Bekijk volle/desktop versie : Gay leven bloeit in Saudie-Arabie.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-04-2007, 16:11
[B]Het Koninkrijk in de Kast [/B]


April 2007

(pagina 1 van 4) Sodomie is strafbaar door dood in Saudi-Arabië, maar het gay leven bloeit daar. Waarom omdat het "gemakkelijker is om gay te zijn dan hetero " in de maatschappij waar iedereen, homosexual en anders, in de kast leeft

Nadya Labi .....

Yasser, een 26-jaar-oude kunstenaar, nam me op een onvoorbereide reis door zijn hometown van Jeddah, Saudi-Arabië, op een warm middag van September. De airconditioner van zijn stoffige Honda vocht tegen de hitte, gebedparels die van de rearview spiegel worden gebengeld, en de geur van de gerookte sigaret . Officieel, stonden de mensen in Saudi-Arabië niet toe om hun lang haar te dragen of om juwelen-dergelijke ijdelheid te tonen gewoonlijk worden geacht dat in strijd is met Islamitische instructie dat mensen van van het verschillende geslacht niet teveel op elkaar moeten lijken. Maar Yasser draagt een zilveren halsband, een zilveren armband, en een sparkly rode nagel in zijn linkeroor, en zijn haar is shaggy. Yasser is homoseksueel, of zodat zouden wij hem in het Westen beschrijven, en de Barbershop die wij hebben bezocht zit vol gays. De zaken zijn levendig. Na het verlaten van de Barbershop , dreven wij op Tahlia Straat, een brede weg die door palmbomen wordt omringd, . De mensen kwamen buiten en in nabijgelegen cafés samen. Terwijl de meeste van dergelijke ondernemingen een familiesectie hebben , hebben sommige cafés ruimtes die alleen mannen toelaten ; zoals te verwachten, zijn zij populair onder mensen die gay zijn. Yasser , zegt dat het na middernacht vol zit met mannen die andere mannen komen oppikken Deze dagen "u ziet overal, zei hij, gay mensen."

