Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Die harsplaksel van suiker en citroen wie heeft die?



15-04-2007, 22:00
hoi dames,

Wie kan mij het recept ervan geven. Je heb suiker, citroen en nog iets nodig. Helpt het echt?

15-04-2007, 22:15


kom op niemand?

15-04-2007, 22:16
Hoe werkt dat spul en hoe maak je het?

15-04-2007, 23:54
Dacht gelijke (?) delen honing, suiker en citroen. Opwarmen. Wat laten afkoelen en op de te beharen oppervlakte uitsmeren. Repen katoen of strips erop en...tanden op mekaar houden dan maar

16-04-2007, 00:10


Benodigheden:

1. Magnetron-bestendig afsluitbaar kunstof bakje. (Van tupperware ofzo, of een oud, leeg Veet potje is natuurlijk helemaal top..)
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei.
Leg een stukje katoen (Knip bv een oud t-shirt in lapjes of koop kant en klare ontharings lapjes te koop bij de bodyshop.)op de hars.
Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, tegen de haargroei in.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)

Nog een tip: Om rode plekjes, ingegroeide haren en een geirriteerde huid te voorkomen is het belangrijk dat je VOOR het ontharen doucht.(haartjes laten gemakkelijker los) en de huid het liefst 24 uur daarna niet wast. (Haarzakjes raken geirriteerd en geprikkeld.) Ook lotion, creme ed. van te voren smeren: je huid is te geprikkeld om deze producten goed te kunnen verdragen. Liefst voor het naar bed gaan ontharen zodat je huid kan kalmeren gedurende de nacht.

Dit schreef de persoon die dit op internet had gedaan:

dit recept heb ik dus niet van mezelf maar via internet, maar het bevalt mij zo goed dat ik het met jullie wil delen. let erop dat je het door laat koken tot het heel donker van kleur is, dat het lijkt op stroop, heel donker bruin.
sinds ik sugaring gebruik hoef ik me benen maar 1 keer in de 4 a 5 weken te ontharen. en je kunt er zelfs je oksels of bikini lijn mee ontharen maar het is niet geheel pijnvrij. probeer het eerst op je benen, daar doet het het minst pijn, en wees voorzichtig dat het niet te heet is! want anders kan je je verbranden.
mij bevalt het zo goed en het is spotgoedkoop. je kan ook een pot hars kopen in de winkel, maar ik verkies sugaring boven hars van de winkel omdat het goedkoper is en ik vind het zelf beter werken. wat ik ook een heel groot voordeel vind van harsen is dat je ook je dode huidcellen verwijder (die zie je echt op het doekje zitten als je het doekje eraf trekt) en je huid wordt super zacht! en een paar weken heb je geen last meer van die lastige haren.
het is wel een kleverig karwei, dus je kunt het het best in de badkamer doen. al de hars die je morst of dat op je been achter blijft kun je heel gemakkelijk verwijderen met water.
het haalt je haar met wortel en al eruit dus nooit meer stoppels, echt een super gladde huid en je haren komen zacht terug, niet als harde stoppels. en ze blijven veel langer weg als bij scheren, het verschilt per persoon maar het duurt tussen de 2 en de 6 weken voor je haren weer terug komen, en naarmate je het vaker doe blijven de haren langer weg

16-04-2007, 13:32

Citaat door lomya:
schat die kan je kopen bij de turk voor 1.50 . je doet het potje in een pan met half koud water daarna kok je het een kwartie ongeveer je haalt het potje er uit en laat het z'n 5 min koud worden daarna pak je dat spul klein beetje en begint er mee te spellen in je handen tot dat ie een ietsje lichter kleur krijg dan smeer je het op je gezicht en dan harsen je moet van beneden naar boven harsen.

als je klaar bent was je gezicht met koud water of je bennen maak niet uit wat je harst en dan mag 24 uur niet duchen tot de volgende dag

en zo hoop ik dat ik je genoeg heb kunnen helpen als je meer vragen hebt
dan zeg je het maar


bedankt lieverd. Maaruh als ik het erop smeer moet ik dan van die harsstrips gebruiken of kan het ook zonder?

