Bekijk volle/desktop versie : Borstvoeding, Fopspeen, venkelthee.



Pagina's : [1] 2

17-04-2007, 16:57
Salaam allaykoem,

Heb een vraagje aan de moeders onder ons Insha Allah.

Mijn kind Oemayya is nu 3 weken oud, ik geef haar alhamdolilah de borstvoeding. Soms heeft ze buikkrampjes en werd mij geadviseerd om sinaasappel te eten zodat zij dan diaree kan krijgen. Maar wat ik ook weet is dat venkelthee goed helpt. Maar mij vraag duidt nu. Mag ik haaar wel venkelthee geven in een normale fles ondanks ik haar borstvoeding geef. Gaat zij mijn borstvoeding of tepel niet afstoten. En kan ik haar soms af en toe als ze erg vervelend is een Fopspeen geven en stoot zij mij tepels dan ook niet af. Ik zoek echt iemand die dit kan beantwoorden voor mij het is erg belangrijk

Jazaakoum allah o gayrin
Wa salaam allaykoem

Oem Oumayya

17-04-2007, 17:44


Dat ligt aan het kind zelf. Mijn dochters hebben dat allebei niet gehad, ze vonden alles wel goed.

Je kunt het proberen, maar ik zou geen jus d'orange drinken of sinaasappel eten , is zielig joh, krijgt ze diaree. Venkelthee of kamillethee is goed en als je geen flesspeen wilt gebruiken kun je ook wat in een thee lepeltje doen en zo in haar mondje gieten.
Je hebt ook Cinababy van VSM, kun je ook zo druppelen in de mond.

17-04-2007, 17:49

Citaat door Selly:
Dat ligt aan het kind zelf. Mijn dochters hebben dat allebei niet gehad, ze vonden alles wel goed.

Je kunt het proberen, maar ik zou geen jus d'orange drinken of sinaasappel eten , is zielig joh, krijgt ze diaree. Venkelthee of kamillethee is goed en als je geen flesspeen wilt gebruiken kun je ook wat in een thee lepeltje doen en zo in haar mondje gieten.
Je hebt ook Cinababy van VSM, kun je ook zo druppelen in de mond.


Oh ok mesha allah ja dat kan ook.. maar jou docchters hebben dus en de speen gehad en borsttvoeding als ik mij niet vergis?? ging het wel goed samen

17-04-2007, 17:58
ik heb zelf voor mijn dochtertje de speen,en borstvoeding gegeven en af en toe een papfles voor water.ze heeft er geen last van gehad en weigerde de borstvoeding niet.

17-04-2007, 18:09



Citaat door Muslima_Jamalia:
Oh ok mesha allah ja dat kan ook.. maar jou docchters hebben dus en de speen gehad en borsttvoeding als ik mij niet vergis?? ging het wel goed samen




Ja hoor ging prima.

Kwestie van uitproberen, meestal maak je je zorgen om niets en valt het allemaal reuze mee.

17-04-2007, 18:41

Citaat door Muslima_Jamalia:
Oh ok mesha allah ja dat kan ook.. maar jou docchters hebben dus en de speen gehad en borsttvoeding als ik mij niet vergis?? ging het wel goed samen

Zoals selyy.. zei het ligt aan je kind..
Je kunt ook rooibos thee drinken.. das zelfs lekkerder.. en werkt sneller
Gebruik gewoon VSM cinababy klein flesje bij iedere apotheek en drogist te krijgen.. werkt ook goed!

17-04-2007, 18:42
eigenlijk mag je geen sinasappels eten omdat het niet goed voor je is enborstvoeding

zegt ment althans dat zeiden ze toenderteid tegen mij
allah o alhlam


proficiat meid en geniet ervan en 1 ding geef zolang mogelijk borstvoeding

17-04-2007, 18:51
Ps:
Let ook op met wat je eet..
geen pittige dingen..
Geen sambal enz..
Omdat zo een baby dit allemaal nog niet gewend.. is. kan het hier van ook.. krampjes krijgen..

17-04-2007, 18:55
Je mag af en toe heus wel een sinasappeltje eten hoor, het kan geen helemaal geen kwaad. Ook heeft dit geen invloed op de borstvoeding en je baby krijgt er ook geen diarree van. Je mag eigelijk alles eten wat je tijdens de zwangerschap al at. Je baby is er al gewend aangeraakt, maar doe het natuurlijk wel met mate. Darmkrampjes bij een baby is heel normaal, alle babies hebben dit omdat de darmen nog niet gerijpt zijn en moeten wennen aan de melk die ze binnen krijgen. Na 2 a 3 maanden gaat dit ook over.