http://tmq2.wordpress.com/2007/04/07/sodomy-in-saudi/

23-04-2007, 16:18


Yasser draaide op een zijstraat, dan remde plotseling. "Oh shit, het is een controlepost," hij zei, "Hebt u uw identiteitskaart?" hij vroeg me. Hij werd niet ongerust gemaakt over vrolijk-themed aard van van hem omdat hij niet alleen met een vrouw wilde worden gevangen. Ik keek in me portemonnee, en realiserde dat mijn I'd paspoort in het hotel voor verzekerde bewaring zat. Yasser keek achter hem om te zien of kon hij de auto omkeren, maar had geen keus behalve te werk te gaan. . "God, freaked zij me uit," Yasser zei. Aangezien hij zijn verhaal hervatte, herinnerde ik aan iets hij me vroeger had verteld. "Het is een gemakkelijker gay te zijn dan rechtstreeks hier," had hijgezegd. "Als u met een meisje uitgaat, zullen de mensen beginnen om haar vragen te stellen. Maar als ik een datum boven heb en mijn familie beneden is, zullen zij niet zelfs."omhoog komen Bekend voor zijn aanhankelijkheid aan Wahhabism, een puritanical spanning van Islam, en als geboorteplaats van de meesten van 9/11 is de kapers, Saudi-Arabië het enige Arabische land dat sharia, of Islamitische wet, als zijn enige wettelijke code eist. De lijst van verboden is lang: Het is haram-om te roken, drinken, naar discos gaan, of om tegaan met een niet verwante persoon van het tegenovergestelde geslacht. De regels worden afgedwongen door mutawwa'in, godsdienstige autoriteiten die door het Comité van de overheid voor de Bevordering van Deugd en Preventie van Ondeugd worden tewerkgesteld. Het koninkrijk wordt overheerst door moskees en wandelgalerijen, die de mutawwa'inpatrouille in leersandals en verkorte versies van thawb, traditionele de enkel-lengte witte robe die vele Saoedigers dragen. Wat mutawwa'in draagt zelfs tekens van hun toewijding op hun gezichten; zij buigen zo krachtig aan God dat het drukken van hun voorhoofden tegen de grond een zichtbare deuk laat zien. De winkels die dicht gaan voor gebed, verscheidene keren per dag. Als zij een jongen en een meisje op een date gevangen worden, zouden zij het paar aan de politiepost kunnen uitleveren. Zij zorgen ervoor dat de enige mensen duidelijk van de wandelgalerijen sturen, die familie-slechts streken grotendeels zijn, tenzij zij met een vrouwelijke verwant zijn. Hoewel de macht van mutawwa'in onlangs is ingekort, inspireert hun aanwezigheid nog vrees. In Saudi-Arabië, is de sodomie strafbaar door dood. Hoewel die sanctie zelden wordt toegepast, enkel werd dit Februari een man in het gebied van Mekka uitgevoerd voor het hebben van geslacht met een jongen, onder andere misdaden. (Om deze reden, zijn de namen van de meeste mensen in dit verhaal veranderd.) Vraag vele Saoediers over homoseksualiteit, en zij zullen . "ik keur het af," Rania, een 32-jaar-oude personeelsmanager, zegt De "vrouwen hoorden niet om met vrouwen, en mannen worden verondersteld om met mannen te zijn." Deze wettelijke en openbare veroordeling niettegenstaande, geeft het koninkrijk aanzienlijke ruimte voor homoseksueel gedrag. Zolang de homosexuelen en de lesbiennes zoalng zij de normen van Wahhabist handhaven, worden zij in vrijheid gelaten om te doen wat zij in privé willen. De gemeenschappen van mensen die van geslacht met andere mensen genieten kunnen in kosmopolitische steden zoals Jeddah en Riyadh worden gevonden. Zij komen in scholen, in cafés, in de straten, en op Internet samen. "U kunt overal in Saoedi-arabisch Arabië, om het even welke tijd van de dag worden gekruist," bovengenoemde Radwan, een 42-jaar-oude vrolijke Saoedi-arabische Amerikaan die in diverse Westelijke steden groeide en nu in Jeddah leeft. "Zij zijn vrij shameless over het." Talal, een Syriër die zich aan Riyadh in 2000 bewoog, roept het Saoedi-arabische kapitaal een "gay hemel." Dit verrast genoeg. Maar wat opschrikkend schijnt, op zijn minst vanuit een Westelijk perspectief, is dat enkele mensen die geslacht met andere mensen hebben zich niet als vrolijk beschouwen. Voor vele Saoediers, is het feit dat een man die geslacht met de een andere man weinig met "gayness te doen heeft." De handeling kan een wens of een behoefte vervullen, maar het vormt geen identiteit. Noch ontdoet het van een mens van zijn masculinity, zolang hij in de "bovenkant is," of actief, rol. Deze houding geeft Saoedi-arabische mensen die in homoseksueel gedrag een graad van vrijheid in dienst nemen. Maar als Meer westers gezind begrip van een gayness- begrip dat richtlijn over handeling-opbrengsten greep in het land beklemtoont, zal dit gevoelige evenwicht overleven? ` zij