Bekijk volle/desktop versie : Eerste 40 dagen na bevalling.



20-04-2007, 15:00
Slm meiden,

Nou heb ik gehoord dat veel meiden 40 dagen na den? bevalling niet buiten komen, wij hebben die traditie denk ik ook maar weten jullie waarom het zo is?

20-04-2007, 15:02



Citaat door maroma:
Slm meiden,

Nou heb ik gehoord dat veel meiden 40 dagen na den? bevalling niet buiten komen, wij hebben die traditie denk ik ook maar weten jullie waarom het zo is?


Hier heb ik dus nooit van gehoord. Uit verhalen die mijn moeder vertelde, waren er zelfs vrouwen die na twee weken gewoon doorgingen met werken op het land alsof er nooit iets gebeurd is.
Ik denk dat 40 dagen meer te maken heeft met de wondgenezing van de baarmoeder en niet met wel of niet naar buiten gaan. Allahoe e3lem

20-04-2007, 15:03
Wahahahah dat deden ze vroeger in Marokko
Ik hoorde het van mijn schoonzus uit Marokko!


Mijn zus liep een paar dagen na de bevalling vrolijk in het centrum met haar dochtertje!

20-04-2007, 15:17
marokkanen en hun onzin


20-04-2007, 15:20


Slm allemaal,

Mijn schoonfamillie heeft deze traditie wel maar aan onze kanten niet mijn zus is bevallen en paar dagen nadien ging ze al naar buiten. Is best wel lang 40 dagen.

20-04-2007, 15:21

Citaat door maroma:
Slm meiden,

Nou heb ik gehoord dat veel meiden 40 dagen na den? bevalling niet buiten komen, wij hebben die traditie denk ik ook maar weten jullie waarom het zo is?


nooit van gehoord... 40d heb je wel nodig om als vrouw te genezen...

ik was ook al redelijk snel buiten, moest na 1 week met de baby op controle
in't ziekenh...

20-04-2007, 15:27
Ik dacht het om de baby ging en niet om de vrouw.
Ik heb gehoord dat de baby beter de eerste dagen binnen kan blijven (alleen de hoognodige bezoekjes aan het consultatieburo dan)

20-04-2007, 15:27
Heeft puur en alleen met je rust te maken hoor!

Je moet dan goed aansterken etc...

20-04-2007, 15:35
Ik heb er ook van gehoord. Toen ik beviel van mij zoontje bleef ik wel meer dan 2 weken binnen maar ik moest genezen, want ik werd geknipt.
rond de 4 week ging ik buiten en kwam ik een collega tegen die tegen mij zei dat je de eerste maand moest rusten. en deze collega is geen Marokkaanse. Ik werd ook duizelig nog toen ik buiten was.

Nu weet ik niet hoe ik dat ga doen ik vind 40 dagen wel lang, en het is hartje zomer dan, maar ik zie wel hoe ik me voel.

20-04-2007, 15:46

Citaat door komkommer:
Ik dacht het om de baby ging en niet om de vrouw.
Ik heb gehoord dat de baby beter de eerste dagen binnen kan blijven (alleen de hoognodige bezoekjes aan het consultatieburo dan)



Klopt. Mijn schoonzus is 40 dagen thuis gebeleven voor haar zoontje. Het gaat dus om de baby. Vond het wel apart en zei er ook maar gelijk bij dat ik dat nooit zou kunnen..

20-04-2007, 15:48
nooit van gehoord...zodra ik me goed ga ik naar buiten....

20-04-2007, 15:53

Citaat door Ghatar_tangawia:
Klopt. Mijn schoonzus is 40 dagen thuis gebeleven voor haar zoontje. Het gaat dus om de baby. Vond het wel apart en zei er ook maar gelijk bij dat ik dat nooit zou kunnen..


Ik weet niet zeker, maar volgens mij heeft dat iets met de engelen te maken die bij de baby zijn.

Lijkt mij idd ook moeilijk hoor.
Ik ga incha'allah in agustus bevallen en dan wil ik na 2 weken of zo ook wel met me babietje naar buiten. maar we zien het wel.

20-04-2007, 16:03



Citaat door komkommer:
Ik weet niet zeker, maar volgens mij heeft dat iets met de engelen te maken die bij de baby zijn.

Lijkt mij idd ook moeilijk hoor.
Ik ga incha'allah in agustus bevallen en dan wil ik na 2 weken of zo ook wel met me babietje naar buiten. maar we zien het wel.



Inscha allah! Moge allah swt je een makkelijke bevalling geven..

20-04-2007, 16:15

Citaat door Ghatar_tangawia:
Inscha allah! Moge allah swt je een makkelijke bevalling geven..



Amien!!


20-04-2007, 16:25
Wat een onzin...enige wat er is met 40 dagen dat je dan vloeit! En 40 dagen thuis zitten met kind dat is pas ongezond! Binnen een week liep ik al weer te wandelen buiten.