Bekijk volle/desktop versie : Adam & Eva Vs Apen

Pagina's : [1] 2 3

27-07-2002, 14:00

Citaat door rakim_s:
Wie gelooft er in Adam & Eva? Nou ik niet hoor, dat is gewoon het oudste sprookje wat er bestaat, echt een sprookje!
Het is toch wetenschappelijk bewezen dat wij van de apen afstammen?
Er zijn veel overeenkomsten gevonden (kun je zelfs aan mij zien!).
En als je goed naar apen kijkt, zeg nou zelf, het zijn toch net mensen?
Ik denk dus dat mens-apen echt hebben bestaan en naar veranderingen ten opzichte van het klimaat zijn zij langzamerhand meer mens gaan worden. Tot nu toe zoals wij er nu uitzien. Maar dan snap ik 1 ding weer niet: hoe zit het dan met die apen die er nu zijn? Zijn zij achtergebleven ofzo?
.

27-07-2002, 14:03

Citaat:
Origineel gepost door rakim_s
Wie gelooft er in Adam & Eva? Nou ik niet hoor, dat is gewoon het oudste sprookje wat er bestaat, echt een sprookje!
Er zijn veel overeenkomsten gevonden (kun je zelfs aan mij zien!).
En als je goed naar apen kijkt, zeg nou zelf, het zijn toch net mensen?
Ik denk dus dat mens-apen echt hebben bestaan en naar veranderingen ten opzichte van het klimaat zijn zij langzamerhand meer mens gaan worden. Tot nu toe zoals wij er nu uitzien. Maar dan snap ik 1 ding weer niet: hoe zit het dan met die apen die er nu zijn? Zijn zij achtergebleven ofzo?
euh misschien lijk jij op een aap (je geeft het zelfs toe)
maar sorry jong
ik stam af van Adam

27-07-2002, 15:41
hahahahahahahahahahahahaha
het is wel zo dat de mensen van vroeger meer op apen leken.

27-07-2002, 15:47
Haha die Rakim toch.

Als je graag van de apen wilt afstammen...be my guest.

Ik weet één ding...als je gelovig opgevoed bent dan weet je dat de mensen afstammen van Adam en Eva en het is uiteraard zo dat in het verleden de mensheid enige trekken had van apen.

PS: ik heb hier nog een doos chiquita bananen...mag ik ze opsturen of
kom je ze persoonlijk afhalen..kan ik zien of je werkelijk op een
aap lijkt.

27-07-2002, 16:25

Als je de oude Arameese teksten leest, dan kom je er achter dat men het dan heeft over de mensheid als er over Adam en Eva gesproken wordt. Dit verhaal is meer in de overdrachtelijke zin gebruikt.

27-07-2002, 16:55

Citaat:
Origineel gepost door el_qaida
rakim_s zeg maar gewoon dat jij van een aap afstamt maar ik niet gozer en geloof jij maar in de wetenschap ik geloof in allah en de heilige koran
Ja precies de heilige koran is onderbouwd met feiten en goede argumenten, de wetenschap helemaal niet.

27-07-2002, 21:36
Adam en Eva daar heb ik zelfs nog schoenen van aan gehad. Toen dat merk nog heeel en heeel duur was, en het niemand kon betalen.

27-07-2002, 23:49
Nog nooit is een oud "heilig" boek als de bijbel, qur'aan en thorah op waarheid wetenschappelijk onderzocht. Het is ook niet mogelijk Het zijn geloofsaannames. Het valt niet te bewijzen dat er een God bestaat, maar ook niet te bewijzen dat hij niet bestaat!

28-07-2002, 13:24

Citaat:
Origineel gepost door rakim_s
as salaam alaikum

ooit gehoord van de missing link

het is helemaal nog niet bewezen sukkel

die missing link zullen ze ook nooit vinden

want adam werd geschapen uit een druppel
( of zoiets ik weet het niet precies meer )

28-07-2002, 17:32

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Die missing link is wel gevonden, de mens komt volgens de wetenschap uit afrika, daar is de homo sapiens geboren, daarvoor was het nog homo erectus, in afrika hebben ze dus de tussenvorm tussen deze 2 soorten gevonden, de overgangsvorm dus.
Ze hebben een vrouw gevonden die de overgansvorm is, die dan ook liefkozend eva word genoemd.

Wat ik moet geloven ik weet het niet, adam en eva, persoonlijk vind ik het maar vreemd, het hele begin van de bijbel is vreemd, het vergeet het bestaan van de dinosauriers e.d.

Maar je moet het uit het oogpunt van toen bekijken, je moet toch ergens beginnen, ze hadden geen weet van wat er voor de mens allemaal gebeurd is, zelfs voor ons met al onze kennis is het nog voor een groot deel giswerk.

