Bekijk volle/desktop versie : waarom...waarom.......



Pagina's : [1] 2

19-04-2007, 22:22
waarom voel ik me altijd zo, dat ik niks waard ben,zo onzeker over me zelf,waarom kan ik niet trots in de spiegel kijken zoals al die meisjes, waarom kan ik niet van me zelf houden of van iemand anders ik voel geen liefde voor niemand, niet eens voor me ouders, waarom deze gevoel het maak me kapot, mss komt het door wat ik heb mee gemaak, mss komt het door me vader die me zo veel pijn heeft gedaan waarom is in me weg zo veel hobbels, waarom kan ik niet verder waarom kan ik niet vooruit kijken, ben ik gek aan het worden of ben ik al gek zijn er nog mense met deze gevoel , wat moet ik doen om er vanaf tekomen, help me aub ik weet het niet meer.....

19-04-2007, 22:25


vertrouw op ALLAH SWT Wat heeft je vader gedaan meid

19-04-2007, 22:26
aaa gossiee meid...
elkee meisje kan onzeker van zich zelf zijn, maar wees blij met alles
hamdoelilah

19-04-2007, 22:29

Citaat door Esma83:
waarom voel ik me altijd zo, dat ik niks waard ben,zo onzeker over me zelf,waarom kan ik niet trots in de spiegel kijken zoals al die meisjes, waarom kan ik niet van me zelf houden of van iemand anders ik voel geen liefde voor niemand, niet eens voor me ouders, waarom deze gevoel het maak me kapot, mss komt het door wat ik heb mee gemaak, mss komt het door me vader die me zo veel pijn heeft gedaan waarom is in me weg zo veel hobbels, waarom kan ik niet verder waarom kan ik niet vooruit kijken, ben ik gek aan het worden of ben ik al gek zijn er nog mense met deze gevoel , wat moet ik doen om er vanaf tekomen, help me aub ik weet het niet meer.....



waarom? je kunt je wel steeds afvragen waarom je je steeds zo voelt!
Waarom vraag je je zelf niet af, hoe kan ik mijn gevoelens veranderen wat kan ik er aan doen wat kan ik er aan veranderen om me niet meer zo te voelen!
soms moet je dingen leren waarderen lieve schat!
op het moment dat je te horen krijgt dat je been geamputeerd gaat worden of dat je blind gaat worden dan zul je anders gaan denken!
leer datgene waarderen wat je gekregen hebt!
je bent mooi zo als je bent. jij moet eerst je zelf accepteren, Kijk niet naar anderen. jij weet toch niet hoe anderen zich voelen!
er zijn zoveel mensen die ook niet gelukkig zijn moet hoe ze eruit zien,. maar die veranderen er iets aan.
blijf niet hangen in je negatieve sfeer,. daarvoor is het leven echter veelste kort!
wees slim. en wees Allah swt dankbaar met datgene wat hij je gegeven heeft!
juist omdat je niet zo perfect bent maakt je zo m ooi,. en niemand is perfect of volmaakt. kijk niet teveel naar modebladen of tmf of mtv,. of meiden die daar naar toe streven!
kijk naar je eigen ik. naar de goede dingen van jezelf. naar kleine dingen die je gelukkig maken!
als je familie leden hebt die je steeds naar beneden halen, moet je dit negeren .,. je doet net alsof je het aanhoort maar je laat het lekker van de ene oor de andere oog glijden. elke keer oefenen, geloof me. ik heb het geprobeerd,. en als ik het kan. kan jij het ook!

mocht je meer steun van me nodig hebben. ik zal altijd bereid zijn omvoor je klaar te staan! het leven is te kort om bitter door heen te gaan lieve schat!

