereniging KWB, die de trip organiseert. Hij rekent voor dat paracetamol in België gemiddeld vier à vijf keer zo duur is als in Nederland. „Voor het merk Dafalgan, waarvan in België acht miljoen doosjes per jaar worden verkocht, moet een klant zelfs 4,80 euro betalen.”

Coppens zegt dat „een chronisch zieke Belg” 28 à 35 euro per jaar kwijt is aan pijnstillers. Hij heeft verantwoordelijk minister R. Demotte (Sociale Zaken) onlangs „als verkiezingsstunt” horen zeggen dat de overheid 20 procent van die kosten wil gaan vergoeden, maar dat vindt Coppens „nog veel te weinig”. Hij is van oordeel dat Demotte veel méér moet doen aan de „buitensporige prijzen” voor dit soort geneesmiddelen en de „woekerwinsten van de de producenten”. Maar Demotte durft niet, weet Coppens. „De druk van de farmaceutische industrie is blijkbaar te groot.”
De stoet Belgen krijgt morgen in Hulst een keurige ontvangst, vertelt een woordvoerder van de gemeente. Burgemeester J.F. Mulder heeft alle verkooppunten op een plattegrond laten zetten en aan het einde van de middag worden de bezoekers op een drankje getrakteerd. Kruidvat en Etos hebben extra voorraden paracetamol aangeschaft. Etos heeft voor deze gelegenheid een aparte hoek voor de Vlamingen ingericht, zo heeft een woordvoerder laten weten.

BRON: http://www.nrc.nl/binnenland/article694798.ece/Belgen_naar_Zeeland_voor_goedkope_paracetamol


Zo, die belgen mogen dus nooit meer klagen dat de Nederlanders zo zuinig zijn.

24-04-2007, 07:50



Citaat door Peej:
[/b]

Zo, die belgen mogen dus nooit meer klagen dat de Nederlanders zo zuinig zijn.


Het is een protestactie tegen de „veel te dure pijnstillers in België”, vertelt woordvoerder K. Coppens van de Vlaamse sociaal-culture vereniging KWB, die de trip organiseert. Hij rekent voor dat paracetamol in België gemiddeld vier à vijf keer zo duur is als in Nederland. „Voor het merk Dafalgan, waarvan in België acht miljoen doosjes per jaar worden verkocht, moet een klant zelfs 4,80 euro betalen.”

Ik denk niet dat dit is met Nederlandse zuinigheid te maken heeft.

24-04-2007, 09:00

Citaat door rijmaran:
Het is een protestactie tegen de „veel te dure pijnstillers in België”, vertelt woordvoerder K. Coppens van de Vlaamse sociaal-culture vereniging KWB, die de trip organiseert. Hij rekent voor dat paracetamol in België gemiddeld vier à vijf keer zo duur is als in Nederland. „Voor het merk Dafalgan, waarvan in België acht miljoen doosjes per jaar worden verkocht, moet een klant zelfs 4,80 euro betalen.”

Ik denk niet dat dit is met Nederlandse zuinigheid te maken heeft.



Stelletje profiteurs. Jouw soort motten we niet in ons mooi landje!! Ga terug naar jullie Vlaams Belang!

24-04-2007, 09:01
Nemen, nemen, nemen....nooit geven.

24-04-2007, 09:06



Citaat door rijmaran:
Het is een protestactie tegen de „veel te dure pijnstillers in België”, vertelt woordvoerder K. Coppens van de Vlaamse sociaal-culture vereniging KWB, die de trip organiseert. Hij rekent voor dat paracetamol in België gemiddeld vier à vijf keer zo duur is als in Nederland. „Voor het merk Dafalgan, waarvan in België acht miljoen doosjes per jaar worden verkocht, moet een klant zelfs 4,80 euro betalen.”

Ik denk niet dat dit is met Nederlandse zuinigheid te maken heeft.


Toch even een goedbedoelde waarschuwing, omdat ik je wel mag.

Wat Belgen nog niet weten is dat frequent gebruik van paracetamol levensgevaarlijk kan zijn.

Je kunt er ernstige levenkanker van krijgen.

Doe er dus wat mee, verspreidt het alom in Belgenland


Zegt het voort, .

24-04-2007, 09:08
Heeft men in Belgie zoveeeeel pijn

MM eigenlijk een nare vraag

Zou het parlement van belgie % bij de farmaci hebben?

24-04-2007, 09:09

Citaat door aplat:
Toch even een goedbedoelde waarschuwing, omdat ik je wel mag.

Wat Belgen nog niet weten is dat frequent gebruik van paracetamol levensgevaarlijk kan zijn.