zullen u ' verleiden Toen Yasser puberty raakte, groeide hij aangetrokken naar zijn mannelijke neven. Als vele vrolijke en lesbische tieners overal, voelde hij geïsoleerd. "ik gebruikte om het gevoel dat te hebben ik het meest queerest in het land was," hij herinnerde aan. "Maar toen ging ik naar hoge school en ontdekt zijn er anderen als me. Dan kom ik te weten, is het de gehele maatschappij." Deze maatschappij bloeit enkel onder de oppervlakte. Tijdens de middag, betrapt het verkeer patrouille buiten de scholen van meisjes aangezien de klassen, voor een deel beëindigen om jongens weg te houden. Maar zij oefenen weinig controle uit over wat op binnenkant gaat. Een paar jaar geleden, een Jeddah - de gebaseerde krant stelde een verhaal op lesbianism in hoge scholen in werking, rapporterend dat de meisjes geslacht in de badkamerss hadden. Yasmin, een 21-jaar-oude student in Riyadh who'd had een korte seksuele verhouding met een meisje (en was de enige Saoedi-arabische vrouw who'd had een lesbische verhouding die bereid om met me voor dit verhaal) was te spreken, vertelde me dat één van de afdelingsgebouwen bij haar universiteit als lesbische enclave gekend is. Het gebouw heeft grote badkamersboxen, die privacy, en muren verstrekken die die met graffiti worden behandeld romantische en godsdienstige raad aanbieden; de uiteinden omvatten "zij houdt niet van u werkelijk geen kwestie wat zij u" en "vertelt alvorens u in om het even wat met [ haar ] zich herinnert in dienst neemt: De god let op u." In Saudi-Arabië, "het is gemakkelijker een lesbienne te zijn [ dan heterosexual ]. Daar zei een overweldigend aantal mensen die aan lesbianism, "draaien Yasmin, toevoegend dat het aantal mensen in het koninkrijk die aan vrolijk geslacht draaien nog groter is. "Zij zijn niet werkelijk homoseksueel," zij zei. "Zij zijn als celpartners in gevangenis." Deze analogie kwam omhoog opnieuw en opnieuw tijdens mijn gesprekken. Aangezien Radwan, de Saoedi-arabische Amerikaan, het zette, "Één of andere Saoediger [ mensen ] kan geslacht met vrouwen hebben niet, zodat hebben zij geslacht met kerels. Wanneer de geslachten zo strikt zijn worden de segregated"-mensen toegestaan weinig contact met vrouwen buiten hun families om zuiverheid-"how van vrouwen te beschermen hebben zij een kans om geslacht met een vrouw te hebben en niet in probleem te krijgen?" Tariq, 24-jaar-oud in de reisindustrie, verklaart dat vele "bovenkanten" omhoog voor geslacht eenvoudig hard zijn, kijkend om hun onthouding op de manier te breken zij kunnen. Francis, een 34-jaar-oude schoonheidskoningin van de Filippijnen (in 2003 won hij een vrolijk schoonheidsspectakel dat in een privé huis in Jeddah door een groep Filipijners wordt gehouden), rapporteerde dat hij geslacht met Saoedi-arabische mensen heeft gehad de van wie vrouwen zwanger of menstruating waren; toen die omstandigheden veranderden, hielden op de meeste mensen roepend. "Als zij hun vrouwen niet kunnen gebruiken," Francis zei, "zij hebben deze optie met homosexuelen." Het vrolijke streven naar in het koninkrijk is vaak openlijk-in feit, is de aangewezen wijze kruis. "Toen ik hier nieuw was, was ik ongerust gemaakt wanneer zes of zeven auto's me aangezien ik onderaan de straat liep," Jamie zouden volgen, 31-jaar-oude Filipijnse florist die in Jeddah leeft, vertelden me. "Vooral als u als me mooi bent, zij niet zullen ophouden achtervolgend u." John Bradley, de auteur van Saudi-Arabië stelde bloot: Binnen een Koninkrijk in Crisis (2005), zegt dat de meeste mannelijke Westelijke emigranten hier, homosexueel of niet, door Saoedi-arabische mensen nagelopen zijn die door "op elk ogenblik van de dag of de nacht drijven, vrij openlijk en gewoonlijk zeer, zeer voortdurend." Vele vrolijke emigranten zeggen zij meer thuis in het koninkrijk dan in hun inheems land voelen. Jason, een Zuidafrikaanse opvoeder die in Jeddah sinds 2002 heeft geleefd, merkt op dat hoewel Zuid-Afrika vrolijk huwelijk toestaat, "het is alsof er hier meer homosexuelen." zijn Voor Talal, werd Riyadh een vlucht. Toen hij 17 en het leven in Da­mas­cus was, liep zijn vader binnen op hem die geslacht met een mannelijke vriend heeft. Hij raakte Talal en zette hem die twee maanden aan de grond, hem laat uit het huis slechts nadat hij zwoor hij niet meer werd aangetrokken naar mensen. Spoelde het bleke gezicht van Talal karmozijnrood aangezien hij aan zijn schande bij het teleurstellen van zijn familie herinnerde. Enthousiast om aan het gewicht van hun verwachtingen te ontsnappen, nam hij een baan in Riyadh.