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran

19-04-2007, 22:34


je bent depri

19-04-2007, 22:36
hoe kan ik me zelf accepteren als je ouders je niet accepteren, hoe kan ik van me zelf houden als je ouders niet van je houden,

19-04-2007, 22:40

Citaat door Esma83:
hoe kan ik me zelf accepteren als je ouders je niet accepteren, hoe kan ik van me zelf houden als je ouders niet van je houden,



Door te blijven te geloven dat Allah swt van je houd!
ik begrijp precies wat je bedoeld. het lijkt net alsof je steeds brokken van Steen door je keel moet slikken!
het doet mijn om dat mee te maken. als je dat meemaakt. keer op keer,. hetzelfde!
heb geduld..en smeek Allah swt tot rustkoming. het zijn je ouders lieve schat. dat zijn van die dingen die je niet kunt kiezen helaas!

assallamoe alaikom je oegtie soekran

p.s: waarom doen ze zo. als ze wat rustiger zijn en geen slechte zin hebben moet je ze dat gaan vragen

19-04-2007, 22:40
Hey maak je geen zorgen man..

19-04-2007, 22:50
hoe bedoel je met je maak je geen zorgen? ik wil dat mij vader zorgen gaat maken over mij en dat ik 1 keer in me leven van me vader hoor me DOCHTER zeggen meer wil ik niet en als de dood dan wil komen dan mag het van mij

19-04-2007, 22:52

Citaat door Esma83:
hoe kan ik me zelf accepteren als je ouders je niet accepteren, hoe kan ik van me zelf houden als je ouders niet van je houden,





Stel je niet aan joh..natuurlijk houden je ouders wel van je!!
Je leert maar van jezelf houden..je moet niet alleen maar negatief denken je bereikt er niks mee...denk aan goede dingen..
Er zn mensen die het echt erg hebben en die hoor je niet klagen
tijd om wakker te worden..


















En jaag die sjitan weg( denk namelijk dat hij de oorzaak hiervan is) lees de koran en ga bidden..Dank Allah voor alles wat je WEL hebt.

19-04-2007, 22:56
bi idni lah komt het goed schat

19-04-2007, 22:56

Citaat door Esma83:
hoe bedoel je met je maak je geen zorgen? ik wil dat mij vader zorgen gaat maken over mij en dat ik 1 keer in me leven van me vader hoor me DOCHTER zeggen meer wil ik niet en als de dood dan wil komen dan mag het van mij



Je ouders houden echt wel van je hoor meis! Misschien dat ze het niet altijd tegen je zeggen maar van binnen houden ze echt wel van je. Vraag het ze anders praten lucht altijd op!

19-04-2007, 23:12


mense sorry mss kom ik wel dom over, maar ik weet echt niet hoe ik moet doen met die privemail/berichten.

19-04-2007, 23:34

Citaat door soekran:
waarom? je kunt je wel steeds afvragen waarom je je steeds zo voelt!
Waarom vraag je je zelf niet af, hoe kan ik mijn gevoelens veranderen wat kan ik er aan doen wat kan ik er aan veranderen om me niet meer zo te voelen!
soms moet je dingen leren waarderen lieve schat!
op het moment dat je te horen krijgt dat je been geamputeerd gaat worden of dat je blind gaat worden dan zul je anders gaan denken!
leer datgene waarderen wat je gekregen hebt!
je bent mooi zo als je bent. jij moet eerst je zelf accepteren, Kijk niet naar anderen. jij weet toch niet hoe anderen zich voelen!
er zijn zoveel mensen die ook niet gelukkig zijn moet hoe ze eruit zien,. maar die veranderen er iets aan.
blijf niet hangen in je negatieve sfeer,. daarvoor is het leven echter veelste kort!
wees slim. en wees Allah swt dankbaar met datgene wat hij je gegeven heeft!
juist omdat je niet zo perfect bent maakt je zo m ooi,. en niemand is perfect of volmaakt. kijk niet teveel naar modebladen of tmf of mtv,. of meiden die daar naar toe streven!
kijk naar je eigen ik. naar de goede dingen van jezelf. naar kleine dingen die je gelukkig maken!
als je familie leden hebt die je steeds naar beneden halen, moet je dit negeren .,. je doet net alsof je het aanhoort maar je laat het lekker van de ene oor de andere oog glijden. elke keer oefenen, geloof me. ik heb het geprobeerd,. en als ik het kan. kan jij het ook!

mocht je meer steun van me nodig hebben. ik zal altijd bereid zijn omvoor je klaar te staan! het leven is te kort om bitter door heen te gaan lieve schat!