Je kunt er ernstige levenkanker van krijgen.

Doe er dus wat mee, verspreidt het alom in Belgenland.

Er is geen dwang in Belgenland.
Maar voor alle duidelijkheid, het gaat hier dus wel degelijk in hoofdzaak over pijnpatiënten.

24-04-2007, 09:10

Citaat door aplat:
Toch even een goedbedoelde waarschuwing, omdat ik je wel mag.

Wat Belgen nog niet weten is dat frequent gebruik van paracetamol levensgevaarlijk kan zijn.

Je kunt er ernstige levenkanker van krijgen.

Doe er dus wat mee, verspreidt het alom in Belgenland


Zegt het voort, .


plus dat mensen met maagmankementje (middenrifbreuk ofzo) er ook meer last dan gemakt van kunnen krijgen op den duur

24-04-2007, 09:11

Citaat door gaviel:
Heeft men in Belgie zoveeeeel pijn

MM eigenlijk een nare vraag

Zou het parlement van belgie % bij de farmaci hebben?

Ik denk niet meer dan in Nederland, pijnpatiënten heeft men over de hele wereld, dus ook in Nederland.
Het valt natuurlijk wel effe op als enkele bussen volgestouwd met Belgische pijnpatiënten Hulst aandoen, dit als protest tegen de veel te hoge prijzen voor pijnstillers in België.

24-04-2007, 09:12

Citaat door rijmaran:
Er is geen dwang in Belgenland.
Maar voor alle duidelijkheid, het gaat hier dus wel degelijk in hoofdzaak over pijnpatiënten.


denk dat die beter een goede prik chinees ( ben effe de naam kwijt, je weet wel die met de spelden) punctuur ofzo...op kunnen zoeken


24-04-2007, 09:12

Citaat door rijmaran:
Er is geen dwang in Belgenland.
Maar voor alle duidelijkheid, het gaat hier dus wel degelijk in hoofdzaak over pijnpatiënten.


A HA maar de vraag is heiligt het doel de middelen.

Persoonlijk ben ik een fel tegenstander van paracetamol, en zeker omdat dit middel overal verkrijgbaar is, en die tegenstand is niet voor niets:


In een aantal situaties werkt het P450-cytochroom (het systeem in de lever om te ontgiften) averechts, zoals na inname van overdosis paracetamol bij chronisch gebruik, en worden sterk carcinogene stoffen in de lever gemaakt.
(Een "foutje" in de evolutie)

Paracetamol moet worden verboden vind ik

24-04-2007, 09:14

Citaat door rijmaran:
Ik denk niet meer dan in Nederland, pijnpatiënten heeft men over de hele wereld, dus ook in Nederland.
Het valt natuurlijk wel effe op als enkele bussen volgestouwd met Belgische pijnpatiënten Hulst aandoen, dit als protest tegen de veel te hoge prijzen voor pijnstillers in België.


Deze dame weet er alles van

Maar ik heb liever de "gewone" pijn dan dat er straks nog meer complicaties bij komen!!

24-04-2007, 09:15



Citaat door gaviel:
denk dat die beter een goede prik chinees ( ben effe de naam kwijt, je weet wel die met de spelden) punctuur ofzo...op kunnen zoeken

Ja een acupunctuur-kuur.

Ik heb eens iemand gesproken die na zo een kuur een hele lading pijnstillers nodig had om bij te komen.


24-04-2007, 09:16

Citaat door aplat:
A HA maar de vraag is heiligt het doel de middelen.

Persoonlijk ben ik een fel tegenstander van paracetamol, en zeker omdat dit middel overal verkrijgbaar is, en die tegenstand is niet voor niets:


In een aantal situaties werkt het P450-cytochroom (het systeemm in de lever om te ontgiften) averechts, zoals na inname van overdosis paracetamol bij chronisch gebruik, en worden sterk carcinogene stoffen in de lever gemaakt.
(Een "foutje" in de evolutie)


Dus je gaat er ook nog geel bij uitzien? Bij overmatig gebruik ervan?

MMM tja dan ken ik een heleboel verklaren...mijn ma eet ze als snoep...dus echt helpen

24-04-2007, 09:17

Citaat door aplat:
Ja een acupunctuur-kuur.

Ik heb eens iemand gesproken die na zo een kuur een hele lading pijnstillers nodig had om bij te komen.






ik ben zelf 1 keer geweest mmmm ik was er weg van

letterlijk

in duitsland hebben ze een beter pijnbestrijdingsprogramma, half jaar geleden nog een docu over gezien.

Pagina's : [1] 2