Bekijk volle/desktop versie : Een hadith of koranvers over ziekte....



15-04-2007, 11:49
Hebben jullie misschien een koranvers/hadith die aanspoort of de beloningen er van weergeeft als men (dood)ziek op bed ligt en vooralsnog prijst/waarschuwt het gebed te verrichten.

Het scheelde gisteren maar weinig en ik had het gebed niet verricht. Het zou me aanmoedigen als ik aan een bepaalde hadith kan denken zodat ik gemakkelijker uit me ziektebed kan stappen om het gebed te verrichten.... dus ik zou het erg waarderen als iemand mij hierbij kan helpen door de bronnen te plaatsen....

15-04-2007, 12:05


Imran ibn Husain (radiallaahu 'anhu) zei:

"Ik leed aan aambeien, dus vroeg ik Rasuulullaah en hij zei: "Bid staand, als je niet kan dan zittend;als je hier toe niet in staat bent, bid dan liggend."

De profeet bezocht een zieke en zag hem leunen op een stok, de profeet gooide het opzij en zei: "Bid op de grond als je kan, maak anders bewegingen met je hoofd; de sudjoed lager makend dan de ruko3."

Click hierop voor uitgebreide informatie.

Assalaam Aleykoum,

15-04-2007, 12:11

Citaat door AdnaanX:
Imran ibn Husain (radiallaahu 'anhu) zei:

"Ik leed aan aambeien, dus vroeg ik Rasuulullaah en hij zei: "Bid staand, als je niet kan dan zittend;als je hier toe niet in staat bent, bid dan liggend."

De profeet bezocht een zieke en zag hem leunen op een stok, de profeet gooide het opzij en zei: "Bid op de grond als je kan, maak anders bewegingen met je hoofd; de sudjoed lager makend dan de ruko3."

Click hierop voor uitgebreide informatie.

Assalaam Aleykoum,



Alaikoem assalaam...

Djazakka'allahoegairan. Die link werkt niet.

15-04-2007, 12:19

Citaat door Cyberman:
Alaikoem assalaam...

Djazakka'allahoegairan. Die link werkt niet.


wa-Iyaak agi...

De link werkt niet omdat m.nl concurrenten niet duldt wat ik onzin vind.... click op bovenstaande link en waar sterretjes staan typ je in: a l m e d i n a .nl

Assalaam Aleykoum,

15-04-2007, 12:31



Citaat door AdnaanX:
wa-Iyaak agi...

De link werkt niet omdat m.nl concurrenten niet duldt wat ik onzin vind.... click op bovenstaande link en waar sterretjes staan typ je in: a l m e d i n a .nl

Assalaam Aleykoum,


Shoukran broeder. Bij een bepaalde site kan ik het me wel permiteren, maar bij de overige sites vind ik die xxxx idd erg onzin!

Ik had volgens ooit een keer ergens gelezen dat allah juist ook moslims met een ziekte kan beproeven en als diegene faalt door het gebed niet te verrichten, dat Allah dan een woede over hen zal uiten.... maar ik weet niet zeker hoor....

15-04-2007, 22:54

Citaat door Cyberman:
Shoukran broeder. Bij een bepaalde site kan ik het me wel permiteren, maar bij de overige sites vind ik die xxxx idd erg onzin!

Ik had volgens ooit een keer ergens gelezen dat allah juist ook moslims met een ziekte kan beproeven en als diegene faalt door het gebed niet te verrichten, dat Allah dan een woede over hen zal uiten.... maar ik weet niet zeker hoor....

??