23-04-2007, 18:46

Citaat door Mister1979:
[B]Het Koninkrijk in de Kast [/B]


April 2007

(pagina 1 van 4) Sodomie is strafbaar door dood in Saudi-Arabië, maar het gay leven bloeit daar. Waarom omdat het "gemakkelijker is om gay te zijn dan hetero " in de maatschappij waar iedereen, homosexual en anders, in de kast leeft

Nadya Labi .....

Yasser, een 26-jaar-oude kunstenaar, nam me op een onvoorbereide reis door zijn hometown van Jeddah, Saudi-Arabië, op een warm middag van September. De airconditioner van zijn stoffige Honda vocht tegen de hitte, gebedparels die van de rearview spiegel worden gebengeld, en de geur van de gerookte sigaret . Officieel, stonden de mensen in Saudi-Arabië niet toe om hun lang haar te dragen of om juwelen-dergelijke ijdelheid te tonen gewoonlijk worden geacht dat in strijd is met Islamitische instructie dat mensen van van het verschillende geslacht niet teveel op elkaar moeten lijken. Maar Yasser draagt een zilveren halsband, een zilveren armband, en een sparkly rode nagel in zijn linkeroor, en zijn haar is shaggy. Yasser is homoseksueel, of zodat zouden wij hem in het Westen beschrijven, en de Barbershop die wij hebben bezocht zit vol gays. De zaken zijn levendig. Na het verlaten van de Barbershop , dreven wij op Tahlia Straat, een brede weg die door palmbomen wordt omringd, . De mensen kwamen buiten en in nabijgelegen cafés samen. Terwijl de meeste van dergelijke ondernemingen een familiesectie hebben , hebben sommige cafés ruimtes die alleen mannen toelaten ; zoals te verwachten, zijn zij populair onder mensen die gay zijn. Yasser , zegt dat het na middernacht vol zit met mannen die andere mannen komen oppikken Deze dagen "u ziet overal, zei hij, gay mensen."

http://tmq2.wordpress.com/2007/04/07/sodomy-in-saudi/



Hallo schandaalverspreider,

Is dit een topic waardig? Het lijkt er meer op dat jouw voornaamste doel is om de moslims maar weer even belachelijk te gaan maken, alsof het niet erg genoeg is... Overal heb je afvallige (moslims). Niks nieuws onder de zon dus!

Moge Allah jou hiervoor vergeven.

23-04-2007, 18:57
Vind je het gek dat de mannen daar gay's worden... Ik vind het niet erg hoor, Saoediers zijn een stel lelijke vette eenden!

23-04-2007, 19:12



Citaat door Cyberman:
Hallo schandaalverspreider,

Is dit een topic waardig? Het lijkt er meer op dat jouw voornaamste doel is om de moslims maar weer even belachelijk te gaan maken, alsof het niet erg genoeg is... Overal heb je afvallige (moslims). Niks nieuws onder de zon dus!

Moge Allah jou hiervoor vergeven.



Wat lul je weer dom ben zelf een moslim. Iedereen in de wereld weet het van Saudie-Arabie ken genoeg Marokkanen die in Saudie-Arabie hebben gewerkt en ze de grootste gays vinden..

In Saudie-Arabie is het zo dat als je andere man paalt dat, dat niet wordt gezien als gayseks, maar als jezelf gepaald wordt dan ben je wel gay...


23-04-2007, 19:16

Citaat door Cyberman:
Hallo schandaalverspreider,

Is dit een topic waardig? Het lijkt er meer op dat jouw voornaamste doel is om de moslims maar weer even belachelijk te gaan maken, alsof het niet erg genoeg is... Overal heb je afvallige (moslims). Niks nieuws onder de zon dus!

Moge Allah jou hiervoor vergeven.



Je weet niks van de wereld. Open een keer je ogen. Iedereen in het Midden-Oosten weet het van Saudie-Arabie...

23-04-2007, 19:17
@Mister1979: interessant maar loop de vertaling
nog even na.
Als ik zie: "Het is hier gemakkelijker gay te zijn
dan rechtstreeks" dan snap ik wel dat "straight"
letterlijk is vertaald maar bedoeld wordt "hetero".
Het wordt hier en daar een vreemd stuk op die manier.

23-04-2007, 19:25

Citaat door Cyberman:
Hallo schandaalverspreider,

Is dit een topic waardig? Het lijkt er meer op dat jouw voornaamste doel is om de moslims maar weer even belachelijk te gaan maken, alsof het niet erg genoeg is... Overal heb je afvallige (moslims). Niks nieuws onder de zon dus!

