Bekijk volle/desktop versie : Aandacht voor seksueel misbruik!!!!!!



17-04-2007, 21:31
Hallo allemaal.....

Ik wil graag doormiddel van dit bericht de aandacht richten op seksueel misbruik.
Ik werk namelijk met slachtoffers van seksueel misbruik......(het is voor mij wel stage)
Wat mij opvalt is het aantal percentage van allochtonen die hulp zoekt voor o.a. seksueel misbruik.....
Er is naar mijn weten...ongeveer 3 allochtonen hulp komen zoeken, de rest is van Nederlandse afkomst.......
Er wordt naar mijn idee te weinig aandacht besteed aan seksueel misbruik....vooral vallen de allochtonen buiten de boot.
Het aantal vrouwen dat misbruikt wordt is 1 op 3. Onder misbruikt wordt o.a verstaan: incest, verkrachting, aanranding en seksuele intimidatie.

Ik wil hiermee een beeld krijgen van meiden en wellicht ook jongens, hoe zij hiermee omgaan, bij wie kunnen ze terecht, heb je ooit hulp gezocht (zo ja bij welke instelling), wat zou je graag willen enz......

Mocht je ook behoeften hebben om je verhaal kwijt te kunnen of gewoon een luisterend oor willen dan kun je altijd naar mij mailen..

Alvast bedank!!!!

17-04-2007, 21:44


Salaam dame,

Ik werk zelf ook in de hulpverlening en weet wat je bedoelt...
Het komt bij allochtonen net zo vaak voor als bij autochtonen. Echter wordt er niet over gepraat omdat er in de Marokkaanse cultuur toch een grote taboe op zit... ik heb genoeg trieste situaties meegemaakt op de werkvloer, sta3filollah oe safi . In de Marokkaanse cultuur krijgt de vrouw toch gemakkelijk de "schuld" van seksuele intimidatie/misbruik, ze zou het nl zelf uitlokken... dat is natuurlijk niet waar, dus dat is een sterke factor dat denk ik ook heel erg meespeelt. Je bent slachtoffer maar je wordt als dader behandelt door mensen van dichtbij
Hulp zoeken is heel belangrijk, maar de stap naar hulpverlening is nog een te grote drempel....

Moge Allah ons bijstaan insa allah.

18-04-2007, 23:13
Heey meid,

Ik ben blij dat je jou mening ook meedeelt. Ik hoop dat we toch iets kunnen bereiken...vandaar ook mijn onderwerp. Ik wil echt dat er meer aandacht besteed wordt aan seksueel misbruik, voor gericht op allochtonen.

alvast bedankt

20-04-2007, 21:15
Ik denk dat wij onze kinderen anders moeten opvoeden. We moeten onze kinderen zo opvoeden dat ze ons alles vertellen en dat we niet boos op ze worden maar hun prijzen om hun eerlijkheid. We moeten onze kinderen van jongsafaan leren dat NIEMAND (ook papa, opa of ome jan niet) aan hun privégedeelten mogen komen en dat het kind dat ook van niemand mag zien of aanraken. We moeten onze kinderen volgens de Islam opvoeden en niet volgens belachelijke tradities die voor niemand behalve voor de dader goed zijn.