Wat betreft een fopspeentje, ik denk wel dat je die nu wel kunt geven, je baby heeft de zuigtechniek voor de borstvoeding al onder de knie. Mijn dochtertje kreeg na 1 week een speentje en dat ging hartstikke goed met de borstvoeding!

17-04-2007, 19:11
Ik geef mijn kleine ook borstvoeding, en zijn laaste voeding krijgt hij bijvoeding (de fles) en indien hij nog zuigbehoefte heeft een fopspeen, en de borstvoeding gaat nog steeds harstikke goed hmdl. Merk ook dat hij liever de borst wilt dan de fles..

17-04-2007, 19:40

Citaat door Ouissam:
Je mag af en toe heus wel een sinasappeltje eten hoor, het kan geen helemaal geen kwaad. Ook heeft dit geen invloed op de borstvoeding en je baby krijgt er ook geen diarree van. Je mag eigelijk alles eten wat je tijdens de zwangerschap al at. Je baby is er al gewend aangeraakt, maar doe het natuurlijk wel met mate. Darmkrampjes bij een baby is heel normaal, alle babies hebben dit omdat de darmen nog niet gerijpt zijn en moeten wennen aan de melk die ze binnen krijgen. Na 2 a 3 maanden gaat dit ook over.

Wat betreft een fopspeentje, ik denk wel dat je die nu wel kunt geven, je baby heeft de zuigtechniek voor de borstvoeding al onder de knie. Mijn dochtertje kreeg na 1 week een speentje en dat ging hartstikke goed met de borstvoeding!


benik k warschijnlijk verkeerd ingelicht

jammer he dat je nietterug de borst kan geven
ik zou best de bosrt willen geven

mùaar dat is voor de 2e kind inshalah


ja ja dames aytoesia denkt al aan een 2e

17-04-2007, 19:45
Salam oe alaikoem zuster,

Nog Mabrouk met je kleine meisje!! Moge Allah s.w.t haar laten opgroeien tot een vrome godsvrezende moslima Ameen!!

Je kan het idd zoals de andere al zeiden gewoon uitproberen, op het begin voel je je zo onzeker met alles maar je moet gewoon zelf wat uitproberen en kijken hoe ze reageert op dingen.

Mij werd juist afgeraden om sinaasappelsap te drinken omdat ze dan allahoe a3lem nog meer krampjes krijgt.

Cinababy is homeopatisch middeltje tegen buikkrampjes, bij moussa hielp het niks maar bij andere weer wel. Het buikje masseren met warme olijfolie ( wel met de klok mee wrijven), en inbakeren hielp bij mijn zoontje supergoed daar worden ze heel rustig en ontspannen van.

Ik had dit soort inbakerdoek voor moussa http://www.pacco.nl/ en sindsdien sliep ie als een roosje.

Je kan haar juist beter af en toe uit een flesje laten drinken zodat ze dat ook leert, een vriendin van mij heeft haar dochtertje nooit uit het flesje laten drinken en nu kan het kind alleen aan de borst drinken en dat beperkt haar nogal in een aantal dingen.

Geniet van je kleine meid, en Allahi sjafik voor jou zuster moge Allah ta3ala je snel genezen ameen.

wasalaam oe alaikoem Oum Moussa

17-04-2007, 22:02


Salaam,

Ik gaf haar al de eerste dag een fopspeen....

En borstvoeding ging goed, sommige kinderen willen gewoon
geen fopspeen.

Ik gaf haar geen venkelthee maar Masalina (kamiletee)uit marokko
en dat hielp tegen buikkrampjes en ook Cinababy en die vond ze lekker!

Ik hoorde van de consultatiebureau dat venkelthee eigenlijk niet goed is
kankerverwerkend. Ze zijn met een onderzoek bezig.

Succes meid en het komt goed inshallah.

Salaam

17-04-2007, 22:56
ja dat begreep ik ook dat venkelthee tegenwoordig afgeraden wordt omdat het misscchien kankerverwenkend is.

Een speen wordt afgeraden tot ong vier of zes weken, als je borstvoeding geeft. Omdat de baby dan in de war raakt.

Ik geef nu ook bijna zes maanden alleen bv en heb eigenlijk nooit de speen gegeven. Ik vind die speen maar een gedoe.

17-04-2007, 23:06
Nooit sinaasappelsap drinken als je borstvoeding geeeft, je moet uitkijken met vruchtensappen, alles wat pittig is, uien, sommige koolsoorten etc.

Pagina's : [1] 2