Bekijk volle/desktop versie : Hulp bij Loera el 3arbia leren inshallah

26-07-2002, 10:25
In de naam van Allah swt de barmhartige de genadevolle,

A salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe zusters en broeders fi Allah

Zijn er zusters broeders inshallah die me kunnen helpen bij het arabisch leren, ik heb het niet over derija maar ik heb het over loera el3arbia.
Zijn er bandjes met arabische teksten die me daarbij kunnen helpen.

Ik wil inshallah over enkele jaren (jarebi inshallah, Als Allah swt me hierbij helpt) el3omra verrichten,en ik wil weten en begrijpen wat de imam zegt, het is nu al zo moeilijk om te luisteren naar een imam als je het niet begrijpt, laat staan als je inshallah in Mekka bent. Ik wil weten wat ik daar doe,en ik wil niet gaan en maar er om te zijn, nee ik wil inshallah toch de basiskennis hebben inshallah.

Vandaar zusters en broeders in de islam als jullie een aanrader voor me hebbben me dit te laten weten insahllah.

ps. het mag ook geschreven zijn, ik kan arabisch lezen dus dat is geen probleem, liefst iets met vertaling van derija naar loera el3arbia.

Moge Allah swt jullie belonen voor deze inshallah.

Moge Allah swt ons leiden inshallah.
Moge Allah swt onze iman versterken.

Amien

Wa salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe

27-07-2002, 16:31

Salaamoe3laykoem zuster,

Klassiek arabisch is niet te leren op je eentje. Je kan beter een school zoeken waar ze dat geven.Hier in België is er in brussel een school waar ze klassiek arabiszch geven aan volwassenen.
Ik zijn er zeker van dat er in Nederland ook van die scholen zijn.

Als je een digitale satelietontvanger hebt zet het regelmatig op het kanaal Iqra en probeer mee te volgen ook al begrijp je er niets van, na een tijdje ga je toch iets van begrijpen.

Inshallah zal Allah je helpen om je doen te bereiken.

27-07-2002, 17:48
In Nederland kun je bij de volksuniversiteit Klassiek Arabisch leren. Ik zie dat je uit Antwerpen komt. Wellicht hebben ze daar ook zo'n instantie. Of anders kun je ook in Breda terecht. Dat is een half uur van Antwerpen af.
http://www.volksuniversiteit.nl

28-07-2002, 11:27
Salaamoe3alaykoem broders en zusters uitgesloten die satan,

Het beste wat je kan doen is die slaaf van satan op je negeerlijst zetten zodat hij geen aandacht krijgt.

Die jongen wilt alleen aandacht en daarom is hij zo gefrustreerd.

30-07-2002, 09:12

In de naam van Allah swt de barmhartige de genadevolle,

A salamoe alaikoum warhamtoelah wabarakatoehoe,

bedankt voor jullie advies.
choeja uit Antwerpen, kan ik de naam krijgen van die school?? Is het over enkele jaren verspreid?
het is gewoon het feit dat ik het meestal niet kan combineren met mijn andere studies,en ik kan niet nog een jaar wachten zonder inshallah het arabisch te leren.
Ik kijk hamdoelileh wel naar iqra, maar als je geen basis hebt, kan je ook moeilijk volgen. je vindt natuurlijk wel woorden terug en je begrijpt bepaalde dingen maar naar een tijd, zit je maar naar dat scherm te staren zonder dat je weet waar ze het over hebben. vandaar dat ik toch die kleine basis wil hebben.

Toch bedankt, en Moge Allah swt over julllie waken inshallah.

A salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe

31-07-2002, 22:24
Salam aleikum,

Probeer als je een leraar hebt een op de volgende site te kijken voor lesmateriaal.
http://www.iu.edu.sa

Was salam aleikum,

Waleed

11-08-2002, 03:53
salaam,
koop een woorden boek