Bekijk volle/desktop versie : Mag een vrouw zonder mahram naar buiten?



Pagina's : [1] 2

16-04-2007, 11:49
[/SIZE][SIZE="4"]Mag een vrouw zonder mahram naar buiten?

16-04-2007, 11:53


neej een vrouw moet altijd mahram bij zich hebben

16-04-2007, 11:54
naar buiten mag wel alleen reizen niet je?!kijk als ze naar school bijv moet hoeft er geen mahran bij te zijn maar als ze haar stad uitgaat dan moet er een mahram bij zijn.

18-04-2007, 13:57

Citaat door hijaab_dragende:
neej een vrouw moet altijd mahram bij zich hebben

masha allah 3liki
maar, u die denken!!!!!!!
o3alikoem salam wara7matoho ta3ala wabarakatoho

18-04-2007, 14:12



Citaat door hijaab_dragende:
naar buiten mag wel alleen reizen niet je?!kijk als ze naar school bijv moet hoeft er geen mahran bij te zijn maar als ze haar stad uitgaat dan moet er een mahram bij zijn.


Wat is het verschil dan tussen reizen en naar school gaan?
Soms is de school of opleiding of universiteit heel ver en moet er gereisd worden.

al7qq.

18-04-2007, 14:22
Ik Zou Dat Ook Willen Weten Want Er Is Volgens Mij Wel Regels Voor Dat Maar Ik Heb Wel Wat Dingen Gehoord Maar Dat Is Ook Niet Zeker Ik Zou Ook Graag Dalliel Van Willen Zien Insha'allah

20-04-2007, 10:40

Citaat door al haqieqat:

Wat is het verschil dan tussen reizen en naar school gaan?
Soms is de school of opleiding of universiteit heel ver en moet er gereisd worden.

al7qq.


inderdaad.
ik had er ook naar gevraagd en als het om school gaat dan mag je wel reizen zonder mahram, maar hij zei wel; liever niet.. dus als het echt moet bijvoorbeeld de opleiding die je wil volgen wordt alleen op die school gevolgd waarvoor je lang moet reizen, dan wordt er uitzondering gemaakt.
allhoe a3lam.

maar ik vind dat je in de islaam prioriteiten moet stellen.
als je kijkt naar het reizen van tegenwoordig; het veel sneller en eenvoudiger en ook veiliger(voor de vrouw). in drie uur ben je al in marokko bij wijze van spreken. ik zeg niet dat het halal is maar goed dit is mijn mening

liefs

20-04-2007, 10:47
ik wil het ook wel weten.. ik bedoel en als de vrouw geen mahram heeft.. mij stiefvader is weg naar marokko.. en ik heb geen contact met me andere familie.. mij oom ofzo dus als een vrouw geen mahram heeft. hoe dan..

ik hoop dat jullie me nog begrijpen

20-04-2007, 11:36

Citaat door halimanmoslim:
[/SIZE][SIZE="4"]Mag een vrouw zonder mahram naar buiten?



ًDenk je dat er hier fatawa's worden gegeven.
Zulke vragen stel je niet op Marokko.nl.

http://www.islamqa.com
http://www.ibnothaimeen.com/index.shtml

20-04-2007, 11:55
Mensen die iets uitspreken of het haram of halal is, onderbouw het graag

20-04-2007, 12:05

Citaat door ~M@ghrAbiA~:
Mensen die iets uitspreken of het haram of halal is, onderbouw het graag



ja idd iedereen kan hier een antwoord plaatsen, met daliel weet men waar je het over hebt.

20-04-2007, 12:18
nog steeds niemand

20-04-2007, 18:38



Citaat door Lampjuh:
ًDenk je dat er hier fatawa's worden gegeven.
Zulke vragen stel je niet op Marokko.nl.

http://www.islamqa.com
http://www.ibnothaimeen.com/index.shtml



danke bazaf for jouw informatie ya mijn zuster in de islam
jazaki allah khayran
o3alikoem salam

26-04-2007, 12:38
salam a3alikoum,3alikoem salaam warhamtoelah wa barkatoeh.


bismielahie rahmanie rahiem.

