Bekijk volle/desktop versie : mijn hijabwaarnemingen!!!



09-09-2003, 11:53

Citaat door nadia_maghrebia:
Mijn hijabwaarnemingen!

Bismi’Allahi rahmani rahim,

A salaamoe wa3alaikoem wa rahmatoe’Allahi ta3ala wa barakatoehoe,

Wat mij opgevallen is, is dat de meeste meisjes/vrouwen meestal hun hoofddoek dragen omdat het al van vroeger bij hun hoorde, dus dan bedoel ik het cultuur waarbij het hoort dus bijvoorbeeld, omdat in Marokko er zoveel vrouwen zijn die het dragen en omdat zij Marokkaans zijn dus moet dat ook en met zij bedoel ik de 1ste en 2de generatie(’t is gewoon een voorbeeld!). Ik heb weleens aan wat dames bij mij op school gevraagd waarom ze hun hoofddoek dragen en dan zeggen ze dat het hoort bij de islam, dat is dan ook wel zo, maar dat zeggen ze dan niet met hun hart, want als je hoofddoek draagt omdat het bij de islam hoort waarom doe je de andere dingen dan niet die bij de islam horen? Je ziet weleens meiden die hun hoofddoekje dragen waarbij je hun hals en nek ziet terwijl je dat moet bedekken… tenminste als je echt hoofddoek draagt omdat het bij de islam hoort. Je hebt ook wel vrouwen die gewoon een dun sjaal rond hun hoofd wikkelen, maar dat dan steeds naar achteren valt. En je ziet het ook wel dat ze een hoofddoek dragen terwijl hun kleding doorzichtig of strak is of dat ze liters parfum op hebben en kilo’s make-up. En dan vraag ik me af, als je zelf denkt dat je mooi bent (want niemand gaat natuurlijk zeggen ‘ik ben lelijk) dan waarom al die make-up. Er is ook een soort dat hier wel hoofddoek draagt en wanneer ze op vakantie gaan (naar bijvoorbeeld Marokko) dat ze het dan af doen en de reden ervan is ‘het is er te warm’ dan denk ik weer van wat is de hitte van de zomer vergeleken met de hel dat 70 keer heter is dan het vuur hier op aarde!

Ouders die hun dochter verplichten om hun hijab te dragen;
Waar ik het helemaal niet mee eens ben is met de ouders die hun dochters verplichten om een hoofddoek te dragen, terwijl ze hun dochters niet haarfijn uitleggen waarom ze dat eigenlijk moeten doen en wat het nut ervan is. En daardoor zie je dat er meiden zijn die hun hoofddoek dragen zonder te weten wat het nut en doel ervan is. Als de ouders eens hun kinderen goed uitlegden, over de dingen die we moeten praktiseren die bij de islam horen, wat het doel ervan is en waarom je het moet doen dan zouden ze het kunnen begrijpen waarom ze het moeten doen en dan zouden ze het ook goed doen.

Wanneer ik echt serieus mijn hoofddoek begon te dragen;
Ik heb op een islamitische basisschool gezeten, waar het verplicht was om vanaf groep vier een hoofddoekje te dragen en deel te nemen aan het dohrgebed dat op school was. vanaf toen droeg ik wel een hoofddoekje als ik naar school ging maar ik wist het doel ervan niet precies dus deed ik het zodra ik thuis was weer af. Het enige wat ik wist was dat als ik ging bidden een hoofddoekje op moest en dat ik wijde kleren aan moest, op school werd er niet veel aandacht besteed aan het onderwerp hoofddoek. Ik denk dat de oorzaak is omdat ze het hoofddoek dragen verplicht hadden ingevoerd en dat dan ook alle meiden het keurig op deden als ze naar school gingen. ze (de school) dachten zeker van ‘nu ze hoofddoek dragen, zullen ze dat voor altijd doen’ maar dat was dus niet zo! Bijna de helft van de meiden die toen bij mij in de klas zaten dragen nu geen of niet goed een hoofddoek. Na groep 8 bleef ik mijn hoofddoek wel dragen op de middelbare school, maar dat ging slechter, omdat ik met kafirs omging. Later begon ik mijn hoofddoek anders te dragen dat zogenaamd mooier was en deed ik weleens make-up op. Maar al-hamdulilah kwam ik in de derde 2 moslimmeiden tegen die vanuit een andere klas kwamen. Ik ging vaker met ze om en wat mij nieuwschieriger maakte om met hen om te gaan was dat ze het vaak over de islam hadden en daardoor begon ik heel veel te leren. Na een tijdje ging ik op internet veel informatie verzamelen over de islam en begon ik stapje voor stapje het goede pad op te komen en alhamdullilah ging het steeds beter en werd ik steeds wijzer over de islam, ik begon er meer van te houden en besefte dat een hoofddoekje niet zomaar een doekje is om alleen maar je haar te bedekken.

Alhamdullilah ben ik die twee meiden tegen gekomen en insh’Allah zullen alle broeders en zusters het paradijs betreden

Bedankt voor jullie tijd en ik hoop dat het tot jullie is doorgedrongen is dat je niet hijab voor iemand moet dragen maar voor Allah en jezelf.

