Bekijk volle/desktop versie : Welk boek raden jullie me aan?



14-04-2007, 21:01
Misschien hoort deze vraag wel in het 'hoe doe jij dawah?' topic thuis, maar ik plaats hem even hier in de hoop op meer reacties.

Welk boek kunnen jullie me aanraden als het gaat om informatie over de basale islam, aan iemand die eigenlijk vrij weinig weet van de islam.

Het zit namelijk zo;
Ik wil mijn ouders beetje bij beetje gaan vertellen dat ik ben bekeerd. Ik ben al eventjes bekeerd, maar heb het ze al die tijd niet durven te vertellen omdat zij zo huiverig tegenover de islam staan. Vanmiddag mondde de discussie uit in een gesprek waarin zij met allerlei loze argumenten kwam, argumenten die je gemakkelijk overneemt uit de krant en van tv. Ik wil haar de islaam laten kennen zoals ik die ken..

14-04-2007, 21:12


Salamou3aleykoum wa rahmatoullah wa barakatouh,

Ik weet het niet zeker wallaho a3lem.. ik zou zeggen; de basisprincipes van de Islaam..

nogmaals Allah is de alwetende..

wa salamou3aleykoum wa rahmatoullah wa barakatouh..

14-04-2007, 21:47
Islam, de natuurlijke weg. Dit is een goed boek. Basisprincipes van de islam is ook goed, maar persoonlijk zou ik aan je ouders het boek 'islam, de natuurlijke weg' geven.

14-04-2007, 21:47
De geschiedenis van onze profeten (vzmh) vind ik een heel goed boek. Om het heden te begrijpen, ben ik van mening dat je het verleden ook moet kennen. Ik heb heel veel gehad aan dit boek.

Onderstaand een link naar het desbetreffende boek:

http://www.islamproducten.nl/product_info.php/products_id/219

Allah hawniek alvast liefste zuster.

Ma3a salam

14-04-2007, 22:37


Dank jullie voor de reacties. Zal deze boeken eens gaan bekijken insha Allah. Het moet wel een boek zijn die een goede eerste (nouja, tweede) indruk achter laat, als je begrijpt wat ik bedoel?

14-04-2007, 23:00
Ik heb al die boeken gelezen en ik raad je echter 'islam, de natuurlijke weg ' aan. Dit zal een goede indruk achterlaten voor zowel een moslim als een niet-moslim.

14-04-2007, 23:04
Dit boek tracht uit te leggen wat Islam eigenlijk is en wat het voor iedereen kan betekenen. Het probeert te laten zien dat de Islam voor alle schepselen en wel in het bijzonder voor de mens de natuurlijke manier van leven is. Door de Islam te ontdekken, keren wij naar onze oorspronkelijke positie terug. Door een juist inzicht in de Islam begrijpen wij iets van de ware betekenis en het ware doel van het leven. Islamitisch leven is leven naar bepaalde universele normen en een manier om op natuurlijke wijze aan de persoonlijke behoeften en verplichtingen te voldoen.

Dit is natuurlijk slechts een inleiding over het onderwerp. Het is voor iedereen bedoeld, zowel voor moslims als niet-moslims, kortom voor iedereen, die de wens heeft om de basisbegrippen van de Islam en het fundament waarop het gebouwd is, te begrijpen.

Het is eigenlijk een persoonlijk boek. Het vraagt van u om de realiteit als geheel te beschouwen en uzelf de volgende vragen te stellen (en zonder twijfel hebt u zichzelf deze vragen al lang gesteld): wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Wat doe ik hier? Waar gaan we allemaal uiteindelijk naar toe? Het vraagt van u om over alle aspecten van uw huidige leven na te denken, over uw levensonderhoud, over al uw inspanningen, over uw band met uw familie, over uw eigen buurt, over uw gemeenschap, over het milieu, over mensen met verschillende levensopvattingen, over zaken, die de hele wereld aangaan en zelfs daar nog aan voorbij gaan.





http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=141

14-04-2007, 23:18

Citaat door Ibtisamx:
Misschien hoort deze vraag wel in het 'hoe doe jij dawah?' topic thuis, maar ik plaats hem even hier in de hoop op meer reacties.

Welk boek kunnen jullie me aanraden als het gaat om informatie over de basale islam, aan iemand die eigenlijk vrij weinig weet van de islam.

Het zit namelijk zo;
Ik wil mijn ouders beetje bij beetje gaan vertellen dat ik ben bekeerd. Ik ben al eventjes bekeerd, maar heb het ze al die tijd niet durven te vertellen omdat zij zo huiverig tegenover de islam staan. Vanmiddag mondde de discussie uit in een gesprek waarin zij met allerlei loze argumenten kwam, argumenten die je gemakkelijk overneemt uit de krant en van tv. Ik wil haar de islaam laten kennen zoals ik die ken..




Zuster ik zal voor De FAKKEL gaan inscha allah

14-04-2007, 23:54
ik zou zeggen lees deze boek het heet de idiala moslimvrouw
het verteld je wat je ervoor moet doen en nog veel dingen

en tentweede zuster welkom in je nieuwe leven het leven als een moslima
ik ben echt blij voor je

en even over je uoders ik denk zelf dat je het gewoon moet zeggen want wat jij nu doet is niet verkeerdt
en wie weet als ze jou zo bezig zien met je geloof dat ze daar uiteindelijk respect voor zullen krijgen
en wie weet bekeerden hun ook je weet maar nooit
dus wat ik hiermee wil zeggen geef nooit op zuster geef nooit op
en ik hoop dat allah jou verder zal leiden naar het rechte pad

16-04-2007, 00:22

Citaat door Muslim4live:
Dit boek tracht uit te leggen wat Islam eigenlijk is en wat het voor iedereen kan betekenen. Het probeert te laten zien dat de Islam voor alle schepselen en wel in het bijzonder voor de mens de natuurlijke manier van leven is. Door de Islam te ontdekken, keren wij naar onze oorspronkelijke positie terug. Door een juist inzicht in de Islam begrijpen wij iets van de ware betekenis en het ware doel van het leven. Islamitisch leven is leven naar bepaalde universele normen en een manier om op natuurlijke wijze aan de persoonlijke behoeften en verplichtingen te voldoen.

Dit is natuurlijk slechts een inleiding over het onderwerp. Het is voor iedereen bedoeld, zowel voor moslims als niet-moslims, kortom voor iedereen, die de wens heeft om de basisbegrippen van de Islam en het fundament waarop het gebouwd is, te begrijpen.

Het is eigenlijk een persoonlijk boek. Het vraagt van u om de realiteit als geheel te beschouwen en uzelf de volgende vragen te stellen (en zonder twijfel hebt u zichzelf deze vragen al lang gesteld): wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Wat doe ik hier? Waar gaan we allemaal uiteindelijk naar toe? Het vraagt van u om over alle aspecten van uw huidige leven na te denken, over uw levensonderhoud, over al uw inspanningen, over uw band met uw familie, over uw eigen buurt, over uw gemeenschap, over het milieu, over mensen met verschillende levensopvattingen, over zaken, die de hele wereld aangaan en zelfs daar nog aan voorbij gaan.





http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=141



BarakAllahofik,, dit boek zou ik echt kunnen gebruiken..

Moge Allah je rijkelijk belonen fi dunya wa el agira! Allahouma Ameen


Wa Salamou3alykoum wa rahmatoullah wa barakatoeh..