Bekijk volle/desktop versie : Sjariah in Nederland ?

Pagina's : [1] 2

26-07-2002, 15:20
Wie van de hier aanwezige moslims vindt dat de totale sjariah in Nederland ingevoerd moet worden.

26-07-2002, 15:56

Ik ben er niet voor.

Ik zeg wat ik denk, en doe wat ik zeg

26-07-2002, 15:57
Ik ben voor een grote strijd die zijn weerga niet kent.

26-07-2002, 16:07
ik ben ook niet voor de sharia....de kans is dan groot dat de mensen die de sharia opleggen dit naar eigen believen zouden doen en dan is het hek helemaal van de dam...erg gevaarlijk dus ..NO !!!

26-07-2002, 16:23

Citaat:
Origineel gepost door remii
ik ben ook niet voor de sharia....de kans is dan groot dat de mensen die de sharia opleggen dit naar eigen believen zouden doen en dan is het hek helemaal van de dam...erg gevaarlijk dus ..NO !!!
Inderdaad...en die mensen die het voor het zeggen hebben zullen over het algemeen weer 'mannen' zijn dus niet echt positief voor de vrouwen.

26-07-2002, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door Rizkki
Ik ben niet voor de shariaah ik ben voor de Islam voor 1200 eeuw.
salaam,

wat jij zegt jongeman slaat dus helemaal nergens op. De boodschap van ALLah begon bij Mozes, toen naar jezus en het eindigt met Mohammed rasoeloe Allah. Dus dit is de Shariaah en men gaat niet terug in de tijd toen de islam er nog niet was.

26-07-2002, 20:41
Nee, dank je wel, kunnen we weer van voor af aan beginnen, dat trek ik niet. Het is dan geen manier van leven zoals wij dat gewend zijn. Het is pure indoctrinatie en autoritair machtsysteem. Mensen die dat willen moeten maar terug in de tijd gaan. We zijn te intelligent om ons te onderwerpen aan zo'n gedragspatroon.

26-07-2002, 20:44
[QUOTE]Origineel gepost door remii
ik ben ook niet voor de sharia....de kans is dan groot dat de mensen die de sharia opleggen dit naar eigen believen zouden doen en dan is het hek helemaal van de dam...erg gevaarlijk dus ..NO !!! [/QUOTE

Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt? Want de shariaa is onze wetgeving, het leidt ons. En wanneer wij in een land zouden wonen waar de shariaah met goede hand wordt geleid waarom niet??
We mogen ons moderniseren maar de shariaah verandert nooit want het komt van Allah! Vergeet dat niet.

26-07-2002, 20:51
De Sjariah is in principe niet slecht maar de mensen (voornamelijk mannen) maken daar misbruik van. Zolang mensen machtwellustig zijn komt de werkelijke Sjariah nooit tot zijn/ haar recht en ik kan je wel vertellen dat het heel lang (ja echt heel lang) kan duren voor dat een land de daadwerkelijke Shariah kan nastreven en naleven. Vertel mij nou eens welk Islamitisch land volgens de echte Sjariah leeft?
Ik wacht op je antwoord.

26-07-2002, 20:54

Citaat:
Origineel gepost door oumkaltoum
De Sjariah is in principe niet slecht maar de mensen (voornamelijk mannen) maken daar misbruik van. Zolang mensen machtwellustig zijn komt de werkelijke Sjariah nooit tot zijn/ haar recht en ik kan je wel vertellen dat het heel lang (ja echt heel lang) kan duren voor dat een land de daadwerkelijke Shariah kan nastreven en naleven. Vertel mij nou eens welk Islamitisch land volgens de echte Sjariah leeft?
Ik wacht op je antwoord.
Ik geef je een eerlijk antwoord....Geen enkel land handelt niet ( compleet) volgens de shariaah. Bijvoorbeeld saoeid arbie, mensen die stelen wordt er bij hun de hand geamptueerd.

27-07-2002, 00:28
De islamitische wetgeving (sharia) geeft zelf aan dat het volk inspraak moet hebben. We zijn nu bijna 1500 jaar verder en als er mensen zijn die deze wet op een orthodoxe (en vaak door omstandigheden juist extra strenge) manier gaan implementeren is dat zonde van het prachtige islamitische geloof.

