Yasser draaide op een zijstraat, dan remde plotseling. "Oh shit, het is een controlepost," hij zei, "Hebt u uw identiteitskaart?" hij vroeg me. Hij werd niet ongerust gemaakt over vrolijk-themed aard van van hem omdat hij niet alleen met een vrouw wilde worden gevangen. Ik keek in me portemonnee, en realiserde dat mijn I'd paspoort in het hotel voor verzekerde bewaring zat. Yasser keek achter hem om te zien of kon hij de auto omkeren, maar had geen keus behalve te werk te gaan. . "God, freaked zij me uit," Yasser zei. Aangezien hij zijn verhaal hervatte, herinnerde ik aan iets hij me vroeger had verteld. "Het is een gemakkelijker gay te zijn dan rechtstreeks hier," had hijgezegd. "Als u met een meisje uitgaat, zullen de mensen beginnen om haar vragen te stellen. Maar als ik een datum boven heb en mijn familie beneden is, zullen zij niet zelfs."omhoog komen Bekend voor zijn aanhankelijkheid aan Wahhabism, een puritanical spanning van Islam, en als geboorteplaats van de meesten van 9/11 is de kapers, Saudi-Arabië het enige Arabische land dat sharia, of Islamitische wet, als zijn enige wettelijke code eist. De lijst van verboden is lang: Het is haram-om te roken, drinken, naar discos gaan, of om tegaan met een niet verwante persoon van het tegenovergestelde geslacht. De regels worden afgedwongen door mutawwa'in, godsdienstige autoriteiten die door het Comité van de overheid voor de Bevordering van Deugd en Preventie van Ondeugd worden tewerkgesteld. Het koninkrijk wordt overheerst door moskees en wandelgalerijen, die de mutawwa'inpatrouille in leersandals en verkorte versies van thawb, traditionele de enkel-lengte witte robe die vele Saoedigers dragen. Wat mutawwa'in draagt zelfs tekens van hun toewijding op hun gezichten; zij buigen zo krachtig aan God dat het drukken van hun voorhoofden tegen de grond een zichtbare deuk laat zien. De winkels die dicht gaan voor gebed, verscheidene keren per dag. Als zij een jongen en een meisje op een date gevangen worden, zouden zij het paar aan de politiepost kunnen uitleveren. Zij zorgen ervoor dat de enige mensen duidelijk van de wandelgalerijen sturen, die familie-slechts streken grotendeels zijn, tenzij zij met een vrouwelijke verwant zijn. Hoewel de macht van mutawwa'in onlangs is ingekort, inspireert hun aanwezigheid nog vrees. In Saudi-Arabië, is de sodomie strafbaar door dood. Hoewel die sanctie zelden wordt toegepast, enkel werd dit Februari een man in het gebied van Mekka uitgevoerd voor het hebben van geslacht met een jongen, onder andere misdaden. (Om deze reden, zijn de namen van de meeste mensen in dit verhaal veranderd.) Vraag vele Saoediers over homoseksualiteit, en zij zullen . "ik keur het af," Rania, een 32-jaar-oude personeelsmanager, zegt De "vrouwen hoorden niet om met vrouwen, en mannen worden verondersteld om met mannen te zijn." Deze wettelijke en openbare veroordeling niettegenstaande, geeft het koninkrijk aanzienlijke ruimte voor homoseksueel gedrag. Zolang de homosexuelen en de lesbiennes zoalng zij de normen van Wahhabist handhaven, worden zij in vrijheid gelaten om te doen wat zij in privé willen. De gemeenschappen van mensen die van geslacht met andere mensen genieten kunnen in kosmopolitische steden zoals Jeddah en Riyadh worden gevonden. Zij komen in scholen, in cafés, in de straten, en op Internet samen. "U kunt overal in Saoedi-arabisch Arabië, om het even welke tijd van de dag worden gekruist," bovengenoemde Radwan, een 42-jaar-oude vrolijke Saoedi-arabische Amerikaan die in diverse Westelijke steden groeide en nu in Jeddah leeft. "Zij zijn vrij shameless over het." Talal, een Syriër die zich aan Riyadh in 2000 bewoog, roept het Saoedi-arabische kapitaal een "gay hemel." Dit verrast genoeg. Maar wat opschrikkend schijnt, op zijn minst vanuit een Westelijk perspectief, is dat enkele mensen die geslacht met andere mensen hebben zich niet als vrolijk beschouwen. Voor vele Saoediers, is het feit dat een man die geslacht met de een andere man weinig met "gayness te doen heeft." De handeling kan een wens of een behoefte vervullen, maar het vormt geen identiteit. Noch ontdoet het van een mens van zijn masculinity, zolang hij in de "bovenkant is," of actief, rol. Deze houding geeft Saoedi-arabische mensen die in homoseksueel gedrag een graad van vrijheid in dienst nemen. Maar als Meer westers gezind begrip van een gayness- begrip dat richtlijn over handeling-opbrengsten greep in het land beklemtoont, zal dit gevoelige evenwicht overleven? ` zij zullen u ' verleiden Toen Yasser