16-04-2007, 13:34

Citaat door Miss_ThUg_R:
Benodigheden:

1. Magnetron-bestendig afsluitbaar kunstof bakje. (Van tupperware ofzo, of een oud, leeg Veet potje is natuurlijk helemaal top..)
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei.
Leg een stukje katoen (Knip bv een oud t-shirt in lapjes of koop kant en klare ontharings lapjes te koop bij de bodyshop.)op de hars.
Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, tegen de haargroei in.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)

Nog een tip: Om rode plekjes, ingegroeide haren en een geirriteerde huid te voorkomen is het belangrijk dat je VOOR het ontharen doucht.(haartjes laten gemakkelijker los) en de huid het liefst 24 uur daarna niet wast. (Haarzakjes raken geirriteerd en geprikkeld.) Ook lotion, creme ed. van te voren smeren: je huid is te geprikkeld om deze producten goed te kunnen verdragen. Liefst voor het naar bed gaan ontharen zodat je huid kan kalmeren gedurende de nacht.

Dit schreef de persoon die dit op internet had gedaan:

dit recept heb ik dus niet van mezelf maar via internet, maar het bevalt mij zo goed dat ik het met jullie wil delen. let erop dat je het door laat koken tot het heel donker van kleur is, dat het lijkt op stroop, heel donker bruin.
sinds ik sugaring gebruik hoef ik me benen maar 1 keer in de 4 a 5 weken te ontharen. en je kunt er zelfs je oksels of bikini lijn mee ontharen maar het is niet geheel pijnvrij. probeer het eerst op je benen, daar doet het het minst pijn, en wees voorzichtig dat het niet te heet is! want anders kan je je verbranden.
mij bevalt het zo goed en het is spotgoedkoop. je kan ook een pot hars kopen in de winkel, maar ik verkies sugaring boven hars van de winkel omdat het goedkoper is en ik vind het zelf beter werken. wat ik ook een heel groot voordeel vind van harsen is dat je ook je dode huidcellen verwijder (die zie je echt op het doekje zitten als je het doekje eraf trekt) en je huid wordt super zacht! en een paar weken heb je geen last meer van die lastige haren.
het is wel een kleverig karwei, dus je kunt het het best in de badkamer doen. al de hars die je morst of dat op je been achter blijft kun je heel gemakkelijk verwijderen met water.
het haalt je haar met wortel en al eruit dus nooit meer stoppels, echt een super gladde huid en je haren komen zacht terug, niet als harde stoppels. en ze blijven veel langer weg als bij scheren, het verschilt per persoon maar het duurt tussen de 2 en de 6 weken voor je haren weer terug komen, en naarmate je het vaker doe blijven de haren langer weg
bedankt schat

16-04-2007, 13:42

Citaat door lomya:
a.u.b

nee het kan zonder harsstrips als je het heb gebruikt ben ik even vergeten er bij te zeggen niet te vaak want dan gaat het branden dus 2 keer a 3 keer op een plek

als je klaar bent gebruik geen crem hou je gezicht allen koud

su6 schat


Dus gewoon zonder niks het plaksel met mijn handen eraf trekken?


16-04-2007, 13:47

Citaat door lomya:
jep



oh my god dat gaat zeker pijn doen

ewa ja wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

schokran sis

16-04-2007, 14:00

Citaat door lomya:
het doet echt even pijn als je voor het eerst doet maar daarna wordt het zo gewoon dat je niks meer voelt

dat is waar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

geen dank mop


Haha i hope it works

16-04-2007, 17:00
maar kan je ook het spul erop smeren en dat met een scheermesje weghalen?

16-04-2007, 18:53
met j handen?

16-04-2007, 18:57


dus gwn met je handen weghalen en ook een beej krabben zodat het weggaaat dus?