In elk land is de invloed en de macht van de staat groot (tenzij er anarchie en wetteloosheid heerst zoals in grote delen van Afrika).
Op deze aarde is het Nederlandse systeem tot noch toe een van de beste in mijn ogen. We hebben een parlementaire democratie. Dit betekend dat de wetten en regels worden opgesteld door een parlement dat wij - jij en ik - actief kunnen 'kiezen'. De zogenoemde volksvertegenwoordiging. We zijn ook een rechtsstaat wat weer inhoud dat iedereen zich aan de Nederlandse wet moet houden, inclusief de regering zelf! Door de scheiding van machten is dit systeem in theorie bijna ideaal te noemen. Deze 'trias politica'betekend namelijk dat de wetgevende, uitvoerende en rechtelijke macht gescheiden (lees onafhankelijk) van elkaar moeten functioneren. De scheiding tussen wetgevende en uitvoerende macht is in de praktijk overigens vaak minder scherp aanwezig, maar dat ter zijde.

27-07-2002, 00:52

Citaat:
Origineel gepost door Faith
[QUOTE]Origineel gepost door remii
[B]ik ben ook niet voor de sharia....de kans is dan groot dat de mensen die de sharia opleggen dit naar eigen believen zouden doen en dan is het hek helemaal van de dam...erg gevaarlijk dus ..NO !!! [/QUOTE

Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt? Want de shariaa is onze wetgeving, het leidt ons. En wanneer wij in een land zouden wonen waar de shariaah met goede hand wordt geleid waarom niet??
We mogen ons moderniseren maar de shariaah verandert nooit want het komt van Allah! Vergeet dat niet. [/B]

ik geef een voorbeeld : stel een meisje word verkracht dor haar neef of oom ...ze durft het aan niemand te vertellen uit angst en schaamte

en jaren later trouwt ze , op haar huwelijksnacht merkt haar man dan dat ze geen maagd is verstoot haar , haar famillie zal haar ook verstoten en voor straf zal ze hoogstwaarschijnlijk gestenigd worden tot de dood erop volgt !!

nee dit is eerlijk he ...wauw laten we deze rechtssysteem maar invoeren in nederland of in marokko ..dat lijkt me wel iets hebben

27-07-2002, 14:10

Citaat:
Origineel gepost door remii

ik geef een voorbeeld : stel een meisje word verkracht dor haar neef of oom ...ze durft het aan niemand te vertellen uit angst en schaamte

en jaren later trouwt ze , op haar huwelijksnacht merkt haar man dan dat ze geen maagd is verstoot haar , haar famillie zal haar ook verstoten en voor straf zal ze hoogstwaarschijnlijk gestenigd worden tot de dood erop volgt !!

nee dit is eerlijk he ...wauw laten we deze rechtssysteem maar invoeren in nederland of in marokko ..dat lijkt me wel iets hebben
Laten we zeggen dat het meisje geen aanleiding heeft gegeven tot die verkrachting. Het is een goede moslima en praktiseert de islam. Ze is bang ja, omdat de mensen niet denken volgens het geloof maar met het cultuur.

28-07-2002, 23:30
as salaam alaikum wa rahmathullahi wa barakathu

de shariya is geen grap maar zijn de wetten van Allah swt .
zoals Allah swt deze duidelijk maakt in de Quraan .
als deze wetten op een goede manier worden gevolgd zijn ze beter dan
wat mensen ooit zouden kunnen bedenken.

het enige wat jammer is en dat is ook het punt waar het vaak misloopt
mensen moeten deze wetten implementeren.
en ja mensen maken fouten dat is nou eenmaal zo .
daarom worden er soms rare dingen gedaan uit naam van de Islam ,
terwijl de Islam daar helemaal niet voor staat

maar ik blijf erbij als de shariya goed wordt uitgevoerd is dit de beste
en enige manier waarop dit land geregeerd kan worden...

de shariya zal op een dag over de hele wereld heersen.
aan de moslims is de overwinning belooft.

het is slechts een kwestie van tijd...

dus nog ff sabr hebben mensen

beslemaa

30-07-2002, 18:44

Citaat:
Origineel gepost door Hein

Zo ook die tussen de uitvoerende en rechterlijke macht (politierechter), maar dat eveneens terzijde.
In mindere maten, maar ja

Pagina's : [1] 2