Als 1e is het wel toegestaan om naar buiten tegaan zonder een goede reden? en 2e als je naar buiten gaat is het wel toegestaan om zonder een mahram tegaan als je een mahram wel heb(je vader oom opa broer man of ouwere zoon schoonvader)



[COLOR="Purple"]we zullen kijken wat Allah 1e zegt,[/COLOR]

Allaah, De Sublieme, De Verhevene zegt:
ƒËEn wanneer jullie hen (de vrouwen van de Profeet) om iets vragen, vraagt het hen dan van achter een afscheiding. Dat is reiner voor jullie harten en voor hun harten.ƒÍ16

(uitleg van de ayat)En de beste Hidjaab (afscheiding) voor een vrouw, na het bedekken van haar gezicht en lichaam met kleding, is haar huis.


en na dat zei de dochter van de profeet fatima radiyoelahoe3anha de beste voor een vrouw is(1 van de beste dingen) is dat ze thuis blijft zo dat mannen haar niet zien en zij mannen niet ziet. auhtentieke overlevering.



dus het is beter om niet naar buiten tegaan behalve bij noodzaak en bij noodzaak moet men 1e kijken wie van de mahram mee kan!


en bv een school je vader kan je vast wel brengen en ophalen of je broertje,en men dient ook in de klas tezitten met alleen meisjes, en buiten dat als het niet kan vanwege leven in kufaar land(wat eigelijk zo ie zo niet mag) dient men op school tezitten tot haar verplichte leeftijd en dan gewoon verder teverdiepen in de islaam en te trouwen.




en als je geen mahram's heb doordat je geen contact heb met je familie wat moet je dan doen.


1e is de vraag waarom zou een vrouw geen contact met haar familie hebben? dus ik snap deze zin niet en buiten dat als ze dat niet heeft ga ik van uit dat ze wel een man heeft zo niet dan dient ze snel mogelik te trouwen om haar godsdienst te vervolmaken.

of alleen in je omgeving dat je even iets moet halen mag je dan zonder mahram naar buiten.

als je even weg kan kan een mahram ook even mee gaan en als het iets persoonlijk is kan hij wel even buiten w8, bv omdat je naar aphotheek moet of drogist.

WALIKOUM SALAM WA RAHMATOELLAH

28-04-2007, 19:54

Citaat door moslima-arabia:
salam a3alikoum,3alikoem salaam warhamtoelah wa barkatoeh.


bismielahie rahmanie rahiem.

Als 1e is het wel toegestaan om naar buiten tegaan zonder een goede reden? en 2e als je naar buiten gaat is het wel toegestaan om zonder een mahram tegaan als je een mahram wel heb(je vader oom opa broer man of ouwere zoon schoonvader)



[COLOR="Purple"]we zullen kijken wat Allah 1e zegt,[/COLOR]

Allaah, De Sublieme, De Verhevene zegt:
ƒËEn wanneer jullie hen (de vrouwen van de Profeet) om iets vragen, vraagt het hen dan van achter een afscheiding. Dat is reiner voor jullie harten en voor hun harten.ƒÍ16

(uitleg van de ayat)En de beste Hidjaab (afscheiding) voor een vrouw, na het bedekken van haar gezicht en lichaam met kleding, is haar huis.


en na dat zei de dochter van de profeet fatima radiyoelahoe3anha de beste voor een vrouw is(1 van de beste dingen) is dat ze thuis blijft zo dat mannen haar niet zien en zij mannen niet ziet. auhtentieke overlevering.



dus het is beter om niet naar buiten tegaan behalve bij noodzaak en bij noodzaak moet men 1e kijken wie van de mahram mee kan!


en bv een school je vader kan je vast wel brengen en ophalen of je broertje,en men dient ook in de klas tezitten met alleen meisjes, en buiten dat als het niet kan vanwege leven in kufaar land(wat eigelijk zo ie zo niet mag) dient men op school tezitten tot haar verplichte leeftijd en dan gewoon verder teverdiepen in de islaam en te trouwen.




en als je geen mahram's heb doordat je geen contact heb met je familie wat moet je dan doen.


1e is de vraag waarom zou een vrouw geen contact met haar familie hebben? dus ik snap deze zin niet en buiten dat als ze dat niet heeft ga ik van uit dat ze wel een man heeft zo niet dan dient ze snel mogelik te trouwen om haar godsdienst te vervolmaken.

of alleen in je omgeving dat je even iets moet halen mag je dan zonder mahram naar buiten.

als je even weg kan kan een mahram ook even mee gaan en als het iets persoonlijk is kan hij wel even buiten w8, bv omdat je naar aphotheek moet of drogist.

WALIKOUM SALAM WA RAHMATOELLAH


masha allah 3liki ya okhti

Pagina's : [1] 2