Moge Allah jou hiervoor vergeven.


Dus alles wat over moslims gaat en jou niet zint is geen topic waardig! Dat mag niet bekend worden en diegenen zijn gelijk afvallige moslims volgens jou ??.

23-04-2007, 19:26

Citaat door krabbel33:
In alle islamitische landen tiert dat welig, alleen is het een dusdanig taboe, dat het gewoon doodgezwegen wordt.



Alsof in Nederland vroeger geen Taboe heerste...

23-04-2007, 19:28

Citaat door MooiRood:
@Mister1979: interessant maar loop de vertaling
nog even na.
Als ik zie: "Het is hier gemakkelijker gay te zijn
dan rechtstreeks" dan snap ik wel dat "straight"
letterlijk is vertaald maar bedoeld wordt "hetero".
Het wordt hier en daar een vreemd stuk op die manier.



Ja boeeeeeiend... je weet tog waar het over gaat.
In België betekent poepen "n.euken"

23-04-2007, 19:29

Citaat door MooiRood:
@Mister1979: interessant maar loop de vertaling
nog even na.
Als ik zie: "Het is hier gemakkelijker gay te zijn
dan rechtstreeks" dan snap ik wel dat "straight"
letterlijk is vertaald maar bedoeld wordt "hetero".
Het wordt hier en daar een vreemd stuk op die manier.


Klopt, het moet vertaald zijn met een of ander programma van Altavista, BABELFISH of iets dergelijks volgens mij.

Dat programma is er bekend om dat het geen lijst gebruikt voor de overdrachtelijke betekenis van de te vertalen woordenschat en ook weinig synoniemen kent.
Zo iets is trouwens vrijwel niet mogelijk nog tegenwoordig. Misschien over een paar jaar of zo.


Maar in dit geval doet het niet veel af aan de strekking van het verhaal zelf.

Saoudi Arabie?

Het is inderdaad bekend daar. Ik heb er enige tijd gewoond voor mijn werk, in 1976-1977 en mij werd er toen al op gewezen, maar het fenomeen was toen blijkbaar nog niet zo openlijk als nu, 30 jaar later.

SA and the GAY (r)evolution

23-04-2007, 19:33

Citaat door Mister1979:
Wat lul je weer dom ben zelf een moslim. Iedereen in de wereld weet het van Saudie-Arabie ken genoeg Marokkanen die in Saudie-Arabie hebben gewerkt en ze de grootste gays vinden..

In Saudie-Arabie is het zo dat als je andere man paalt dat, dat niet wordt gezien als gayseks, maar als jezelf gepaald wordt dan ben je wel gay...




Palen ?

23-04-2007, 19:34



Citaat door aplat:
Klopt, het moet vertaald zijn met een of ander programma van Altavista, BABELFISH of iets dergelijks volgens mij.

Dat programma is er bekend om dat het geen lijst gebruikt voor de overdrachtelijke betekenis van de te vertalen woordenschat en ook weinig synoniemen kent.
Zo iets is trouwens vrijwel niet mogelijk nog tegenwoordig. Misschien over een paar jaar of zo.


Maar in dit geval doet het niet veel af aan de strekking van het verhaal zelf.

Saoudi Arabie?

[B]Het is inderdaad bekend daar. Ik heb er enige tijd gewoond voor mijn werk, in 1976-1977 en mij werd er toen al op gewezen, maar het fenomeen was toen blijkbaar nog niet zo openlijk als nu, 30 jaar later.[/B]





SA and the GAY (r)evolution




Iedereen zegt het die daar gewerkt heeft. Als een man een ander man paalt wordt je niet gezien als gay, pas als je zelf gepaald wordt dan ben je gay...

23-04-2007, 19:35

Citaat door Carin88:
Palen ?



Palen = geslachtsgemeenschap

23-04-2007, 19:40

Citaat door Mister1979:
Iedereen zegt het die daar gewerkt heeft. Als een man een ander man paalt wordt je niet gezien als gay, pas als je zelf gepaald wordt dan ben je gay...


echt waar? dat wist ik nie....weer wat geleerd vandaag.
Waar internet niet goed voor is

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6