Zou het niet mogenlijk zijn dat de bijbel begint bij het begin van de (moderne)mens, de homo sapiens dus.
Want toen adam en eva uit het paradijs geschopt werden waren er al meer mensen, de bijbel praat daarover(dat is iets waar veel mensen over vallen, omdat de bijbel zichzelf hier tegenspreekt).
Misschien waren al die mensen wel homo erectus.
waaromzouden ze het de missing link noemen als deze niet missing ofwel vermist zou zijn????
het is ondanks de vondst van oermensen homo sapiens overgangsvormen of hoe je ze ook wilt noemen.
niet met zekerheid te zeggen dat de mens van apen afstamt

verder hebben we het hier niet over adam uit de bijbel die uit
het paradijs is geschopt.

het ging hier om adam de eerste mens volgens de Quraan.
wij geloven niet in sinterklaas e.d.

de Quraan en dus ook de verhalen daaruit zijn niet aan een tijd gebonden.
ze zijn van toepassing op alle momenten alle plekken en alle mensen.
de Islam is een universeele dien .

het verhaal van Adam uit de Quraan bljift de meest aannemelijke
ondanks dat de wetenschappers andere theorien bedenken.

er is geen 1 letter uit de Quraan die ooit door de wetenschap
onwaar is bewezen.
sommige dingen zijn ook gewoon weg niet te onderzoeken.
ik bedoel maar hoe wil men iets gaan meten of ontdekken dat na de dood gebeurt???

njou heb ik wel weer genoeg gezegd
kommaar op met je commentaar

beslemaa mohammad sharif

28-07-2002, 20:24
Salaam,

Waarom luisteren we wel naar de wetenschappers en niet naar de profeten die Allah naar ons toe heeft gestuurd?  

Wetenschappers gaan op voorhand al uit dat er geen schepper aan de schepping te pas is gekomen. Terwijl ze geen bewijzen hebben dat het niet zo is. En zij zullen deze bewijzen ook nooit vinden. Maar toch bedenken zij allerlei theoriën. Dit is wel een hele erge hoogmoedige houding van de mens.

En als ze dan weer een schedel van een of andere apekop hebben gevonden zeggen zij: zie je wel, de mens was een dier en vervolgens werd hij een mens. Kijk maar wij hebben de bewijzen opgegraven en zijn miljoenen jaar oud. Alsof ze erbij waren. Dit wordt allemaal gezegd zodat zij hun bestaande theorieën kunnen bevestigen: de evolutie theorie en de oerknal theorie. Terwijl ook hier nooit bewijzen voor zullen worden gevonden. Is het dan niet mogelijk dat allah ook apen heeft geschapen en dinosouriërs naast mensen? Allah doet wat hij wil.

Wat zich allemaal in de hemelen en aarde bevind en daartussen weet alleen Allah de alwetende. En de mens kan alleen het gedeelte van zijn kennis omvatten van wat Hij wil.

28-07-2002, 20:56
Dan antwoord ik jou  dit: Als je om je heen kijkt de vogels de bloemetjes de wolken waar regen uit komt en de wind en de zon en maan die precies op vast gestelde tijdstippen op en onder gaan, zodat wetenschappers hier berekeningen mee kunnen maken. Is dat niet voldoende bewijs?

28-07-2002, 22:09

Citaat:
Origineel gepost door Estée Lauder
Haha die Rakim toch.

Als je graag van de apen wilt afstammen...be my guest.

Ik weet één ding...als je gelovig opgevoed bent dan weet je dat de mensen afstammen van Adam en Eva en het is uiteraard zo dat in het verleden de mensheid enige trekken had van apen.

PS: ik heb hier nog een doos chiquita bananen...mag ik ze opsturen of
kom je ze persoonlijk afhalen..kan ik zien of je werkelijk op een
aap lijkt.
Hoorde ik iemand het woordje BANANEN roepen?

Over apen gesproken: misschien ben jij een van de weinige apen die zich in de loop der jaren wel heeft ontwikkeld, maar niet goed genoeg, ofzo.

Ik kan je in ieder geval laten weten dat er in een andere topic een andere aap is gevonden, onder de naam Black Panther. Hij geeft zelf toe dat ie een aap is, ondanks de afleidende naam. Hij heeft zelfs een OEGABOEGA-kreet laten horen.

Misschien komen jullie wel van hetzelfde nest?!

28-07-2002, 23:01
adam en eva zijn uitgevonden; omdat er toen gn middelen waren om op empirische wijze te ontdekken waar de mens vandaan kwam. Die middelen zijn er nu wel.

De wetenschap is niet allesomvattend en dat beweert het ook niet te zijn. Daarom is het empirisch.

Het is juist tot het tegendeel is bewezen.

Het tegendeel van Adam en Eva is gevonden; WIJ STAMMEN AF VAN DE APEN.

en zij stammen dan weer af van kleiner gerelateerde dieren...enz

29-07-2002, 12:10
El qaida Wat hebben de joden jouw PERSOONLIJK ooit misdaan.

Voor je iemand beoordeeld moet je eerst jezelf beoordelen; anders ben je maar schijnheilig bezig.

En waar komen adam en eva dan volgens jouw vandaan?

zijn die uit de hemel gevallen?

Ben je nu niet wat te oud om in sprookjes te geloven?

Pagina's : [1] 2 3