Wa 3alaikoem salaam,

Nadia jullie zuster in de islam
.

09-09-2003, 12:03


salaam NADIA!!
alles ok?
Ik ben het echt met je eens dat het gewoon niet kan als meiden een hoofddoek dragen, en hun manier van kleden niet aan hun hoofddoek aanpassen. Ik vind het volgende: als je een hoofddoek draagt, draag het dan goed of niet. eje moet wel respect hebben voor het doekje dat je op je hooft hebt ( bij wijze van spreken)
Ikzelf draag geen hoofddoek.
Mischien vind je nu dat ik dan het recht niet heb om te praten, maar ik heb tenminste wel van plan om mijn hoofddoek insaellah wel meteen goed te dragen, zonder nog strakke broeken te dragen, enzo




deze meiden die er zo mee spelen, zorgen ervoor dat men tegenwoordig heel veel vooroordelen heeft over meisden met een hoofddoek op.

NOu meid, heel veel groetjes!!!!

09-09-2003, 12:11
ik heb hier maar 2 woorden op te zeggen.

Helemaal gelijk.

Moge Allah je belonen en op het rechte pad houden.


09-09-2003, 12:21
Salaam aleikoum wa wb

DJazaak allahoegajran oegtie

Mascha Allah mooi gezegd!

Hamdoelillah mijn moeder heeft mij nooit verplicht om een hijaab te dragen! Ze legde wel uit dat het beter was en waarom en ergens realiseerde ik me ook wel dat het van belang was om dit te dragen maar ik stelde het uit zoals zoveel meisjes!!DIt is echt verkeerd Ik dacht ook als ik getrouwd ben ga ik het ook wel dragen Maar stel dat die dag dat jij gaat trouwen nooit komt??Je houd je zelf eigeijk voor de gek en dat ben ikme HAMDOELILLAH gaan realiseren! Ik draag nu zo'n 4 maanden trots een hijaab en niets kan mij van dat idee afhalen. Ik was bang voor de reacties maar dat viel allemaal wel mee. SOms op straat dan roepen ze he een turk op een fiets Maar ja dan denk ik bijmezelf...ja zeg dat straks maar weer...turk op een fiets als jij in de Djahanaam zult branden..s kijken of je dan nog lacht!!


Tegen de meiden die t nog niet dragen wil ik dit zeggen: Twijfel niet het is voor je eigen bestwil...Doe het voor het te laat is!!JE zult er geen spijt van krijgen!!

Moge Allah ons leiden,beschermen en ons op ZIJN pad houden..HET pad!!!Inscha Allah...

wa aleikoum salaam wa wb

09-09-2003, 14:50


MassAllah zuster echt een mooie tekst ik draag mijn hoofddoek nu bijna al 2 weken, en niet dat ik moet maar gewoon uit vrije wil. Ik heb afgelopen maanden er meegelopen en erover nagedacht en ik wilde als ik de hijaab zo dragen het meteen goed en op de juiste manier doen. Ik heb eerst heel veel gelezen erover en mezelf in de Islam verdiept en uiteindelijk 2 wken geleden dacht ik en nu ben ik er klaar voor. Alleen ik heb het er soms echt moeilijk mee omdat ik nog erg moet wennen de vervloekte shitan probeert mij er vanaf te houden maar ik probeer sterker dan hem te zijn. Dus ik blijf volhouden en tot nu toe gaat het goed en Inschallah zal Allah swt mij beschermen tegen de shitan en bijstaan en helpen om de hijaab vooraltijd te dragen.

Salaam Aleikoum

09-09-2003, 19:37
Salaam alaikoem

Ik ben het helemaal met je eens! echt waar.
Ik ben me aan het voorbereiden om een hijab te gaan dragen, omdat ik dat zelf heel graag wil met al mijn hart en de ervaring dat het me eindelijk doordrong dat ik er klaar voor was, was zo gezeldig dat ik het ieder meisje wenst die een hijab wil gaan dragen. Tot aan tranen toe!
Meiden denk er erg goed over na om een hijab te dragen, want wanneer je jezelf hebt gewikkeld in de armen van de Islam weet dat je er niet aan kunt ontkomen en dat het een beslissing is die je de rest van je leven tot aan je bevrijding (dood) maakt.
Moge Allah jullie zonden vergeven en gezondheid schenken! Ons behoeden voor het pad dat leidt naar het hellevuur en ons leiden naar het pad dat leidt naar het paradijs!


All you have to do is believe!

10-09-2003, 11:31
: esalamoe 3lajkoem broeders en zusters

ik vind dat het mooi geschreven is macha allah.

je hebt meisjes die hoofddoek dragen alleen om dat het niet staat zonder hoofddoek, dan zie je ze met strakke kleren,make-up,korte rokjes enz. enz.
maar ja hoe meer jaren er verstrijken hoe erger de wereld word,subhana allah.

moge allah alle broeders en zusters onze kennis vergroten en ons vergeven. ameen! ja rabba el3a lamien

salamoe 3alajkoem