Bekijk volle/desktop versie : Een vraag en heb echt advies nodig!!



13-04-2007, 12:08
Ik werk nu fulltime, heb het best naar mijn zin...maar dit is maar tijdelijk werk tot eind van het jaar (werd er toen gezegd).
Nu heb ik een hele leuke baan aangeboden gekregen maar is maar voor 4 dagen. Mijn salaris word berekend op een fulltime basis, dus ik vroeg zo hoeveel krijg ik bruto op 4 dagen, dus zijn berekent dat en dat scheelt bruto gewoon 450 euro??????????????? dus ik huh.........dus ik ga heel erg achter uit.......Hoe word dit berekend? weet iemand dat?
Mijn man zegt je word dan ingedeeld op parttime baan bij de belasting...klopt dat? en dan word er minder belasting ingehouden.

En weet iemand hoe ik bruto naar netto dan kan bereken?

Of vinden jullie dat ik gewoon nu even moet gaan praten met mijn huidige baan, en vragen wat ze nu willen met mij?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn beslissing...

15-04-2007, 16:54


Vijf dagen is fulltime is 100%. Als je vier dagen gaat werken is dat 80%. Dus neem je het fulltime salaris wat ze noemden en daar neem je 80% van (fulltime salaris x 0,8). De uitkomst is dan wat je gaat verdienen in die vier dagen.
Als je een bruto-netto berekening wilt maken, dan kun je dat bijvoorbeeld op http://www.raet.nl doen. Daar moet je wat info intikken en dan zie je wat het ongeveer wordt.

Succes!

16-04-2007, 09:34
dankjewel schat.....ik ben een stap verder gekomen...