Assallamoe ALaikom je oegtie soekran



jou reactie is top

19-04-2007, 23:55

Citaat door Esma83:
waarom voel ik me altijd zo, dat ik niks waard ben,zo onzeker over me zelf,waarom kan ik niet trots in de spiegel kijken zoals al die meisjes, waarom kan ik niet van me zelf houden of van iemand anders ik voel geen liefde voor niemand, niet eens voor me ouders, waarom deze gevoel het maak me kapot, mss komt het door wat ik heb mee gemaak, mss komt het door me vader die me zo veel pijn heeft gedaan waarom is in me weg zo veel hobbels, waarom kan ik niet verder waarom kan ik niet vooruit kijken, ben ik gek aan het worden of ben ik al gek zijn er nog mense met deze gevoel , wat moet ik doen om er vanaf tekomen, help me aub ik weet het niet meer.....



43. Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.

139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].


"اللّهُـ& #1605;َّ لا سَـهْل&#161 4; إِلاّ ما جَعَلـت& #1614;هُ سَهـلاً& #1548; وَأَنْت& #1614; تَجْـعَ& #1604;ُ الْحَـز& #1614;نَ إِذا شِـئْت&#161 4; سَهـْلا& #1611;."


"Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".
--------------------------------------------------------------------------------

[1] Ibn-H'ibbaan in zijn sah'ieh' onder nr. 2427, Ibn As-Soennie 351. Al-H'aafied heeft gezegd dat deze h'adieth authentiek is en is ook authentiek gekwalificeerd door 'Abdoel-Qader Al-Arnaa-oet in takhriedj Al-Adkaar van An-Nawawi blz.106.



46. Smeekbede voor wanneer er iets gebeurt waartegen afkeer is of wanneer het doel niet bereikt wordt.
144. Allah heeft bepaald en wat Hij wil doet Hij. [1].


"قَدَّر&#161 4; اللهُ وَما شـاءَ فَعَـل."


"Qaddara Allaahoe wa maa shaa-a fa'al
--------------------------------------------------------------------------------

[1] "De sterke gelovige is beter en meer geliefd bij Allah dan de zwakke gelovige en in beiden is het goede aanwezig. Wees behoedzaam met datgene wat voor jou een voordeel biedt, zoek de hulp van Allah en wankel niet wanneer je tegenslagen krijgt. Zeg dan niet: "Als ik zo en zo maar had gedaan", maar zeg dan: "Allah heeft bepaalt en wat Hij wenst doet Hij. Weet dat "als" de weg van de Shaytaan opent". Moesliem 4/2052.



45. Smeekbede om de Shaytaan en zijn influisteringen te verdrijven.
141. (Zeg) "Ik zoek toevlucht bij Allah tegen de verdoemde Shaytaan." [1].


"أَعُوذ&#161 5; باللهِ مِنَ الشَّيْ& #1591;َانِ الرَّجِ& #1610;مِ."


"A'oedhoe biellaahie miena asshaytaanie arradjieem"



142. Doe de oproep tot het gebed (Al-Adhaan). [2].


143. Gedenk Allah en reciteer de Qor-aan. [3].

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Aboe Daawoed 1/206, At-Tiermiedhie. Zie sah'ih' At-Tiermiedhie 1/77 en Soerat Al-moe-emienoen vers, 98-99.
[2] Moesliem 1/291, Al-Boekhaarie 1/151.
[3] "Verander jullie huizen niet in begraafplaatsen. Waarlijk, de Shaytaan zal uit het huis vluchten waar Soerat Al-Baqarah wordt gereciteerd", Moesliem 1/539. De Shaytaan wordt ook uitgedreven door de smeekbedes voor de morgen, voor de avond, bij het slapen gaan, bij het wakker worden, voor het binnengaan en verlaten van de Moskee en bij alle andere authentieke smeekbeden die ons onderwezen werden door de profeet . Net zoals het lezen van aayatoel koersie (2:255) en de laatste twee verzen van Soeraat Al-Baqarah. Wie ook maar zegt: "Er is geen god dan Allah alleen, Hij heeft geen partner, aan Hem is Heerschappij en aan Hem behoort alle lof. Hij is capabel in alles". Als men dit honderd keer zegt dan zal men de hele dag vrij zijn van Shaytaan.



Bron: imaan.nl

Pagina's : [1] 2