puberty raakte, groeide hij aangetrokken naar zijn mannelijke neven. Als vele vrolijke en lesbische tieners overal, voelde hij geïsoleerd. "ik gebruikte om het gevoel dat te hebben ik het meest queerest in het land was," hij herinnerde aan. "Maar toen ging ik naar hoge school en ontdekt zijn er anderen als me. Dan kom ik te weten, is het de gehele maatschappij." Deze maatschappij bloeit enkel onder de oppervlakte. Tijdens de middag, betrapt het verkeer patrouille buiten de scholen van meisjes aangezien de klassen, voor een deel beëindigen om jongens weg te houden. Maar zij oefenen weinig controle uit over wat op binnenkant gaat. Een paar jaar geleden, een Jeddah - de gebaseerde krant stelde een verhaal op lesbianism in hoge scholen in werking, rapporterend dat de meisjes geslacht in de badkamerss hadden. Yasmin, een 21-jaar-oude student in Riyadh who'd had een korte seksuele verhouding met een meisje (en was de enige Saoedi-arabische vrouw who'd had een lesbische verhouding die bereid om met me voor dit verhaal) was te spreken, vertelde me dat één van de afdelingsgebouwen bij haar universiteit als lesbische enclave gekend is. Het gebouw heeft grote badkamersboxen, die privacy, en muren verstrekken die die met graffiti worden behandeld romantische en godsdienstige raad aanbieden; de uiteinden omvatten "zij houdt niet van u werkelijk geen kwestie wat zij u" en "vertelt alvorens u in om het even wat met [ haar ] zich herinnert in dienst neemt: De god let op u." In Saudi-Arabië, "het is gemakkelijker een lesbienne te zijn [ dan heterosexual ]. Daar zei een overweldigend aantal mensen die aan lesbianism, "draaien Yasmin, toevoegend dat het aantal mensen in het koninkrijk die aan vrolijk geslacht draaien nog groter is. "Zij zijn niet werkelijk homoseksueel," zij zei. "Zij zijn als celpartners in gevangenis." Deze analogie kwam omhoog opnieuw en opnieuw tijdens mijn gesprekken. Aangezien Radwan, de Saoedi-arabische Amerikaan, het zette, "Één of andere Saoediger [ mensen ] kan geslacht met vrouwen hebben niet, zodat hebben zij geslacht met kerels. Wanneer de geslachten zo strikt zijn worden de segregated"-mensen toegestaan weinig contact met vrouwen buiten hun families om zuiverheid-"how van vrouwen te beschermen hebben zij een kans om geslacht met een vrouw te hebben en niet in probleem te krijgen?" Tariq, 24-jaar-oud in de reisindustrie, verklaart dat vele "bovenkanten" omhoog voor geslacht eenvoudig hard zijn, kijkend om hun onthouding op de manier te breken zij kunnen. Francis, een 34-jaar-oude schoonheidskoningin van de Filippijnen (in 2003 won hij een vrolijk schoonheidsspectakel dat in een privé huis in Jeddah door een groep Filipijners wordt gehouden), rapporteerde dat hij geslacht met Saoedi-arabische mensen heeft gehad de van wie vrouwen zwanger of menstruating waren; toen die omstandigheden veranderden, hielden op de meeste mensen roepend. "Als zij hun vrouwen niet kunnen gebruiken," Francis zei, "zij hebben deze optie met homosexuelen." Het vrolijke streven naar in het koninkrijk is vaak openlijk-in feit, is de aangewezen wijze kruis. "Toen ik hier nieuw was, was ik ongerust gemaakt wanneer zes of zeven auto's me aangezien ik onderaan de straat liep," Jamie zouden volgen, 31-jaar-oude Filipijnse florist die in Jeddah leeft, vertelden me. "Vooral als u als me mooi bent, zij niet zullen ophouden achtervolgend u." John Bradley, de auteur van Saudi-Arabië stelde bloot: Binnen een Koninkrijk in Crisis (2005), zegt dat de meeste mannelijke Westelijke emigranten hier, homosexueel of niet, door Saoedi-arabische mensen nagelopen zijn die door "op elk ogenblik van de dag of de nacht drijven, vrij openlijk en gewoonlijk zeer, zeer voortdurend." Vele vrolijke emigranten zeggen zij meer thuis in het koninkrijk dan in hun inheems land voelen. Jason, een Zuidafrikaanse opvoeder die in Jeddah sinds 2002 heeft geleefd, merkt op dat hoewel Zuid-Afrika vrolijk huwelijk toestaat, "het is alsof er hier meer homosexuelen." zijn Voor Talal, werd Riyadh een vlucht. Toen hij 17 en het leven in Da­mas­cus was, liep zijn vader binnen op hem die geslacht met een mannelijke vriend heeft. Hij raakte Talal en zette hem die twee maanden aan de grond, hem laat uit het huis slechts nadat hij zwoor hij niet meer werd aangetrokken naar mensen. Spoelde het bleke gezicht van Talal karmozijnrood aangezien hij aan zijn schande bij het teleurstellen van zijn familie herinnerde. Enthousiast om aan het gewicht van hun verwachtingen te ontsnappen, nam hij een baan in Riyadh.