Bekijk volle/desktop versie : De kern van de probleem (Palestina).



Pagina's : [1] 2 3

15-04-2007, 22:55
Dit zei de Franse filosoof Bernard-Henri Lévy, dé grote pleitbezorger van vrijheid en menselijke waardigheid, in Amsterdam: „De islamitische wereld heeft een aggiornamento nodig, een omwenteling. En het is waar dat die omwenteling er alleen komt als de islamitische teksten werkelijk kritisch worden gelezen, als dogma’s ter discussie worden gesteld. Dit is de kern van het probleem: óf de Koran blijft onaantastbaar en we koersen af op een catastrofe, óf we accepteren het idee dat een tekst alleen leeft bij de gratie van het commentaar, door constante herziening."
Pas dan zal een nieuwe tijd voor de islam aanbreken.

15-04-2007, 23:06



Citaat door elhayet84:
Dit zei de Franse filosoof Bernard-Henri Lévy, dé grote pleitbezorger van vrijheid en menselijke waardigheid, in Amsterdam: „De islamitische wereld heeft een aggiornamento nodig, een omwenteling. En het is waar dat die omwenteling er alleen komt als de islamitische teksten werkelijk kritisch worden gelezen, als dogma’s ter discussie worden gesteld. Dit is de kern van het probleem: óf de Koran blijft onaantastbaar en we koersen af op een catastrofe, óf we accepteren het idee dat een tekst alleen leeft bij de gratie van het commentaar, door constante herziening."
Pas dan zal een nieuwe tijd voor de islam aanbreken.


Klinkt joods,dan kan je niets anders verwachten

15-04-2007, 23:09
och, óók als die gasten zich gewoon primitief vasthouden aan de letterlijkheid van dat boekje is.... God tégen ze.....dus streven niet WIJ....maar ZIJ af op een catastrofe...van Liefde win je het namelijk niet...

Het is nu tóch al meestal alleen maar een hoop gedraai en gezeik om het, in deze Orde van "Bescherm"heren van Het "Gulden Vlies", zo geliefde, maar o zo "gevaarlijke" vrouwelijk geslachtsorgaan.

Én je voortplanten natuurlijk....

Je snapt niet, dat ze zélf niet doorhebben dat het God is die de hel boven hun landen leegkiepert...wélk ánder volk of geloof blaast anders aan de lopende band elkaar op?????


Allemaal straf....omdat ze stonden te juichen, toen islams zich opbliezen, in Israel of elders in de wereld.....nu keert het door hun "bedachte" zwaard zich tegen hen zelf....Marokko had nog mazzel, van de week, maar Algerije geniet al met volle teugen, over Irak hebben we het maar niet, en de Joodse Muur schijnt aardig effektief te zijn

15-04-2007, 23:23
die levy kan beter op zijn zionistische maatjes letten

15-04-2007, 23:30


Dit is een foto van BHL


15-04-2007, 23:30

Citaat door elhayet84:
Jah hij heeft een joods-Algerijnse achtergrond.

nah, dan kan ie niet gelijjk hebben natuurlijk....

Einstein? uh...jood....dus zwamt ie onzin

mooi staaltje "islamitiese" logika.....mooi-slim noemen ze zich dan ook nog

15-04-2007, 23:33
Dit is een foto van Einstein


15-04-2007, 23:36
Ik heb geen behoefte aan een nieuwe tijd. De nieuwe tijd die hij wilt bereiken is de tijd waarin wij allemaal de secularisatie of verjodisering vieren en hand in hand aan het bordje varkenshaas zitten. Ik heb nog liever deze ellende dag in dag uit (en ik kan het zeggen omdat het ver-van-mijn-bed-show is) dan ook maar één dag waarin wij de walgelijke ongelovigen en Joden zege laten vieren. Lang leve mensen MET principes.


15-04-2007, 23:36
Iemand, die zó dom is, om niet na te denken, over wat een mens zegt, maar uitsluitend kijkt naar diens ras, geloof of afkomst.....is niet alleen een eerste klas domoor, maar ook nog eens een racist...en al zegt ie zo'n persoon 1000 x van zichzelf..."I believe in Allah"......God gelooft niet in hém.

15-04-2007, 23:38

Citaat door wolfowitzen:
nah, dan kan ie niet gelijjk hebben natuurlijk....

Einstein? uh...jood....dus zwamt ie onzin

mooi staaltje "islamitiese" logika.....mooi-slim noemen ze zich dan ook nog


Tuurlijk praat hij onzin, hij denkt dat hij de wereld kan verbeteren.
Hij denkt dat hij James Bond is.

15-04-2007, 23:39

Citaat door Pseudonimia:
. Lang leve mensen MET principes.

zolang het maar positieve, opbouwende principes zijn.....en dát ontbreekt helaas maar al te vaak in Allah-land

15-04-2007, 23:40

Citaat door elhayet84:
Tuurlijk praat hij onzin, hij denkt dat hij de wereld kan verbeteren.
Hij denkt dat hij James Bond is.


En jij zeker de profeet?

15-04-2007, 23:41



Citaat door wolfowitzen:
zolang het maar positieve, opbouwende principes zijn.....en dát ontbreekt helaas maar al te vaak in Allah-land


Om je ook maar eventjes je feestje te geven vanavond reageer ik eens inhoudelijk op je: Wat bedoel je met Allah-land? Definieer positieve, opbouwende principes en waar dat precies ontbreekt? Immers post je nu zo veel trieste verbloemingen maar lees ik nergens waar het op staat.

15-04-2007, 23:42

Citaat door elhayet84:
Tuurlijk praat hij onzin, hij denkt dat hij de wereld kan verbeteren.
Hij denkt dat hij James Bond is.



Tja, als je al denkt dat je de wereld kan verbeteren... dan moet je wel onzin praten.

15-04-2007, 23:47

Citaat door wolfowitzen:
En jij zeker de profeet?


Nee, maar geloof je dat ik de profeet ben.

Pagina's : [1] 2 3