Bekijk volle/desktop versie : CRISIS: watertekort in Nederland



Pagina's : [1] 2 3

18-04-2007, 11:52
Uien en bieten groeien niet meer[/SIZE]
[SIZE="4"]Aanhoudende droogte zorgt voor watertekort[/SIZE]

[SIZE="2"]Nederland kampt op diverse plaatsen met een watertekort in de bodem omdat het niet regent. De wetenschappelijke adviesorganisatie WaterWatch meldt dat het in maart en april nauwelijks heeft geregend. Dat geeft problemen voor de groei van onder meer uien en bieten. Ook zijn natuurgebieden zo droog dat de kans op brand erg groot is.



Het oosten van Drenthe en Groningen, de Veluwe en Zuid-Limburg hebben de meeste problemen. Alleen landerijen in Friesland en het Groene Hart hebben nog geen last van de droogte. LTO Akkerbouw noemt de situatie voor telers lastig, maar van mislukte oogsten is nog geen sprake. De landbewerkers hebben het dit jaar ook al moeilijker omdat ze structuur van de bodem door de zachte winter moeilijker bewerkbaar is.

Bron RTL

18-04-2007, 19:10



18-04-2007, 20:39
wereld vergaat.

18-04-2007, 20:40
Ohh crisis, een week geen water

18-04-2007, 20:43


Ik heb er geen last van er komt nog steeds water uit de kraan

18-04-2007, 20:44
Water zat in Nederland.

De boeren moeten dan wel meer sproeien, wel veel meer werk natuurlijk.

18-04-2007, 20:44
Vervelend voor de economie en de boeren, maar de bosbranden vind ik erger en gevaarlijker. Als veel bossen in brand gaan dan gaat al dat mooie natuur weg.

18-04-2007, 20:59

Citaat door thomas1234:
Vervelend voor de economie en de boeren, maar de bosbranden vind ik erger en gevaarlijker. Als veel bossen in brand gaan dan gaat al dat mooie natuur weg.

In Amerika stichten ze branden om het bos te beheren in de natuurgebieden..

Als je elk brandje blust, is er te veel groen onder die bomen en is een bos alsd die brand veel gevaarlijk.

De grootse boom ter wereld de sequoia, houdt wel van een brandje, goed voor z'n voorplanting.

18-04-2007, 21:18
Gewoon de sluizen even langer open laten staan totdat het grondwater weer wat stijgt.
Bovendien komt er binnenkort voldoende gletcher-smeltwater vrij.

Trouwens ik geloof niet zo in dat soort paniek.

Stel dat het in de maanden jan-febr maart hard gevroren had en alles ijs was geweest, dan was er ook een water tekort.

Nu komt het omdat de planten wat harder groeien vanwege de hoge temperatuur.

Dat evenwicht herstelt zich heus wel.

18-04-2007, 21:20
Jullie weten ook veel over water zeg.....

18-04-2007, 21:26

Citaat door LieveVrouwtjuh:
Jullie weten ook veel over water zeg.....


Dit is het op 1 na grootste zoetwaterreservoir van Europa. Ijsselmeer.

Foto 2 dagen geleden genomen.

Zolang dit meer nog water bevat tot aan de voet van de dijk zie ik geen problemen. De stoomgemalen draaien daar nog lang niet op volle toeren.




18-04-2007, 21:28
wat is ijsselmeer mooi......!

18-04-2007, 21:30



Citaat door Ranraw:
Dit is het op 1 na grootste zoetwaterreservoir van Europa. Ijsselmeer.

Foto 2 dagen geleden genomen.

Zolang dit meer nog water bevat tot aan de voet van de dijk zie ik geen problemen. De stoomgemalen draaien daar nog lang niet op volle toeren.





Het gaat over het water dat gebruikt wordt voor boeren en het gevaar voor bosbranden. Wel mooie foto trouwens!

18-04-2007, 21:34
Verzilting in zicht!


Bereid je voor op het Tarwe-tijdperk.

18-04-2007, 21:36

Citaat door Mister_Riffi:
Ohh crisis, een week geen water


en dat noem jij geen crisis? jou wil niet ik ruiken dan hoor!

Pagina's : [1] 2 3