Bekijk volle/desktop versie : Dames wat zouden jullie advieseren?



14-04-2007, 18:30
Goedemiddag allemaal

Ik heb afgelopen december in kuwait henna laten zetten op mijn handen, helaas was dit geen prachtige rode henna die wij allemaal kennen, maar was het de "zwarte" henna die heel gevaarlijk is en natuurlijk had ik weer complicaties
Ik kreeg een zware allergische reactie en moest maanden lang voor behandelingen naar de dokter en dermatoloog maar tevergeefs en heb nu lichte littekens op mijn handen
De stof die in de henna wordt gedaan heet PPD (is een afkorting) en mag officieel niet zomaar op de huid aangebracht worden en het blijkt dat er heel veel mensen allergisch door raken dus als je eenmaal een allergische reactie gehad hebt blijft je voor altijd allergisch voor die stof, die o.a verwerkt wordt in rubber, sommige zwarte panties en natuurlijk haarverf wat ik niet in mijn haar mag doen anders loop ik de kans om kaal te worden

Nu is mijn vraag na het lange verhaal, als je wilt trouwen dan wil je natuurlijk henna op je handen en veel mensen doen er troep doorheen, hoe weet je nou of ze er iets in hebben gegooid ook al zeggen bv nee...
Hoe kun je dan toch goede henna op je handen krijgen zonder risico's te lopen om weer zo'n dilemma te veroorzaken?

Heel veel koesjes van kroellenbol

14-04-2007, 18:47


door in marokko zelf henna blaadjes te kopen en zelf te zeven!!

vervolgens zelf malen met zo'n maal-klop-kommetje. vervolgens weer zeven van allerlei onzuiverheden en of grote obstakels. daarna met water eventueel wat olie mengen en door een panty heen halen als je het in een spuit wilt....als je het gewoon heel traditioneel wilt is het enige wat je nodig hebt water!!

hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is, anders hoor ik het wel van je!!

14-04-2007, 19:55
Shokran
Olie enzo maakt allemaal niet uit, als er maaar geen kerosine ofzo door heen wordt gedaan

Je krijgt een poentje

14-04-2007, 21:59
Ja daar had ik nog helemaal niet aan gedacht
Dank u!

16-04-2007, 09:57


ja ze hebbeb gelijk je moet het doo geven aan nakacha of doe gewoon traditioneel hana wij noemen hety ali klay maar de bruid ziet heel mooi uit en( masrara)

17-04-2007, 20:13
zelf maken?
of je meoder die zijn daar meestal goed in wat ze er meestal in doen is dilio wasbenzine me pa zei een keer tegen mij doe terpetine in nou je zag weken ernaar nog de witte afdruk in me huid vond wel mooi eigenlijks

17-04-2007, 20:50

Citaat door casawia87:
Goedemiddag allemaal

Ik heb afgelopen december in kuwait henna laten zetten op mijn handen, helaas was dit geen prachtige rode henna die wij allemaal kennen, maar was het de "zwarte" henna die heel gevaarlijk is en natuurlijk had ik weer complicaties
Ik kreeg een zware allergische reactie en moest maanden lang voor behandelingen naar de dokter en dermatoloog maar tevergeefs en heb nu lichte littekens op mijn handen
De stof die in de henna wordt gedaan heet PPD (is een afkorting) en mag officieel niet zomaar op de huid aangebracht worden en het blijkt dat er heel veel mensen allergisch door raken dus als je eenmaal een allergische reactie gehad hebt blijft je voor altijd allergisch voor die stof, die o.a verwerkt wordt in rubber, sommige zwarte panties en natuurlijk haarverf wat ik niet in mijn haar mag doen anders loop ik de kans om kaal te worden

Nu is mijn vraag na het lange verhaal, als je wilt trouwen dan wil je natuurlijk henna op je handen en veel mensen doen er troep doorheen, hoe weet je nou of ze er iets in hebben gegooid ook al zeggen bv nee...
Hoe kun je dan toch goede henna op je handen krijgen zonder risico's te lopen om weer zo'n dilemma te veroorzaken?

Heel veel koesjes van kroellenbol




Hoi meid,

je kan eigelijk wel meteen zien of er iets schadelijks door de henna heen is gemengd. Het is dan meestal zwart van kleur.
(henna hoort nooit zwart van kleur te zijn).

misschien heb je er wat aan......

groetjes.

17-04-2007, 21:20

Citaat door bahi:
ik ben geen meid
en als u wil wat vragen mag u altijd
groetjes



Ik begrijp jouw reactie niet.

Volgens mij vroeg casawia om advies over henna en daar heb ik dus op
gereageerd.

duidelijk....?